منوهای نصب در پنل مدیریت

7 ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی

همانطور که گوگل در تفسیر زبان و جستجوهای ویدیویی و صوتی روزبروز بهتر می‌شود، آیا در نهایت می‌توانیم بیخیال تحقیق کلمات کلیدی شویم؟

قطغا نه! کلمات کلیدی همچنان شاخص‌های مهمی در نحوه استفاده افراد از جستجو هستند. حتی اگر دیگر نیازی به پیگیری دقیق کلمات کلیدی نداشته باشیم، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی ایده‌هایی را برای محتوای مرتبط با کاربران ارائه می‌دهد و خلاهایی را نشان می‌دهد که محتوای شما می‌تواند پر کرده و رتبه خوبی در موتورهای جستجو بگیرد. (برای اطلاعات بیشتر در این حوزه مقاله‌ی کلمات کلیدی چه کاربردی دارند و چرا باید انها را بشناسیم را مطالعه کنید.) برای پیدا کردن کیووردهای کسب و کارتان در این مقاله ۷ ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی که اشاره می‌شود، می‌تواند به شما کمک کنند.

  • Keyword Surfer از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی 

اگر یک تجربه همه جانبه برای استفاده از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی می‌خواهید، پس داشتن اکستنشن Keyword Surfer Chrome را در نظر بگیرید. با نمایش آمار کلمات کلیدی در نوار جستجو، هر یک از جستجوهای Google شما را می‌رباید. همچنین یک صفحه کناری به صفحه نتیجه جستجو اضافه می‌کند، 10 کلمه کلیدی برتر مشابه حال را ارائه می‌دهد.

از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی Keyword Surfer

Keyword Surfer برای شما به عنوان ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی اصلی نیست. زیرا داده‌های آن کامل نیستند. اما با درصد خطای کمی بسیاری از جستجوهای روزانه را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید ایده‌های بسیار خوبی از آن بگیرید.

  • از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی، Google Keyword Planner

Keyword Planner یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی که ترکیبی از پیچیدگی و سادگی است. از یک طرف، این یک ابزار Google SEO است بنابراین به یکی از بزرگترین و معتبرترین پایگاه داده‌های کلمات کلیدی دسترسی پیدا می‌کند. از طرف دیگر، امکان سفارشی سازی تحقیقات زیادی را فراهم نمی‌کند و فقط اساسی ترین معیارهای کیفیت کلمات کلیدی را نشان می‌دهد. می‌توان گفت از بهترین ابزارها برای استفاده در داخل کشور ایران هست.

از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی، Google Keyword Planner

در Google Keyword Planner چند کلمه کلیدی وارد کنید و لیستی از کلمات مشابه همراه با معیارهایی مانند حجم جستجوی ماهانه، رقابت و دامنه کلمات مشابهِ کلمات کلیدی را دریافت کنید،. احتمالاً هزاران نتیجه وجود دارد. برای محدود کردن آنها می‌توانید از گزینه‌های مرتب سازی و فیلتر استفاده کنید. حتی، می‌توانید کلمات کلیدی منفی را حذف کنید تا نتایج جستجوهایی که شامل این کلمات هستند را نبینید.

حتی اگر بسیاری از کلمات کلیدی را مشاهده کنید، این تغییرات بسیار محدود است و بعید است که ایده‌های محتوای اصلی را برساند. همانطور که گفته شد، Keyword Planner هنوز مکان خوبی برای شروع تحقیقات کلید واژه شما است. وقتی نتایج بی ربط، مترادف‌ها و اصطلاحاتی را که به ندرت جستجو می‌شوند را، از بین بردید، با لیست کلمات کلیدی متشکل از حدود دوازده اصطلاح اساسی اما عملی روبرو خواهید شد.

  • از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی، QuestionDB

یکی دیگر از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که، QuestionDB لیست کلمات کلیدی را از پایگاه داده‌ای با بیش از 48 میلیون سوال که از Reddit پرسیده شده است، تهیه می‌کند.

وقتی افراد در Reddit پست می‌گذارند، سوالاتی را می‌پرسند که به راحتی توسط Google پاسخ داده نمی‌شود. آن وقت نوبت شما برای ایجاد یک قطعه محتوای حرفه‌ای است. بعد از آماده شدن موضوع می‌توانید آن را به موضوع Reddit اضافه کنید. (اینکار برای سئو وبسایت شما هم تاثیر فراوانی دارد.)

  • از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی، Rank Tracker     

برخلاف اکثر ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی در این لیست، Rank Tracker مجموعه‌ای از 9 روش تحقیق است. این رویکردها را می‌توان به طور کلی به دو دسته مجزا تقسیم کرد: جاسوسی از رقبای وبسایت شما و بازی با معانی کلمات کلیدی

از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی، Rank Tracker

Rank Tracker بالاترین کلمات کلیدی را برای یک رقیب پیدا می‌کند و شکاف ‌های کلمات کلیدی را در سایت شما نشان می‌دهد. در مورد تحقیقات معنایی کبمه کلیدی خاص، یک کلمه کلیدی وارد کنید و لیستی از جستجوهای مرتبط، سوالات مرتبط و پیشنهادات تکمیل خودکار را دریافت کنید. کلمات کلیدی جمع آوری شده از این طریق برای سازندگان محتوا مانند یک معدن طلا است زیرا بسیاری از آنها از قبل مانند عنوان مقاله برای ویلاگ سایت شما به نظر می‌رسند.

علاوه بر این، Rank Tracker با ابزارهای SEO Google، از جمله Google Analytics، Google Keyword Planner و Google Search Console ادغام می‌شود، بنابراین می‌توانید معیارهای کیفیت دقیق مانند حجم جستجوی ارگانیک و دشواری کلمات کلیدی را مشاهده کنید.

  • از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی، Google Trends

استفاده از Google Trends به همان اندازه که اولویت بندی ایده‌های محتوای شماست، بهترین راه کشف کلمات کلیدی نیست! این ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی محبوبیت کلمات کلیدی را در طول زمان و در مکان‌های جغرافیایی نشان می‌دهد. شما می‌توانید چندین کلمه کلیدی را در همان نمودار ترسیم و مقایسه کنید. با این مقایسه بهترین کلمه کلیدی را برای محتوا انتخاب کنید.

از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی، Google Trends

به عنوان مثال، Google Trends نشان می‌دهد «ژاکت زمستانی» و «ژاکت داون» همانطور که به نظر می‌رسد قابل تعویض نیستند. جستجو برای «ژاکت زمستانی» در اوایل ماه نوامبر به اوج خود می‌رسد و با جستجوی «کت داون» به سرعت پیشی می‌گیرد. شاید افرادی که در جستجوی کت‌های زمستانی هستند در نهایت با انواع مختلف آشنا می‌شوند و نتیجه می‌گیرند که «ژاکت داون» بهترین نوع است بنابراین آن را جستجو می‌کنند. بعد از اینکه آنها با برندهای مختلف «کاپشن داون» آشنا شدند، یک نتیجه قابل توجه در جستجوهای «Arcteryx» مشاهده می‌شود.

  • از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی، Google Search Console

جستجوی Google Search Сonsole لیستی از کلمات کلیدی سایت شما را برای شما رتبه بندی می‌کند، از جمله موقعیت‌های SERP و نرخ کلیک یک کلمه کلیدی. ترفند این ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی این گونه است که هر موقعیت SERP یک معیار CTR کاملاً پذیرفته شده دارد. توجه داشته باشید که ابزار سرچ کنسول گوگل باید به سایت شما وصل باشد و مدتی از فعالیت آن گذشته باشد تا بتوانید به خوبی کلمات را آنالیز کنید.

از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی، Google Search Console

می‌توانید ببینید که آیا یک کلمه کلیدی از معیار CTR موقعیت SERP عقب است یا خیر. برای بالا بردن CTR، می‌توانید بر روی قسمت‌های سایت خود در آن کلمه کلیدی کار کنید. می‌توانید عنوان را جذاب تر کنید، متا دیسکریپشن را بهینه‌تر نمایید، اسکیما را اعمال کنید یا حتی صفحه را دوباره بنویسید تا محتوای شما متناسب با انتظارات کاربران باشد. ایجاد پیشرفت احتمالاً بیشتر از تلاش برای رتبه بندی با کلمات کلیدی جدید باعث ایجاد ترافیک می‌شود.

  • از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی، Answer The Public

جستجو کنندگان به طور فزاینده‌ای در استفاده از زبان طبیعی هنگام ایجاد درخواست اطمینان پیدا می‌کنند زیرا موتورهای جستجو هوشمندتر می‌شوند و نتایج جستجو را ارائه می‌دهند. جستجوهای کاملاً خاص و مشابه سوال انجام می‌شود و Google قطعه‌های پرسش و پاسخ ویژه تری را در بالای نتایج ارائه می‌دهد!

وبسایت Answer The Public یک گزینه عالی برای یافتن سوالات کاربران و استفاده از استراتژی long tail keyword برای سایت شماست. نتایج جستجو در این سایت بصورت اینفوگرافی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که می‌توان آن را براحتی Export کرد و استفاده نمود.

عبارت‌های نمایش داده شده همیشه بر روی یک نقطه متمرکز هستند و چند ایده عملی را برای هر کلمه کلیدی ارائه می‌دهند. برخی از این سوالات می‌توانند به مقالات مستقل تبدیل شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به عنوان سرفصل‌های بخش در محتوای بزرگتر گروه بندی شوند. پاسخ عمومی خط مستقیم مخاطبان شما، نگرانی‌های آنها و زبانی است که برای بیان آنها استفاده می‌کنند.بنابراین این نیز از ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که پاسخهایی را که آنها می‌خواهند را منتشر کنید!

نتیجه‌گیری: اتصال نتایج جستجوها به محتوای سایت!

در این مقاله 7 ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی که شامل Keyword Surfer Chrome، Google Keyword Planner، QuestionDB ، Rank Tracker ، Google Trends، Google Search Сonsole و Answer The Public است را بررسی کردیم، با استفاده دقیق‌تر از هریک از ابزار می‌توانید کلمات کلیدی خود، رقبا و کلماتی که توسط کاربران جستجو می‌شوند را بیابید و با یک استراتژی مناسب رتبه خوبی در موتورهای جستحو داشته باشید.

 

خواندن این مقالات توصیه می‌شود:

40 مورد از واژه های ضروری سئو که باید بدانید

7 نوع کلمه کلیدی که باید بشناسیم!

ابزارهای بررسی سئو سایت در سال 2020!

همه چیز در مورد سئو در عصر جدید!

0 پاسخ به "7 ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی"

    ارسال یک پیام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.