منوهای نصب در پنل مدیریت

0 تا 100 آموزش اینستاگرام مارکتینگ!

آنچه در این مقاله می‌خوانیم

مقدمه‌ای بر اینستاگرام و اینستاگرام مارکتینگ

از زمان راه اندازی اینستاگرام در سال 2010، دنیا متحول شده است. حتی شاید متوجه شده باشید که برندها در این پلتفورم پیشرفت چشمگیری کرده‌اند. اما آیا اینستاگرام ارزش وقت گذاری آن برندها را دارد و آیا شما نیز باید اینستاگرام مارکتینگ را شروع کنید؟ پاسخ مثبت است، به این دلیل که:

  • اینستاگرام روزانه 500 میلیون کاربر و ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد.
  • اینستاگرام دومین شبکه پربازدید پس از فیس بوک است. کاربران به طور متوسط ​​53 دقیقه در روز وقت خود را در اینستاگرام می‌گذارنند.
  • حداقل 25 میلیون پروفایل تجاری در اینستاگرام وجود دارد.
  • 90٪ کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب‌وکار را دنبال می‌کنند و 83٪ کاربران می‌گویند اینستاگرام به آنها در کشف محصولات و خدمات جدید کمک کرده است.

در این مقاله از آکادمی دبیر، آموزش کامل نحوه ایجاد تصاویر جذاب به منظور اینستاگرام مارکتینگ را در اختیار شما قرار دادیم، به طوری که فالوورهایتان را افزایش دهید.

میدانیم که اینستاگرام دیگر فقط برای استفاده شخصی نیست. اینستاگرام یک پلتفرم جهانی است که به برندها امکان این را می‌دهد محتوای خود را انسانی کنند، استعدادهای جدید را کشف کنند، محصولات خود را به نمایش بگذارند و مخاطبان خود را بوسیله اینستاگرام مارکتینگ جذب کنند.

طبق آمار حدود 60٪ از کاربران فعال اینستاگرام روزانه از این اپلیکیشن بازدید می‌کنند و 21٪ می‌گویند هر هفته آن را بررسی می‌کنند.

اینستاگرام همچنین می‌تواند در رشد آگاهی از برند و معرفی محصولات جدید به شما کمک کند. 80٪ از کاربران اینستاگرام بصورت آنلاین از طریق این اپ خرید می‌کنند، یعنی ناخواسته در اینستاگرام مارکتینگ فعال هستند. اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا نام تجاری و محصول خود را به روشی دوستانه و معتبر تبلیغ کنید.

حتی با وجود این همه آمار اینستاگرام، شاید هنوز نمی‌دانید چگونه باید اینستاگرام مارکتینگ را شروع کرد. این سیستم در ابتدا شاید کمی گنگ و ترسناک باشد به همین دلیل آکادمی دبیر شما را در این باره راهنمایی می‌کند.

حال اینستاگرام مارکتینگ را به ترتیب بررسی می‌کنیم.

  1. نحوه ایجاد حساب به منظور اینستاگرام مارکتینگ

قبل از شروع، توجه به این نکته مهم است که اینستاگرام برای محتوای لحظه‌ای در نظر گرفته شده است. برای اینکه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، باید اکتیو باشید. چون بهترین راه برای جذب فالوورهای بیشتر به روز نگه داشتن پروفایل اینستاگرام خود است.

اگر این اپلیکیشن را هنوز ندارید، از App Store یا Google Play Store بارگیری کنید. حتی می‌توانید محتوا را در وب سایت Instagram مشاهده کنید، اما نمی‌توانید آن را از طریق دسکتاپ خود بارگذاری کنید. برای این کار به برنامه نیاز خواهید داشت.

حال نحوه‌ی انجام همه‌ی مراحل فعالیت در اینستاگرام را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • نحوه‌ی ایجاد حساب اینستاگرام

با باز کردن برنامه اینستاگرام، دو گزینه برای ایجاد حساب کاربری خود دارید: با Facebook وارد شوید یا با تلفن یا از طریق ایمیل ثبت نام کنید. حتماً با ایمیل کسب و کارتان وارد سیستم شوید تا پروفایل اینستاگرام شما به حساب فیس بوک شخصی شما پیوند داده نشود.

بعد، جزئیات حساب خود را وارد کنید. در نام کامل، نام تجاری واقعی خود را وارد کنید تا پروفایل شما برای بازدیدکنندگان قابل شناسایی باشد. این نام همان چیزی است که در پروفایل شما دیده می‌شود. نام کاربری نامی منحصر به فرد برای پروفایل شما است و به حساب‌های دیگر اجازه می‌دهد تا با نام کسب و کار شما آشنا شوند.

نام کاربری را طوری انتخاب کنید که قابل شناسایی بوده و یافتن آن آسان باشد. اگر نام کسب و کار شما قبلا استفاده شده است، سعی کنید اولین قسمت نام کسب و کار خود را در نام کاربری خود نگه دارید. می‌توانید نام کاربری خود را بعداً در تنظیمات حساب خود عوض کنید، بنابراین اگر می‌خواهید در آینده آن را تغییر دهید نگران نباشید.

  • بهینه سازی حساب اینستاگرام

حال باید عکس مناسب و متناسب را برای پروفایلتان انتخاب کنید. عکس پروفایل شما یکی از قسمت‌های صفحتان است که بر بازدیدکنندگان تاثیر میگذارد. به همین جهت، تصویر خود را با برند تجاری خود سازگار نگه دارید. انتخاب عکس مناسب برندتان برای اینستاگرام مارکتینگ بسیار مهم است. توجه داشته باشید که کاربران قبل از ورود به پیج تان عکس پروفایل شما را می‌بینند.

قسمت مهم بعدی بایوگرافی اینستاگرام شما است. بایوی اینستاگرام حداکثر 150 کاراکتر دارد، بنابراین هدف شما در اینجا یک جمع بندی مختصر و مفید از این است که شما چه کسی هستید و چرا مردم باید شما را فالو کنند. می‌توانید اشاراتی به کاراکتر برندتان، در مورد کسب و کار خود به مخاطبان داشته باشید. بایوگرافی اینستاگرام قابل جستجو نیست، بنابراین نگران کلمات کلیدی یا هشتگ نباشید (که بیشتر به آنها می‌پردازیم).

در بایوگرافی خود می‌توانید کاربران را به انجام اقدامی خاص مانند استفاده از هشتگ خاص یا بازدید از وب سایت خود ترغیب کنید. بایوگرافی شما تنها جایی است که می‌توانید با استفاده از یک URL قابل کلیک کاربران را به وبسایت خود انتقال دهید.

حساب-اینستاگرام- اینستاگرام-مارکتینگ

به همین دلیل، معمولا کسب‌وکارها URL ویژه خود را به روز می‌کنند تا با جدیدترین پست‌های خود همسو شوند. اگر تصمیم دارید پیوندی اضافه کنید، حتماً از کوتاه کننده پیوند یا ابزاری مانند Bitly ، Google  یا Linktree استفاده کنید تا پروفایل شما به هم ریخته به نظر نرسد. URLهای پیگیری شده همچنین به شما کمک می‌کنند میزان ترافیکی که اینستاگرام به وب سایت شما می‌دهد را بهتر درک کنید.

برای ویرایش‌های بیشتر، بر روی دکمه ویرایش(Edit)  در پروفایل خود کلیک کنید تا عکس، نام، نام کاربری، بیوگرافی و URL خود را تغییر دهید.

  • مدیریت تنظیمات اینستاگرام

در آخر، تنظیمات حساب خود را مرور کنید. روی سه خط در گوشه سمت راست بالای پروفایل خود کلیک کنید، سپس روی تنظیمات در پایین پنجره کلیک کنید. مانند شکل زیر:

تنظیمات اینستاگرام- اینستاگرام مارکتینگ

در تنظیمات خود، حتی می‌توانید کارهایی مانند تغییر رمز ورود، مشاهده پست‌هایی که آن‌ها را لایک کرده‌اید، فعال کردن اعلان‌ها و موارد دیگر را انجام دهید. در اینجا چند مورد برای بررسی آورده شده است.

تنظیمات Story، جایی است که امکان مشاهده و مدیریت افرادی که می‌توانند Stories Instagram شما را ببینند و به آنها عکس‌العمل نشان دهند در آن وجود دارد. (که در زیر در رابطه با این موضوع بحث خواهیم کرد) توصیه می‌کنیم برای افزایش تعامل با برند، به همه فالوورهای خود اجازه دهید تا Stories شما را ببینند و از تنظیمات خود، روی Privacy> Story کلیک کنید تا به قسمت کنترل Story خود دسترسی پیدا کنید. (با کلیک روی نماد چرخ دنده در گوشه بالا سمت چپ هنگام ارسال مطلب، می‌توانید به این مورد نیز دسترسی پیدا کنید.)

تنظیمات اینستاگرام- اینستاگرام مارکتینگ

حساب خود را Switch To Professional Account کنید چون به شما این امکان را می‌دهد که بازدیدکنندگان، پروفایل شما را به عنوان پروفایل کسب و کار شناسایی کنند. همه‌ی کسانی که در اینستاگرام مارکتینگ فعال هستند برای تبلیغ برند خود Switch To Professional Account  می‌کنند.

ویژگی ابزارهای تجاری Instagram این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا با شما ارتباط برقرار کنند، اطلاعات عمیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد و موجب می‌شود محتوای خود را تبلیغ کنید. برای انجام این کار، کسب و کار شما باید دارای صفحه کسب و کار در فیس بوک باشد. برای دسترسی به این ویژگی‌ها، از تنظیمات خود، روی Account> Switch to Professional Account کلیک کنید.

تنظیمات اینستاگرام- اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام به طور خودکار اطلاعات مربوطه را از صفحه فیس بوک شما برای ویرایش اضافه می‌کند. اکنون یک پروفایل تجاری اینستاگرام دارید. حتماً اطلاعات آماری پروفایل و تنظیمات حساب خود را بررسی کنید.

حساب خصوصی، قسمتی است که می‌توانید پروفایل خود را از پابلیک به خصوصی تغییر دهید. اینستاگرام به طور خودکار پروفایل شما را به حالت عمومی  (Public)تنظیم می‌کند. توصیه می‌کنیم همان حالت بماند و آن را به خصوصی تغییر ندهید. در کسب‌وکارتان برای کاربران راحت‌تر می‌شود که پست‌های شما را ببینند و کسب و کار شما را دنبال کنند. از تنظیمات خود، روی حریم خصوصی> حریم خصوصی حساب کلیک کنید و مطمئن شوید که غیرفعال است.

تنظیمات اینستاگرام

قسمت کامنت‌ها، به شما این امکان را می‌دهد نظرات( کامنت‌ها) را نسبت به کلمات کلیدی یا عبارات خاصی مخفی کنید. برای این کار باید کلمات و عبارات خاص را در تنظیمات اینستاگرام خود وارد کرده و این قسمت را فعال کنید. دریافت نظرات خیلی هیجان انگیز و دلگرم کننده است، اما برخی از نظرات ممکن است مخاطبان شما را آزرده خاطر سازد، از تنظیمات خود، روی حریم خصوصی> نظرات کلیک کنید.

کامنت ها-اینستاگرام مارکتینگ

افزودن حساب‌های اضافی اینستاگرام، قسمتی است که می‌توانید حداکثر 10 حساب اضافه کنید و بدون ورود و خروج بین آنها جابجا شوید. این ویژگی همچنین به شما امکان این را می‌دهد چندین نفر از یک کسب و کار همزمان در یک حساب کاربری وارد شوند و بصورت مستمر به فعالیت در اینستاگرام برند خود و اینستاگرام مارکتینگ بپردازند.

برای افزودن حساب(Add Account)، روی افزودن حساب در پایین تنظیمات خود کلیک کنید. نام کاربری و رمز ورود حسابی را که می‌خواهید اضافه کرده وارد کنید. برای جابجایی بین حساب‌ها، به پروفایل خود بروید و روی نام کاربری خود در بالای صفحه ضربه بزنید. حسابی را که می‌خواهید به آن وارد شوید را انتخاب کنید.

افزودن حساب-اینستاگرام مارکتینگ

  1. انواع پست‌های اینستاگرام

اکنون که حساب اینستاگرام خود را ایجاد و بهینه سازی کرده‌اید، وقت آن است که شروع به ارسال محتوای عالی کنید. اینستاگرام به شما امکان می‌دهد انواع مختلفی از محتوا، از جمله عکس، فیلم و استوری را بارگذاری کنید.

  • تصاویر در اینستاگرام مارکتینگ

متداول‌ترین پست در اینستاگرام یک پست تصویری است. هنگام پست تصاویر، برای اینکه نشان دهید در اینستاگرام مارکتینگ ماهر هستید عکس‌های متنوعی را به اشتراک بگذارید. تنوع نشان می‌دهد برند شما متنوع است و میتوانید فالورهایی با سلیقه‌های مختلف جذب کنید.

همچنین لازم به یادآوری است که کاربران اینستاگرام به دنبال پست‌های واقعی و نه تبلیغات از برندها هستند. از بارگذاری عکس‌های زیاد از محصول خود خودداری کنید.

با شروع کاوش در سیستم عامل، خواهید دید که تعداد بی‌شماری از تصاویر وجود دارد که می‌توانید در حساب خود بارگذاری کنید. خلاق باشید. هرگونه مفاهیم یا سبکی را که فکر می‌‎کنید برای برند شما مناسب است، یادداشت کنید.

images- اینستاگرام مارکتینگ

  • پست‌هایی از پشت صحنه کلید موفقیت اینستاگرام مارکتینگ

این پست‌ها نگاه اجمالی به بخشی از کسب و کار شما دارد که مردم معمولاً  مشتریان آن را نمی‌بینند. برای اینکه بتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید میتوانید از عکس‌های پشت صحنه کسب و کارتان بصورت مستمر در استوری‌هایتان استفاده کنید.

  • بارگذاری پست از روند کاری و کارکنان برندتان

تهیه ویدیو یا فیلم کوتاه از روند کاری کارکنان می‌تواند در جذب مخاطبانتان تاثیرگذار باشد. انجام این کار یک روش آسان برای تهیه محتوای معتبر برای اینستاگرام مارکتینگ و کاربرپسند بودن کسب و کار شماست. همچنین موجب می‌شود مخاطبان با نام تجاری شما درگیر ‌شوند و ارتباط دوطرفه صورت گیرد.

  • ارسال محتوای آموزشی ترفند قوی در اینستاگرام مارکتینگ

پست‌های آموزشی نکات مهم در مورد نحوه انجام یا ساخت چیزی ارائه می‌دهند. عکس‌ها یا فیلم‌ها معمولاً دستورالعمل‌ها را به روشی ارائه می‌دهند که دنبال کردن آنها سریع و آسان است.

  • استفاده از اینفلوئنسرها در اینستاگرام مارکتینگ

اینفلوئنسرها شخصیت‌های قوی اینستاگرام مارکتینگ هستند و شما میتوانید از شهرت یک چهره مشهور برای تبلیغ برندتان استفاده کنید. این پست‌ها اغلب شامل تصویری از یک اینفلوئنسر است که از محصول شما استفاده می‌‎کند یا با آن تعامل دارد. یکی از مزایای اصلی پست‌های اینفلوئنسر جلب توجه مخاطبان دیگر است.

Influencers-ایسنتاگرام مارکتینگ

  • پیام‌های انگیزشی یک روش معمول در اینستاگرام مارکتینگ

یکی دیگر از راه‌های پیشرفت در اینستاگرام مارکتینگ، پست‌ها و پیام‌های انگیزشی است. یک پست انگیزشی ترکیبی از یک تصویر بصری ساده با یک متن نقل قول یا متن نشاط آور است. مردم ما عاشق این پست‌ها هستند. این پست‌ها مخاطبان شما را تشویق کرده و ارزش کسب‌وکارتان را تقویت می‌کنند.

با اینکه ارسال این گونه پست‌ها در اینستاگرام مارکتینگ شما بسیار موثر است اما سعی کنید زیاد استفاده نکنید تا از کیفیت پیجتان کاسته نشود. برنامه‌هایی مانند Quipio و Typic می‌توانند به شما کمک کنند تا متن را با تعاریف کسب‌وکارتان، به عکس‌ها اضافه کنید. البته در صورتی که قصد دارید تا بصورت حرفه‌ای به اینستاگرام مارکتینگ بپردازید حتما باید با یک طراح گرافیک حرفه‌ای همکاری کنید. طراحان گرافیک حرفه‌ای در تیم دیجیتال مارکتینگ دبیر می‌توانند صفر تا صد طراحی بیزینس اکانت شما را مدیریت کنند.

  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر یا UGC

مشابه تهیه ویدیو از روند کاری و کارکنان، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) محتوایی است که توسط طرفداران و فالوورهای شما تنظیم شده است. پست‌های برچسب گذاری شده با هشتگ برند شما منبع بسیار خوبی برای UGC است.

به عنوان کسی که در اینستاگرام مارکتینگ فعالیت می‌کند به اشتراک گذاری عکس‌های طرفداران و فالوورهای خود نه تنها باعث می‌شود سایر کاربرانتان احساس خوبی داشته باشند، بلکه نشان می‌دهد که شما واقعاً به مشتریان خود اهمیت می‌دهید. فقط مطمئن شوید که پست اصلی را با برچسب یا در زیرنویس منشن کرده‌اید. برای ارسال مجدد محتوای تولید شده توسط کاربر، عکس اصلی را بردارید و پست اصلی را برش دهید یا از یک برنامه بازنشر مجدد مانند Repost برای Instagram  استفاده کنید.

  • ویرایش عکس‌های اینستاگرام

اکنون که در مورد آنچه می‌توانید در اینستاگرام بارگذاری کنید، صحبت کردیم در ادامه نیز چند روش را بررسی می‌کنیم تا از موفقیت محتوایتان در اینستاگرام مارکتینگ اطمینان حاصل کنیم.

برخلاف سایر سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی، طرح بندی ساده پروفایل اینستاگرام شما را مجبور می‌کند تا روی کیفیت محتوا تمرکز کنید، نه کمیت. در ادامه این مقاله از آکادمی دبیر، به مواردی اشاره میکنیم که شما را یک گام به اینستاگرام مارکتینگ حرفه‌ای نزدیک‌تر می‌کند.

ویرایش عکس‌های اینستاگرام

چگونه برای بهبود فعالیت خود در اینستاگرام مارکتینگ با گوشی هوشمند عکس عالی بگیریم؟

ممکن است فکر کنید حالا که شما هم عضوی از اینستاگرام مارکتینگ هستید حتما برای گرفتن یک عکس و فیلم با کیفیت، نیاز به یک دوربین تخصصی دارید اما جای نگرانی نیست فناوری دوربین تلفن آنقدر پیشرفته شده است که اکنون با دوربین‌های ۵۰ میلیونی رقابت می‌کند.

عکاسی عالی فقط به کسانی که دوربین حرفه‌ای دارند محدود نمی‌شود. شما می‌توانید با استفاده از ابزاری که در دست دارید، عکس‌های جذابی بگیرید که مخاطبانتان دوست خواهند داشت. در اینجا چند نکته برای رشد فالوور و تعامل با اینستاگرام آورده شده است:

  • قانون یک سوم را دنبال کنید.

برای بهبود فوری ترکیب عکس، خطوط شبکه دوربین خود را روشن کنید. هدف ما، قرار دادن سوژه در تقاطع یک مجموعه از خطوط عمودی و افقی است. این روش که به قانون یک سوم معروف است، در بین نقاشان، تصویرگران و عکاسان محبوب است.

قرار دادن سوژه، در خارج از مرکز، عدم تعادل جزئی ایجاد می‌کند که توجه بیننده شما را جلب می‌کند.

  • بر روی یک چیز تمرکز کنید.

پس زمینه شلوغ و دارای سوژه‌های متعدد در یک کادر فقط باعث عدم تمرکز حواس شما در عکس می‌شود. حتی می‌تواند مخاطب شما را گیج کند.

درعوض، در هر عکس بر روی یک موضوع واحد تمرکز کنید. عیب‌های عکس را با برش دادن یا پیدا کردن زمینه‌ای تمیز برای عکاسی از بین ببرید.

  • از فضای منفی استفاده کنید.

فضای منفی فضای خالی اطراف سوژه شماست. با گذاشتن فضای منفی در اطراف سوژه، توجه به تصویر مورد نظر شما جلب شده و از شلوغ به نظر رسیدن آن جلوگیری می‌کند. اینستاگرام مارکتینگ

  • به دنبال چشم اندازهای جالب باشید.

مردم عادت دارند دنیا را سطحی ببینند. برای ایجاد عکس‌های جالب و تازه، از عکس‌های مختلف استفاده کنید. برای گرفتن نمای مختلف، چشم انداز خود را تغییر دهید. با زوایای مختلف آزمایش کنید تا دیدگاه‌های جدیدی را برای مناظر معمول پیدا کنید.

  • از تقارن و الگوها کمک بگیرید.

چشم انسان به طور طبیعی به شکل‌ها و اشیا متقارن کشیده می‌شود. بعضی اوقات، بهتر است قانون یک سوم را نقض کنید و صحنه را در کادر خود متمرکز کنید. خطوط پیشرو شکل خاص دیگری از تقارن است که چشم را به سمت عکس می‌کشاند. مردم نیز به الگوها کشیده می‌شوند. یک الگو می‌تواند توسط انسان ساخته شود، مانند کف کاشی کاری شده، یا طبیعی باشد، مانند گلبرگ روی گل یا انگور روی دیوار. برای اینکه عکس‌ها واقعاً جالب شوند، الگوی خود را با موضوع خود متناسب کنید.

  • از نور طبیعی استفاده کنید.

نور طبیعی، سایه‌ها و نورهای برجسته خشن ایجاد می‌کند که مناطق تاریک و نور ناخواسته را در عکس‌های شما بوجود می‌آورند. برای جلوگیری از این اتفاق، تا جایی که امکان دارد از نور طبیعی نرم استفاده کنید. سعی کنید در کنار پنجره عکس بگیرید و برای عکس‌های بیرون، نیم ساعت دقیقاً قبل از غروب آفتاب و پس از طلوع آفتاب، غالباً چشمگیرترین نور را به دلیل کم بودن آفتاب در افق ارائه می‌دهد.

نحوه افزودن فیلترها و ویرایش عکس ها

تا به حال فکر کرده‌اید که چرا برخی از عکس‌ها بسیار خوب به نظر می رسند؟ احتمالاً بخاطر نحوه ویرایش آن است. ویرایش عکس‌ها فقط چند دقیقه طول می‌کشد و می‌تواند به طور گسترده بر کیفیت تأثیر بگذارد. به لطف ابزارها و فیلترهای داخلی اینستاگرام، ویرایش عکس بسیار ساده است. این نکات را دنبال کنید تا تمامی مراحل ویرایش عکس‌های اینستاگرام را یاد بگیرید.

ابتدا با یک عکس عالی شروع کنید (با استفاده از نکات بالا). درصورتی که عکس‌ها از نظر ترکیب بندی یا نور ضعیف باشند، هیچ ویرایشی نمی‌تواند آن را برطرف کند.فیلترها و ویرایش عکس ها

استفاده از برنامه‌های دیگر را برای ویرایش عکس خود در نظر بگیرید. Snapseed یک برنامه ویرایش رایگان است که به شما امکان می‌دهد جلوه‌هایی مانند HDR و کنتراست تونال را اعمال کنید و همچنین روشنایی، کنتراست و اشباع را تنظیم کنید. VSCO همچنین یکی دیگر از برنامه‌های محبوب ویرایش با فیلترهای رایگان متعدد است.

وقتی عکس ویرایش شده خود را در اینستاگرام پست می‌کنید، به طور خودکار عکس شما را در یک مربع برش می‌دهد. برای تغییر دادن آن به عرض اصلی، نماد دو فلش را به بیرون فشار دهید. در این مرحله، می‌توانید فیلترهای اضافی اینستاگرام را اضافه کنید. اما نه هر فیلتر، هر فیلتر اینستاگرام رنگ‌بندی خاص خود را دارد که می‌تواند عکس را به شدت تغییر دهد.

بعد، سعی کنید عکس لوکس خود را تنظیم کنید. طبق اینستاگرام، “Lux تعادل نوردهی را ایجاد می‌کند و روشنایی مورد نیاز را برای عکس‌ها فراهم می‌کند”. لوکس ساخت می‌تواند تصویر شما را پر جنب و جوش کند و جزئیات را به نمایش بگذارد. برای این کار، نماد گرز را در بالای صفحه فشار دهید و سطح را تنظیم کنید.

با استفاده از ابزار ویرایش اینستاگرام، هرگونه اصلاح نهایی را انجام دهید. برای تنظیم تراز، روشنایی، کنتراست، ساختار و موارد دیگر، ویرایش را فشار دهید. بعد از پایان کار Next را فشار دهید تا جزئیات نهایی را اضافه کنید و منتشر کنید.

فیلم‌های اینستاگرام همچنین به شما این امکان می‌دهد فیلم‌ها را بارگذاری کنید. به شرطی که طول آنها یک دقیقه یا کمتر باشد. اینستاگرام مارکتینگ

می‌توانید فیلم‌های ویرایش شده حرفه‌ای را از رایانه یا فیلم‌هایی که در برنامه تلفن همراه ویرایش کرده‌اید بارگیری کنید. Splice  یک ابزار ویرایش رایگان است (که به شما امکان می‌دهد چندین کلیپ را با هم برش، انتقال و عنوان دهید و موسیقی را اضافه کنید.)

ویدیوهای اینستاگرام به صورت پیش فرض پخش بدون صدا هستند. به همین دلیل، در نظر داشته باشید که حداقل چند ثانیه اول فیلم‌های شما برای مخاطبان صدا ندارند.

بومرنگ در اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام خود را باز کنید و روی نماد دوربین در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی ضربه بزنید. این دوربین درون برنامه است. با کشیدن انگشت به سمت راست صفحه می‌توانید به این مورد نیز دسترسی پیدا کنید.

به تنظیمات پایین توجه کنید. تنظیمات عادی، که دوربین به طور پیش فرض به آن می‌پردازد، عکس‌های ثابت می‌گیرد. خواهید دید که اولین تنظیمات در سمت راست، Boomerang است که با فیلم‌های حلقه‌ای سه ثانیه‌ای که به جلو و عقب پخش می‌شوند‌، طول می‌کشد. (تنظیمات دیگر را بعداً در این راهنما توضیح خواهیم داد.)

هایپرلاپس(Hyperlapse) در اینستاگرام مارکتینگ

آیا ویدیویی دارید که برای اینستاگرام خیلی طولانی باشد؟ Hyperlapse را از اینستاگرام ببینید که به شما امکان می‌دهد فیلم‌های طولانی را به محتوای کوتاهتر و قابل ارسال متراکم کنید.

برای ایجاد فیلم هایپرلاپس خود، برنامه را دانلود کنید و به آن اجازه بدهید تا به دوربین شما دسترسی پیدا کند. برای توقف و شروع ضبط‌های خود، یک بار روی دایره ضربه بزنید. پس از پایان ضبط، می‌توانید سرعت پخش را بین 1x تا 12x انتخاب کنید. فیلم نهایی Hyperlapse را در قسمت دوربین خود ذخیره کنید تا بعداً بارگذاری شود.

استوری‌های اینستاگرام رمز موفقیت اینستاگرام مارکتینگ

Instagram Stories به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون ارسال بیش از حد و مسدود کردن پست‌های اصلی، با فرکانس بالاتر پست بگذارند. استوری‌ها معمولاً دارای تصاویر و فیلم‌های کمتر و ارگانیک‌تر هستند. مانند  Snapchat Stories، استوری اینستاگرام شما بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شود (البته از قسمت تنظیمات گوشی در قسمت آرشیو می‌توان آن‌ها را بعد از 24 ساعت مشاهده کرد).

در حالی که فعالیت شما در اینستاگرام مارکتینگ به گونه‌ای است که فید اینستاگرام شما باید دارای عکس‌های پر زرق و برق باشد، مطالبی که در Stories هستند می‌تواند کمی خام‌تر باشد. از این قسمت می‌توانید برای دیدن نمای پشت از برند تجاری خود یا نمایش آن استفاده کنید. اینستاگرام مارکتینگ

نحوه استوری کردن

اینستاگرام سه گزینه برای استوری کردن دارد. می‌توانید گوشه بالا سمت چپ روی دوربین ضربه بزنید، روی استوری خود در بالا ضربه بزنید یا برای دسترسی به دوربین فقط صفحه را به سمت راست بکشید.

اگر گزینه‌های بالا را انجام دهید دوربین شما در حالت عادی قرار می‌گیرد، حال بیایید سایر تنظیمات دوربین را که در بالا به آنها اشاره نکردیم بررسی کنیم.

Type: پست نوشتاری ایجاد می‌کند.

Music: یک کلیپ موسیقی به انتخاب شما با یک تصویر یا ویدیو جفت می‌شود.

Live: محتوای زنده را برای مشاهده فالوورهایتان در اینستاگرام خود ضبط و سپس منتشر می‌کند.

Superzoom: به فیلم، بزرگنمایی متحرک را اضافه می‌کند.

Focus: بر روی موضوعی تمرکز کرده و پس زمینه را تار می‌کند.

Handsfree: بدون نیاز به نگه داشتن دکمه ضبط، با این ویژگی می‌توانید فیلم را ضبط کنید.

مانند دوربین تلفن معمولی، نماد صاعقه فلش را کنترل می‌کند و نماد پیکان نمای دوربین را از جلو به عقب جابجا می‌کند. اینستاگرام اخیراً فیلترهایی مانند (Snapchat) اضافه کرده است که با ضربه زدن روی صورت خندان در کنار نماد پیکان می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. اینستاگرام مارکتینگ

هایلایت‌های اینستاگرام در مبحث اینستاگرام مارکتینگ

استوری‌های هایلایت اینستاگرام آن استوری‌هایی هستند که تمایل داریم بیش از 24 ساعت حفظ شده و در پروفایل اینستاگرام ذخیره ‌شوند. هایلایت‌های اینستاگرام یک روش خارق العاده برای نمایش بهترین استوری‌های خود و ارسال آنها به صورت نیمه دائمی در حساب شماست تا فالوورهای شما آن را ببینند. همچنین روشهای مفیدی برای نمایش محصولات، خدمات، تبلیغات و موارد دیگر هستند زیرا هایلایت‌های شما می‌تواند پیوندهایی به سایتهای خارجی را شامل شود که پیشرفت بزرگی در اینستاگرام مارکتینگ محسوب می‌شود.

بسیاری از کسانی که در اینستاگرام مارکتینگ فعالیت می‌کنند، برای نمایش ساعات کاری، تبلیغات یا فروش فعلی، اطلاعات اعضای تیم یا مکان خرید، ویدئوی پشت صحنه و موارد دیگر، از ویژگی هایلایت   Story استفاده می‌کنند. از آنجا که هایلایت‌های  اینستاگرام در بالای پروفایل اینستاگرام قرار دارند، به معنای واقعی استوری‌های شما را به اشتراک می‌گذارند.

از قسمت Archive، می‌توانید Stories قدیمی Instagram را برای افزودن به موارد برجسته Story انتخاب کنید. کافی است یک Story آرشیو شده را باز کنید، روی Highlight در فهرست پایین کلیک کنید و انتخاب کنید که به Highlight آن را اضافه کنید.

رعایت همه‌ی این قسمت‌های اینستاگرام برای شما قدمی مهم و بزرگ در اینستاگرام مارکتینگ است.

شما میتولانید صفر تا صد مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود را به متخصصین آکادمی دبیر بسپارید و از یک اینستاگرام مارکتینگ حرفه‌ای بهره‌مند شوید.

اینستاگرام لایو (Live)

همانطور که بالا در مورد آن صحبت کردیم، اینستاگرام دارای یک گزینه فیلم زنده است که به شما امکان میدهد مطالب را به صورت زنده به اشتراک بگذارید. برای شروع لایو، دوربین اینستاگرام را باز کنید، به سمت تنظیمات Live بکشید و برای شروع روی دکمه Live Video کلیک کنید.

به محض شروع ویدیوی زنده، هر فالووری که دارید، اعلانی دریافت می‌کند که شما ویدیوی لایو برگزار می‌کنید. در اینستاگرام مارکتینگ این یک روش عالی برای تبلیغ زنده‌ی محصولات برندتان است. بینندگان زنده همچنین می‌توانند در مورد محتوایی که در لایو یا ویدیوی زنده پخش می‌کنید با استفاده از ویژگی گپ داخلی نظر دهند.

اینستاگرام لایو- ایسنتاگرام مارکتینگ

IGTV یک ابزار قوی در اینستاگرام مارکتینگ

Instagram TV یا IGTV جدیدترین گزینه‌ی ویدیویی اینستاگرام است. برای تماشا از طریق برنامه Instagram یا برنامه مستقل IGTV، کاربران می‌توانند ویدیوی عمودی و بلند مدت را تماشا کنند. برای مثال فیلم‌های پخت و پز، مصاحبه با افراد مشهور، بررسی محصولات و آموزش‌ها… محتوایی است که به طور معمول در IGTV پیدا می‌شوند.

با این قسمت در اینستاگرام مارکتینگ می‌توانید تبلیغات بزرگی از برندتان برای کاربران نشان دهید. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در این حوزه مقاله‌ی تولید محتوا در اینستاگرام به سبک بازاریابی ویدیویی را مطالعه کنید.

IGTV

تفاوت Instagram Live و IGTV چیست؟ IGTV فیلم بارگذاری شده‌ای است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از قبل فرصت این را داشته باشند که فیلم خود را ویرایش و تنظیم کنند. Instagram Live به صورت زنده فیلمبرداری و بارگذاری می‌شود. اینستاگرام مارکتینگ

برای ارسال، برنامه IGTV را بارگیری کنید، یک کانال ایجاد کنید و یک فیلم بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه بارگذاری کنید. حساب‌های تأیید شده می‌توانند فیلم‌ها را تا حداکثر یک ساعت اجرا کنند. در این زمان، فیلم‌های IGTV فقط در دستگاه‌های تلفن همراه با استفاده از برنامه Instagram یا IGTV قابل دیدن هستند. این پلتفرم از دسکتاپ پشتیبانی نمی‌کند.

نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام

نوشتن کپشن اینستاگرام کار آسانی نیست و توصیه‌ی ما این است که برای گسترش اینستاگرام مارکتینگ خود حتما مقاله‌ی هشت نکته‌ اصلی در نوشتن کپشن اینستاگرام! را مطالعه کنید تا به طور کامل این مبحث را یاد بگیرید. به هر حال ما نکات مهم را بازگو می‌کنیم:

  • در این کار عجله نکنید.

چندین کپشن را بنویسید و از دوستان یا همکاران خود نظر بخواهید. محتوای شما باید به جا و جذاب باشد. اینستاگرام اخیراً الگوریتم خود را برای سازماندهی فید هر کاربر تغییر داده تا هر چه از نظر شما جذاب باشد بیشتر در فید اینستاگرام شما برایتان ظاهر شود. دقت کنید که اگر خودسرانه و بی‌پروا بنویسید به اینستاگرام مارکتینگ‌تان آسیب وارد می‌شود. احتمال دیده شدن هر پست به تعداد لایک و کامنت آن بستگی دارد. وقت بگذارید و محتوایی ایجاد کنید که مشتریان شما را جذب کند.

  • مقدار کپشن را در نظر بگیرید.

کپشن‌های شما می‌تواند تا 2200 نویسه باشد. (برای مقایسه، کپشن توییتر 140 نویسه است.) صرف نظر از تعداد کلمات، کاربران فقط می‌توانند 3 تا 4 خط اول هر عنوان را مشاهده کنند. برای دیدن بقیه باید روی گزینه بیشتر… کلیک کنند. به همین دلیل، مهمترین مطالب را در ابتدای زیرنویس قرار دهید تا همیشه قابل مشاهده باشد.

همینطور که گفته شد، از کپشن‌های طولانی اجتناب نکنید. تا حد امکان مخاطب را سرگرم پست‌ها و محتوای خود کنید. همیشه در کپشن خود از مخاطب بخواهید کاری انجام دهد. مخاطبان خود را برای لایک، کامنت و به اشتراک گذاشتن عکس خود ترغیب کنید.

  • از صدای خود برای جلب اعتماد و جذب مخاطب استفاده کنید. اینستاگرام مارکتینگ

هر سکوی اجتماعی صدای متمایزی دارد. آنچه در Twitter کاربرد دارد ممکن است در اینستاگرام کار نکند. در اینستاگرام، پست‌هایی که لحن دلچسب و معتبر داشته باشند معمولا بهترین عملکرد را دارند. ایموجی‌ها و سایر ابزارهای سرگرم کننده را نیز تجربه کنید تا به برند خود احساس متمایزی بدهید. انتظار نداشته باشید اولین بار این کار را درست انجام دهید. توسعه صدای برند شما ممکن است مدتی طول بکشد.

نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام مارکتینگ

هشتگ‌ها اینترنت را به دست گرفته‌اند. هشتگ‌ها به کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی اشاره دارند که بدون فاصله نوشته می‎‌شوند و با علامت پوند (#) پیشوند می‌شوند. آنها به طور کلی برای مرجع رویدادها، کنفرانس‌ها، فرهنگ و سرگرمی استفاده می‌شوند و راهی عالی برای بیشتر دیده شدن مطالب شما در اینستاگرام مارکتینگ هستند.

در اصل هشتگ توسط توییتر محبوب شده است، هشتگ‌ها اکنون در چندین شبکه اجتماعی وجود دارند.

hashtag

طرز استفاده‌ی هشتگ در اینستاگرام بمنظور اینستاگرام مارکتینگ

فیدهای اینستاگرام همیشه در حال تغییر هستند، که با توجه به اینکه روزانه 80 میلیون عکس به اشتراک گذاشته می‌شود منطقی است. با محتوای بسیار زیاد امکان دارد هشتگ‌ها برای شما مهم باشند. در اینستاگرام، هشتگ‌ها پست‌های طیف گسترده‌ای از کاربران را در یک فید واحد جمع می‌کنند. اگرچه هنگام جستجوی هشتگ‌ها فقط حساب‌های عمومی نشان داده می‌شوند.

اینستاگرام یافتن محتوای دارای برچسب را برای کاربران ساده و آسان می‌کند. هنگام جستجوی کلمه یا عبارتی، صفحه نتایج جستجو چهار قسمت را به شما نشان می‌دهد.

Top، که محبوب‌ترین و برترین حساب‌های اینستاگرام، هشتگ‌ها و مکانهایی را که شامل کلمه کلیدی جستجو شده شما هستند نشان می‌دهد.

Accounts، بهترین حساب‌های Instagram را شامل می‌شود که شامل کلمه کلیدی شما است.

Tags، هشتگ‌های پرطرفداری را که شامل کلمه کلیدی شما هستند و تعداد پست‌های دیگر اینستاگرام را که با آن هشتگ به اشتراک گذاشته شده است‌، نشان می‌دهد.

Places، مکانهای اطراف را که شامل کلمه کلیدی شما هستند نمایش می‌دهد. اینستاگرام مارکتینگ

برای مثال سرچ کلمه‌ی coffee را مشاهده کنید: (اینجا ۲)

قالب بندی هشتگ در اینستاگرام مارکتینگ

حالا می‌خواهیم در مورد اینکه چگونه هشتگ را در محتوای خود جای دهیم بحث کنیم.

اول و مهمترین قسمت این است که، اسپم نکنید. هشتگ‌ها باید طبیعی باشند. بیشتر مشاغل از 5 تا 10 هشتگ استفاده می‌کنند. هدف این است که از تعداد متعارفی هشتگ استفاده کنید تا مخاطبان را بیش از حد تحت فشار قرار ندهید و خواندن کپشن‌ها را سخت نکنید. اگر هشتگ‌های شما به طور طبیعی با زیرنویس شما ترکیب نمی‌شوند، آنها را در انتهای کپشن خود جای گذاری کنید.

  • استراتژی اینستاگرام مارکتینگ

  • اهداف خود را در اینستاگرام تعیین کنید.
  • مخاطبان هدف اینستاگرام خود را تعیین کنید.
  • تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید.
  • تقویم محتوا تهیه کنید.
  • یک برند سازگار در اینستاگرام بسازید.
  • فالوور اینستاگرام خود را بیشتر کنید.
  • فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل کنید.

بسیاری از مشاغل برای حضور در هر یک از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی عجله کرده و معمولا تدوین استراتژی را فراموش می‌کنند. این اشتباه را نکنید. از آنجا که اینستاگرام بسیار متفاوت از سایر سایت‌های محبوب اجتماعی است، به یک استراتژی بازاریابی مجزا نیاز دارد. برای توسعه سبک منحصر به فرد خود از اینجا شروع کنید.

استراتژی اینستاگرام مارکتینگ

  1. اهداف خود را در اینستاگرام مارکتینگ تعیین کنید.

قبل از شروع به پست کردن در اینستاگرام، از خود (یا تیم خود) یک چیز بپرسید: چرا در اینستاگرام هستید؟ هر چقدر هم که اینستاگرام یک پلتفرم محبوب باشد، پاسخ شما نباید این باشد: زیرا همه افراد دیگر آنجا هستند. برای موفقیت طولانی مدت در اینستاگرام، باید هدف و اهداف مشخصی داشته باشید تا بتوانید وقت، انرژی و سرمایه گذاری پولی خود را توجیه کنید.

  1. مخاطبان اینستاگرام خود را تعیین کنید.

قبل از شروع اینستاگرام مارکتینگ، مخاطبانی را که می‌خواهید داشته باشید تعیین کنید. از استراتژی‌های دیگری برای اینستاگرام مارکتینگ، استفاده کنید تا تلاش شما را ثابت نگه دارد. فراموش نکنید که عواملی مانند سن، مکان، جنسیت، درآمد، علایق، انگیزه‌ها و نقاط ضعف را در نظر بگیرید.

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید هشتگ‌های مورد علاقه و محبوب مربوط به کسب و کار خود را سرچ کنید. ببینید چه کسی از این هشتگ‌ها استفاده می‌کند و آنها را درگیر می‌کند و پروفایل‌های آنها را بررسی کنید. همچنین می‌توانید نگاهی به فالوورهای رقیب خود بیندازید تا از نحوه‌ی اینستاگرام مارکتینگ آنها باخبر باشید.

  1. در اینستاگرام مارکتینگ، تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید.

بعد از اینکه مخاطبان اینستاگرام خود را تعیین کردید، یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید سایر کسانی که در اینستاگرام مارکتینگ فعالیت می‌کنند در حوزه کاری شما چه چیزی بارگذاری می‌کنند.

اگر رقیب‌های خود را از قبل می‌شناسید، با بررسی پروفایل‌های اینستاگرام آنها شروع کنید. در غیر این صورت، اصطلاحات مربوط به کسب و کار و صنعت خود را جستجو کنید تا حساب‌های مشابه پیدا کنید.

یک حسابرسی سریع از حساب‌های مرتبط انجام دهید تا ببینید چه پست‌هایی بیشترین میزان جذب را دارند، از هشتگ‌های پرطرفداری که استفاده می‌کنند، شرح تصاویرشان چقدر است، چند بار پست می‌کنند و سرعت رشدشان چگونه است. این اطلاعات می‌تواند به عنوان یک معیار در هنگام شروع رشد حساب کاربریتان موثر باشند.

هنگام حسابرسی محتوای رقیب‌هایتان، هر فرصتی را که برای پیشرفت از دست داده‌اند، یادداشت کنید. افزودن محتوای منحصر به خودتان در این ترکیب، به کسب و کار شما کمک می‌کند تا از بقیه بهتر و جلوتر باشید.

همچنین میتوانید بررسی رقبای خود را به متخصصین دیجتال مارکتینگ آکادمی دبیر بسپارید.

  1. تقویم محتوا تهیه کنید.

به طور متوسط​​، برندها هر هفته حدود شش تصویر در اینستاگرام پست می‌کنند. که این به معنای بیش از 300 پست در سال است! در آن فرکانس، پیگیری پست کردن و پست نکردن محتوای برنامه ریزی شده کمی سخت است. اینستاگرام مارکتینگ

ایجاد یک تقویم محتوا باعث صرفه جویی در وقت و مدیریت حضور در اینستاگرام می‌شود. تقویم خود را با برخی از انواع پست‌های اینستاگرام که قبلاً بحث شده پر کنید و از قبل برای کپشن‌ها، هشتگ‌ها و زمان ارسال‌ها برنامه ریزی کنید.

تقویم شما همچنین مکانی عالی برای ثبت هرگونه رویداد مهم برای برجسته سازی در حساب اینستاگرام خود است، مانند راه اندازی محصولات جدید یا پیشنهادات ویژه. با داشتن یک تقویم محتوا، می‌توانید به جای بارگذاری‌های دقیقه‌ نود، از فرصت‌های زمان واقعی استفاده کنید. و این یعنی اینستاگرام مارکتینگ!

  1. یک برند سازگار در اینستاگرام بسازید.

محتوای تصادفی یا از هم گسیخته مخاطبان شما را گیج می‌کند و باعث از دست دادن فالوورهایتان می‌شود. برای جلوگیری از این، زیبایی حساب تجاری ثابت خود را در حساب اینستاگرام خود حفظ کنید.

با تفکر در مورد شخصیت برند خود تعیین کنید که این حالت چگونه است. ارزش برند شما چیست؟ مشتریان و کارمندان شما نام تجاری شما را چگونه تعریف می‌کنند؟ آیا شما جسور، بازیگوش، یا پرماجرا هستید؟

برند اینستاگرام

  1. فالوورهای اینستاگرام خود را بیشتر کنید.

انجام دادن موارد زیر به زمان و انرژی جدی نیاز دارد. ممکن است وسوسه شوید که راه ساده‌ای را انتخاب کنید و فالوورهایتان را بخرید هیچوقت این کار را نکنید. حتما مقاله‌ی همه‌ چیز در مورد خرید فالوور در اینستاگرام را مطالعه کنید تا ببینید اینکار نه تنها باعث پیشرفت شما نمی‌شود بلکه باعث ریزش فالوورهای فعلیتان می‌شود.

ابتدا باید مطمئن شوید که نام کاربری شما قابل شناسایی و جستجو است. اگر مردم نتوانند شما را پیدا کنند، نمی‌توانند شما را فالو کنند! بیوگرافی خود را پر کنید. این قسمت آخرین چیزی است که کسی قبل از تصمیم گیری به فالو کردن شما در پیجتان می‌بیند پس مطمئن شوید که چه چیزی ارائه می‌دهید و چه کاری انجام می‌دهید.

پس از بهینه سازی پروفایل خود (که در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم)، شروع به پست کردن کنید. قبل از اینکه واقعاً شروع به جذب افراد کنید، ایده خوبی است که فید خود را با ده تا 15 پست با کیفیت بالا پر کنید. اگر کاربران از پروفایل شما بازدید کنند و آن را خالی ببینند احتمالاً شما را انفالو می‌کنند و یا فالو نمی‌کنند .

سپس، حساب‌های موردعلاقه و مرتبط با کسب‌وکار خود را دنبال کنید. به اینستاگرام مانند یک جامعه فکر کنید و همانطور که حساب‌ها را دنبال می‌کنید، اینستاگرام موارد مرتبطی را نیز پیشنهاد می‌کند که می‌توانید دنبال کنید.

با فالوورهای اینستاگرام خود ارتباط برقرار کنید تا آنها احساس صمیمیت و نزدیکی با شما داشته باشند. اینستاگرام مارکتینگ

  1. در اینستاگرام مارکتینگ فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل کنید.

هنگامی که یک پایگاه فالوور اختصاصی ایجاد کردید، می‌توانید شروع به تبدیل آن فالورها به مشتری‌های واقعی کنید. در اینجا چند استراتژی آورده شده است.

  • تبلیغات: تخفیف‌ها، BOGOها و سایر پیشنهادات راهی عالی برای افزایش فروش برای اولین بار با مخاطبان اینستاگرام خود است. آنچه را که فالوورهای شما برای دریافت پیشنهاد باید انجام دهند، حتماً ذکر کنید و برای ایجاد احساس فوریت مهلت ذکر کنید.
  • مسابقه‌ها: چه راهی بهتر از این است که شخصی مشتری خود را امتحان کند؟ مسابقاتی را اجرا کنید که لازم است کسی حساب شما را دنبال کند یا باید پست شما را ارسال کند.
  • خیریه: 81٪ از مردم انتظار دارند شرکت‌ها تعهد عمومی به امور خیریه بدهند. انجام این کار می‌تواند برای برند شما جذاب باشد و او را به مشتری دائمی تبدیل کمک کند.
  • تیزرها: اینستاگرام جای خوبی برای نشان دادن محصولات جدید به مخاطبان شما قبل از انتشار آن‌ها است. از محصولات خود عکس بگیرید و آنها را به اشتراک بگذارید.
  • کمپین‌های زنده: نمایش محصول یا خدمات جدید با استفاده از Instagram Live را در نظر بگیرید. سپس پیوند خرید در بیوگرافی خود درج کرده و کاربران را به سمت خرید راهنمایی کنید.

همچنین فراموش نکنید که از پیوند خود در bio Instagram و همچنین Highlight Story Instagram خود استفاده کنید چون این موارد باعث می‌شوند فالوورهایتان به وب سایت، وبلاگ و صفحات محصول شما متصل شوند.

بهترین ترفندهای اینستاگرام

حالا می‌خواهیم چند ترفند اینستاگرام مارکتینگ را که کمتر شناخته شده است، را بررسی کنیم تا از این سیستم بهترین استفاده را کرده باشید.

  1. برای یک اینستاگرام مارکتینگ موفق در بهترین زمان پست کنید.

کاربران اینستاگرام در تمام ساعات روز فعال هستند. با این وجود تعداد کمی از زمان‌های بهینه برای به اشتراک گذاری در اینستاگرام وجود دارد. بهترین زمان برای ارسال پست‌ها  برای هر کسب و کار متفاوت بوده و وابسته به مخاطبان آن کسب و کار است. اینستاگرام مارکتینگ

  1. اینستاگرام را به صفحه فیس بوک خود پیوند دهید.

نکته‌ای که اینستاگرام را منحصر به فرد می‌کند این است که شما می‌توانید محتوای خود را به صورت یکپارچه در سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ما توصیه نمی‌کنیم به طور خودکار به سیستم عامل‌های اجتماعی دیگر خود مانند Twitter و Facebook پیوند برقرار کنید. چیزی که در اینستاگرام کار می‌کند همیشه در کانالهای دیگر نتایج مشابهی را ارائه نمی‌دهد.

با این حال، پیوند دادن اینستاگرام خود به سایر حساب‌های اجتماعی خود مانند فیس بوک باعث افزایش تعداد ویو پست‌های شما می‌شود. به یاد داشته باشید، اگر یک پروفایل کسب و کار در اینستاگرام راه اندازی کنید، صفحه فیس بوک شما از قبل به اینستاگرام شما پیوند داده می‌شود.

اگر تصمیم دارید این کار را انجام دهید، به تنظیمات اینستاگرام خود بروید و روی حساب‌های پیوندی در قسمت حریم خصوصی و امنیت کلیک کنید. وارد Facebook شوید و صفحه Business Facebook را که می‌خواهید به آن پیوند دهید انتخاب کنید. بعد، در زیر منوی Share Settings، آرم فیس بوک باید آبی باشد تا نشان دهد که اشتراک گذاری روشن است.

  1. پست‌هایی که لایک کرده‌اید را دوباره مشاهده کنید.

می‌توانید همه پست‌هایی را که لایک کرده‌اید در فهرست تنظیمات اینستاگرام خود مشاهده کنید. (بخاطر داشته باشید، روی سه خط در گوشه سمت راست بالای پروفایل خود ضربه بزنید و روی تنظیمات در پایین کلیک کنید.) از آنجا، روی حساب پست‌های موردعلاقه خود کلیک کنید.

پست لایک- اینستاگرام مارکتینگ

  1. مرتب سازی مجدد فیلترهای اینستاگرام در اینستاگرام مارکتینگ

برای به حداکثر رساندن بهره وری، اینستاگرام به شما امکان می‌دهد فیلترها را مجدداً مرتب کنید تا فیلترهایی را که بیشتر از همه استفاده می‌کنید را در ابتدا، قرار دهید. برای ترتیب مجدد یا پنهان کردن فیلترها، ویرایشگر Instagram را باز کنید. به انتهای راست بروید و نماد مدیریت چرخ دنده را کلیک کنید. برای مرتب کردن مجدد فیلترها، سه خط خاکستری را پایین نگه دارید یا علامت آن را بردارید تا پنهان شود.

  1. پست‌هایی را که در آنها تگ شده‌اید، مشاهده کنید.

اگر کسی شما را در پستی منشن کند، وقتی روی نماد person در فهرست زیر Instagram bio خود کلیک کنید، نشان داده می شود. فالوورهای شما نیز می توانند این را ببینند.

پست تگ شده از اینستاگرام مارکتینگ

  1. عکس‌ها را ذخیره کنید و گالری بسازید.

محتواهای زیادی در اینستاگرام وجود دارد. شاید محتواهایی را در پیج رقیب‌هایتان دیده باشید که می‌خواهید از آنها تقلید کنید، یا شاید محتوای تولید شده توسط کاربر پیدا کرده‌اید که مایلید آنها را دوباره پست کنید. چگونه می‌توانید آن محتوا را ذخیره کنید تا بعداً به آن دسترسی پیدا کنید؟ خوب، اینستاگرام از طریق محتوای ذخیره شده این کار را آسان می‌کند.

در فید اینستاگرام خود می توانید پست‌های پیام را لایک کنید، و نظر دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از نماد روبان در گوشه سمت راست، آنها را ذخیره کنید.

از طریق پروفایل خود به محتوای ذخیره شده خود دسترسی پیدا کنید. روی سه خط افقی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و روی ذخیره شده در لیست کلیک کنید. در بخش همه، شما تمام محتوای ذخیره شده خود را به ترتیب زمانی مشاهده خواهید کرد. در بخش مجموعه‌ها، آن محتوا را در قسمت ذخیره شده پیدا خواهید کرد.

  1. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر.

کار کردن در اینستاگرام می‌تواند بسیار سخت باشد، خصوصاً اگر همزمان چندین شبکه اجتماعی را مدیریت می‌کنید. همانطور که در ابتدای این راهنما اشاره کردیم، برای اینکه در اینستاگرام موفقیت کسب کنید باید آماده ارسال محتوا و مشارکت منظم باشید.

محتوای تولید شده توسط کاربر ( ( UGC محتوایی است که دارای برند یا محصول شما است که مشتریان، کاربران و فالوورهایتان شما در شبکه‌های خود ارسال می‌کنند. UGC یک نمونه خارق العاده از بازاریابی دهان به دهان است و به افزایش آگاهی و تبدیل برند کمک می‌کند.

اگر به دنبال یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای هستید آکادمی دبیر در خدمت شماست!

چند روش مختلف برای استفاده از UGC وجود دارد. برخی از برندها هشتگ مارک مشترکی دارند و از مشتریان خود می‌خواهند هنگام ارسال پیام درباره محصولات خود از آن استفاده کنند. سپس این شرکت هشتگ را برای کشف محتوای جدید دنبال می‌کند و از شخص اجازه می‌خواهد تصویر او را به اشتراک بگذارد. برندهای دیگر کمپین‌ها و مسابقات خاص UGC را برای جمع آوری همزمان بسیاری از UGC و “سیل” کردن جدول زمانی با محتوای خاص مارک دنبال می‌کنند.

  1. اینستاگرام خود را به فضایی تعاملی تبدیل کنید.

در حالی که لایک و کامنت از قسمتهای مهم تعامل اینستاگرام هستند، روشهای دیگری وجود دارد که باعث می‌شود اینستاگرام شما فضایی برای تعامل با فالوور شما باشد. این نکات را در نظر بگیرید:

  • هفتگی یا ماهانه “ask me anything” (در قسمت استوری)،(AMA) را با کارمندان یا مدیران انجام دهید، جایی که فالوورهایتان می‌توانند سوالات خود را بپرسند.
  • یک شمارش معکوس روزانه برای انتشار یا رویداد محصول ارسال کنید مانند (INBOUND).
  • مسابقه‌ای را اجرا کنید که از فالورهایتان بخواهد به عنوان شرکت در مسابقه، نظرات و یا پست‌‌های شما را در Instagram Stories خود به اشتراک بگذارند.
  • اطلاعات مربوط به محصولات خود را ارسال کنید و از فالوورها نظراتشان را بخواهید.

اینها همه استراتژی‌هایی برای ایجاد فضای تعاملی و گفتگوی اینستاگرام شما است. اینستاگرام مارکتینگ

  • آنالیز اینستاگرام در اینستاگرام مارکتینگ

Instagram هنوز یک سیستم تحلیلی داخلی و عمیق مانند فیس بوک ندار.  وقتی  حساب خود را به یک حساب کاربری تغییر می‌دهید، به برخی از تجزیه و تحلیل‌های محدود مانند بیشتر شدن فالوورها، ریزش، دسترسی و مشارکت دسترسی خواهید داشت. با کلیک روی گزینه View Insights در زیر تصاویر و ویدیوهای آپلود شده، به این موارد دسترسی پیدا کنید.

همچنین می‌توانید از طریق Facebook’s Ad Manager برداشت‌های Instagram، هزینه‌ها و میزان مشارکت در تبلیغات را ردیابی کنید.

معیارهای فردی که در اینستاگرام ردیابی می‌کنید بسته به اهداف شما متفاوت خواهد بود، اما همیشه باید به تعامل (لایک ها و نظرات) و تعداد دنبال کنندگان خود به مرور توجه داشته باشید. اگر محتوای ارزشمندی ارسال می‌کنید، حساب شما به طور پیوسته پیروان و تعامل بیشتری پیدا می‌کند.

  • انجام تبلیغات در اینستاگرام مارکتینگ

بیایید درباره تبلیغات اینستاگرام بحث کنیم. تبلیغات اینستاگرام فرصتی بی‌نظیر را برای برندها فراهم می‌کند تا با مخاطبان خود درگیر شوند. البته انجام این عملیات برای ما مقدور نیست. از آنجا که تبلیغات اینستاگرام مانند سایر پست‌ها در فیدها ظاهر می‌شود، به اندازه تبلیغات معمولی واضح نیستند. روشی طبیعی برای تشویق کاربران به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار یا محصول شما فراهم می‌کنند.

تبلیغات اینستاگرام

چگونگی ایجاد تبلیغ در اینستاگرام مارکتینگ

اگر تا به حال یک تبلیغ فیس بوک تنظیم کرده‌اید، این مهارت را دارید. تنظیم تبلیغات اینستاگرام از طریق بستر تبلیغات فیس بوک انجام می‌شود.

برای ایجاد تبلیغ خود، یک پست اینستاگرام فعلی را که می‌خواهید تقویت یا پست جدیدی در Facebook Ad Manager ایجاد کنید، انتخاب کنید. اگر قبلاً از طریق Facebook تبلیغات را اجرا نکرده‌اید، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. اینستاگرام مارکتینگ

برای وارد کردن حساب اینستاگرام خود، به Business Manager خود بروید و در سمت چپ صفحه، بالای منو بروید و روی حساب‌های Instagram کلیک کنید. سپس روی Claim Instagram Account کلیک کنید. اطلاعات حساب خود را اضافه کنید و روی Next کلیک کنید.

کمپین خود را نامگذاری کنید. در حالی که فیس بوک گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد، فقط تعداد معدودی شامل تبلیغات اینستاگرام به عنوان گزینه هستند. برای اطمینان از اینکه در مسیر درست قرار دارید، یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • آگاهی از برند
  • رسیدن
  • ترافیک
  • برنامه نصب
  • نامزدی
  • بازدیدهای ویدئو
  • تبدیل ها

اگر گزینه ترافیک را انتخاب کنید، از شما خواسته می‌شود که مقصدی را برای ترافیک خود انتخاب کنید. فیس بوک به شما امکان می‌دهد بین یک وب سایت و یک برنامه انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، تبلیغات خود را با فاکتورهای جمعیت شناختی و روانشناختی مانند سن، جنسیت، مکان، زبان، کار، وضعیت مالی، رفتارها و ارتباطات هدف قرار دهید. همچنین می‌توانید مخاطبان سفارشی که قبلاً استفاده شده را بارگیری کنید. اینستاگرام مارکتینگ

در زیر گزینه‌های قرارگیری، ویرایش جایگاه‌ها را انتخاب کرده و در سیستم عامل‌های موجود‌، اینستاگرام را انتخاب کنید. این مرحله را فراموش نکنید! در غیر این صورت، تبلیغ شما فقط در فیس بوک نشان داده می‌شود. اگر فقط می‌خواهید تبلیغات خود را در اینستاگرام اجرا کنید، مطمئن شوید که جای دیگری انتخاب نشده است.

بعد از اینکه Instagram را انتخاب کردید، از شما خواسته می شود بودجه و برنامه تبلیغات خود را تعیین کنید. بودجه هزینه روزانه یا بودجه مادام‌العمر را برای تبلیغ تعیین کنید و تاریخ شروع و پایان کار خود را مشخص کنید.

اگر تاریخ یا بودجه مادام‌العمر تعیین نکنید، آگهی شما برای بودجه روزانه‌ای که اختصاص می‌دهید به مدت نامحدود اجرا می‌شود. می‌توانید گزینه‌های بودجه و زمانبندی بیشتری را در زیر منوی Advanced Options پیدا کنید، که به شما امکان می‌دهد آگهی خود را برنامه ریزی کنید تا در ساعات خاصی از روز اجرا شود و یا اینکه آگهی خود را تنظیم کنید تا با استفاده از نوع تحویل “سریع” در اسرع وقت نتایج را ایجاد کند. این گزینه برای تبلیغات متمرکز در حوادث به موقع مفید است.

محتوای تبلیغات خود را تنظیم کنید. شما می‌توانید یک پست موجود را تقویت کنید یا محتوای جدید را بارگذاری کنید تا به عنوان تبلیغ اجرا شود. اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تبلیغات تصویری یا، استوری تبلیغاتی ایجاد کنید.

پس از بارگذاری تبلیغات، سفارش خود را ثبت کرده و شروع به اجرای اولین کمپین تبلیغاتی اینستاگرام خود کنید!

توجه این بخش برای کشور ایران فعال نبوده و فقط افراد خارج از ایران می‌توانند از این بخش تبلیغات استفاده کنند.

چقدر باید برای تبلیغات در اینستاگرام مارکتینگ هزینه کنید؟

هزینه تبلیغات در اینستاگرام مارکتینگ

میزان سرمایه گذاری شما در کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام باید با هدف کمپین شما مرتبط باشد. یعنی این مسئله، برای هر کسب و کار و صنعتی متفاوت است. همچنین برای اهداف دیگری مانند افزایش کلیک و فروش وب سایت نیز کاربرد دارد.

هدف شما مهم نیست، مهم این است که تبلیغات اینستاگرام خود را کنترل کرده تا در اینستاگرام مارکتینگ بهینه شوید و از بودجه خود نهایت استفاده را ببرید. اینستاگرام مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا بهتر رشد کنید.

با 700 میلیون کاربر فعال ماهانه، هیچکس نمیتواند انکار کند که اینستاگرام یکی از بزرگترین پلتفرم‌های مارکتینگ است. اینستاگرام مارکتینگ

کاربران اینستاگرام برای محتوای با کیفیت بالا ارزش زیادی قائل هستند. تصاویری را بسازید که اطلاعات جالب توجه مخاطبان شما را در اختیار آن‌ها قرار دهد یا نام کسب و کارتان را به روشی جدید و منحصر به فرد به نمایش بگذارد. با نوشتن کپشن‌های سرگرم کننده جذاب، محتوای خود را بهینه کنید. وبسایت آکادمی دبیر را دنبال کنید و الهام بگیرید تا از استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود نهایت استفاده را ببرید.

1 پاسخ به "0 تا 100 آموزش اینستاگرام مارکتینگ!"

  1. چقد جامع بود واقعا

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.