منوهای نصب در پنل مدیریت

0 تا 100 آموزش اصول مقدماتی لینک سازی

با توجه به بررسی 58٪ از متخصصان SEO، بک لینک‌ها تأثیر زیادی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارند. گرچه بسیاری از بازاریابان محتوا، ایجاد لینک را یک کار سخت می‌دانند، اگر در این گروه قرار دارید یا فقط به دنبال تجدید نظر در مورد تاکتیک‌های قانونی ایجاد لینک هستید، آکادمی دبیر همه‌ی مطالب لازم در مورد اصول مقدماتی لینک سازی را برای شما تحت پوشش قرار می‌دهد. قبل از مطالعه‌ی این مقاله بهتر است مقاله‌ی هدف از لینک سازی برای سایت را مطالعه کنید و بعد با اصول مقدماتی لینک سازی آشنا شوید.

3 نوع لینک در اصول مقدماتی لینک سازی

در ابتدا، بهتر است به سه دسته از لینک‌های قانونی برای وبسایت نگاهی بیندازیم:

  • Backlink: یک وب سایت خارجی ( هر وبسایتی بجز وبسایت خودتان) به یکی از المان‌های محتوایی شما (به عنوان مثال، ارسال وبلاگ، اینفوگرافیک) یا سایت کلی شما لینک دارد.
  • لینک داخلی: یک صفحه در سایت شما شامل لینک به صفحه دیگری در سایت شماست. ( لینکهای داخلی به اندازه لینکهای خارجی ارزشمند نیستند، اما به Google کمک می‌کنند ساختار سایت شما را بفهمد، که برای سئو مفید است. همچنین برای تعامل در سایت و کاهش نرخ پرش بسیار مهم می‌باشد. )
  • لینک خارجی: یک صفحه در سایت شما شامل لینک به سایت شخص ثالث است. (در سالهای اخیر لینک دهی، اهمیتی نداشت، اما اکنون مهم است.) لینک‌های خارجی شما به عنوان لینک دهنده برای سایت‌های دیگر محسوب می‌شوند و جزئی از اصول مقدماتی لینک سازی است.

لینک‌های فالو در مقابل لینک‌های نوفالو

همه لینک‌ها برابر نیستند. لینک‌های داخلی و خارجی تأثیرات متفاوتی دارند، این هم جزئی از اصول مقدماتی لینک سازی می‌باشد. لینکهای فالو و نوفالو به محتوای خارجی متصل می‌شوند اما از لحاظ  کاری که برای سئو سایت شما انجام می‌دهند بسیار متفاوت هستند. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی لیست خدمات سئو را مطالعه کنید.

بک لینک‌ها تاثیر بسزایی در بهبود سئوی یک وبسایت دارند، و در واقع به گوگل نشان می‌دهند که یک سایت به چه میزان قابل اعتماد است. بنابراین وبسایتی که بیشترین بک لینک را داشته باشد در نتایج گوگل نیز رتبه بهتری دریافت خواهد کرد. البته دو نوع بک لینک وجود دارد: فالو و نوفالو.

در اصول مقدماتی لینک سازی باید بدانیم بک لینک‌هایی که تگ فالو میخورند، در واقع موجب افزایش اعتبار صفحه می‌شوند، چرا که این تگ به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که، بک لینکی که به سایت دیگر داده شده است مورد تایید رسمی وبسایت لینک‌دهنده است.

لینک‌های-فالو-در-مقابل-لینک‌های-نوفالو-اصول-مقدماتی-لینک-سازی

در مقابل بک لینک‌هایی که تگ نوفالو بخوردند، موجب افزایش اعتبار صفحه نمی‌شوند، چرا که معمولا توسط خود افراد در سایت‌های خارجی ایجاد شده‌اند. بنابراین بک لینک‌هایی نیستند که سایت مبدا خود به آن‌ها لینک داده و به مخاطبانش معرفی کرده باشد. ( بطور مثال، اگر یک کسب و کار در وبسایت‌های مختلف در بخش کامنت‌ها، به صفحات مختلف سایت دخود لینک دهد، بک لینک ایجاد شده است اما با تگ نوفالو!)

توجه داشته باشید که لینک‌های نوفالو در بکند سایت با کد rel = “nofollow”  اعمال می‌شوند، که می‌توانید در URL لینک مشاهده کنید. این کد کوچک به موتورهای جستجو می‌گوید که از لینک پیروی نکنند – به این معنی که صفحه لینکی هیچ مزیت مستقیم از این لینک دریافت نمی‌کند. ولی داشتن لینک نوفالو از مهم‌ترین مباحث اصول مقدماتی لینک سازی است.

کاربردهای تگ نوفالو

کاربردهای-تگ-نوفالو،-اصول-مقدماتی-لینک-سازی

  • محتوای نامطمئن: بیشتر لینک‌های نوفالو برای محافظت از وب سایت انتشار دهنده طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، این روال معمول لینک‌دهی در سایت‌هایی است که بخش نظرات آنها امکان ارسال لینک را می‍دهد، زیرا این لینک‌ها می‌توانند به محتوای اسپم یا توهین آمیز متصل شوند، که سایت از آنها پشتیبانی نمی‌کند.
  • لینک‌هایی که نیازی به کراول شدن ندارند: همانطور که Google سایت شما را کراول می‌کند، لینک‌ها را نیز ارزیابی می‌کند. اگر سایت شما شامل لینک‌هایی به صفحاتی است که هیچ ارتباطی با جستجو ندارند (به بخشهای محافظت شده با گذرواژه فکر کنید)، مطمئننا نمی‌خواهید Google زمان محدود خود را برای کراول کردن آن صفحات تلف کند. پس در اینجا تگ no-follow مهم است. بنابراین بهتر است اصول مقدماتی لینک سازی را رعایت کنید.
  • لینکهای پولی: گوگل و سایر موتورهای جستجو بسیار تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که SEO یک بازی پردرآمد نیست. بنابراین، اگر سایتی برای درج لینک به شما پولی پرداخت می‌کند، لینک باید به عنوان نوفالو طبقه بندی شود. (در ادامه به جزئیات بیشتری حول آن و اصول مقدماتی لینک سازی می پردازیم.)

تفاوت بین استراتژیهای پرداختی برای لینک را بدانید!

پرداخت برای لینک‌ها می‌تواند یک روش نامناسب SEO باشد. همچنین می‌تواند ضمن ایجاد آگاهی و گسترش میزان نام تجاری شما، راه خوبی برای کسب لینک‌های با کیفیت باشد. تفاوت را از کجا می‌توان فهمید؟

بیایید این سه گزینه اصول مقدماتی لینک سازی را در نظر داشته باشیم. در اصول مقدماتی لینک سازی به آنها مانند یک چراغ راهنمایی فکر کنید. قرمز / توقف (خرید مستقیم لینک)، زرد / احتیاط (ارتباط با خدمات سایت) و سبز / برو (متخصصین سئو).

خرید مستقیم یک روش شکست خورده در اصول مقدماتی لینک سازی (direct purchase)

اگر Google تشخیص دهد که این یک لینک پولی است، رتبه بندی سایت شما را جریمه می‌کند. این بک لینک‌ها از نظر موتورهای جستجو در اصول مقدماتی لینک سازی تقریباً هیچ اعتباری نخواهند داشت.

مراقب ارائه‌دهندگان خدمات و وب سایت‌هایی باشید که لینک‌های ارزان قیمت را ارائه می‌دهند (و آنها را تضمین می‌کنند). مزرعه لینک اصطلاحا به وبسایت‌هایی اطلاق می‌شوند، که کار آنها دریافت هزینه و تولید بک لینک‌های بی‌کیفیت و معمولا نامرتبط با سایت شماست. در صورتی که از فارم‌های لینک برای گرفتن بک لینک استفاده کنید باید بزودی منتظر جریمه از سوی گوگل باشید.

خرید-مستقیم،-اصول-مقدماتی-لینک-سازی

توجه داشته باشید که تشخیص لینک بی‌کیفیت برای بات گوگل اصلا دشوار نیست و در صورتی که بات‌های گوگل متوجه تعداد زیادی لینک بی‌کیفیت در سایت شما شوند حتما جریمه خواهید شد.

 لینک دادن از طریق خدمات (linking services)

بسیاری از سرویس‌های اتصال شخص ثالث می‌توانند نیازهای لینک دهی مجدد شما را رفع کنند. با این حال، درستی کارشان مشخص نیست. شایعه شده است که بسیاری از آنها شبکه‌های وبلاگ خصوصی (PBN) هستند. شرکت‌هایی که به گروهی از وبلاگ نویسان پول می‌دهند تا لینک شما را در سایت خود قرار دهند، خواه این لینک مربوط به محتوای آنها باشد یا نه.

همانطور که کارشناسان پست مهمان اظهار داشتند، اگر 1٪ ​​از این لینکها از سایتهای قانونی باشد، 99٪ دیگر با لینکهای PBN کاری جز آسیب رساندن به نتایج شما ندارند و در اصول مقدماتی لینک سازی این موارد را به شما توصیه نمی‌کنیم.

آژانس‌های و متخصصیت سئو در بکارگیری اصول مقدماتی لینک سازی

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و بخصوص متخصصیت سئو، تمام آنچه برای یک استراتژی سئو و لینک سازی موفق نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهند. در واقع ارائه خدمات سئو و ایجاد بک لینک برای وبسایت شما تنها بخشی از کارهایی است که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای شما انجام می‌دهد. برای مشاوره در این زمینه می‌توانید با متخصصین سئو آکادمی دبیر در ارتباط باشید.

در واقع کار اصلی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در بخش سئو سایت شما آن است، که مخاطبان شما را شناسایی و تجزیه و تحلیل می‌کنند، سپس به بررسی سایت شما و رقبایتان می‌پردازند. و سپس از این طریق به شما روش صحیح لینک‌سازی و بک لینک گرفتن را آموزش می‌دهند. البته اگر زمان کافی برای سئو ندارید نگران نباشید چرا که متخصصین سئو در بسیاری از این آژانس‌ها مبلغی از شما دریافت کرده و صفر تا صد سئو کسب و کارتان را پیش میبرند.

آژانس‌های-دیجیتال-مارکتینگ،-اصول-مقدماتی-لینک-سازی

ما در تیم دیجیتال مارکتینگ دبیر، با در اختیار داشتن متخصصین سئو از سراسر کشور برآنیم تا بتوانیم بهترین و اصولی‌ترین خدمات سئو را به کسب و کارهای مختلف ارائه دهیم. در صورتی که نیازمند دریافت مشاوره رایگان هستید با مشاورین ما در آکادمی دبیر در ارتباط باشید.

چگونه می‌توان لینک‌ های با کیفیت به دست آورد؟

اکنون که انواع مختلف لینک ها و گزینه‌های پرداختی را برای دریافت آنها درک کردید، وقت آن است که به این فکر کنید که چه نوع محتوا و سایت‌هایی آن بک لینکهای معتبر و باکیفیت را برای شما می آورد. بهترین بک لینک‌ها که متناسب با اصول مقدماتی لینک‌سازی هستند از نشریات معتبر و مرتبط و وب سایت‌ها تهیه می‌شوند.

محتوای با کیفیت ایجاد کنید!

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کسب و کارها انجام می‌دهند، ایجاد لینک غیرمعمول است. توجه داشته باشید که مشتریان و مخاطبان، بیشتر از لینک به محتوایی که به آن لینک دارد تمرکز می‌کنند. محتوای شما باید معنادار و ارزشمند باشد تا بازدیدها، برداشت‌ها، تعامل و از همه مهمتر تبدیل‌ها را هدایت کند زیرا کسب و کار شما بدون تأمین مشتری چیزی نیست. برای انجام این کار، ابتدا باید:

  • مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و موضوعات مورد علاقه آنها را مشخص کنید (و آنها را جستجو کنید).
  • تحقیقات بازار را انجام دهید. به صنعت خود نگاه کنید. اصطلاحات مهم چیست؟ کلیدواژه‌هایی که می‌خواهید سایت شما با آنها در نتایج جستجو نشان داده شود کدامند؟
  • تحقیق محتوای رقیب: به دنبال شکاف‌ها باشید. چه موضوعاتی را می‌توانید کشف کنید که رقیبان آن‌ها را نداشته‌اند؟ اگر به ابزاری برای جستجوگرها مانند Semrush یا Ahrefs دسترسی دارید، زمان استفاده از آن است. برای کمک به بهینه سازی سایت خود، نمایه لینک وب سایت آنها را بررسی کنید.

ارسال پست‌های مهمان، یا وبلاگ‌نویسی مهمان (Write guest posts)

وبلاگ‌نویسی مهمان از آن دست استراتژی‌هایی است که همواره مثمرالثمر بوده است. در این تاکتیک، صاحبان کسب و کارها در وبسایت‌های دیگر وبلاگ کاربرپسند تولید کرده و طی این وبلاگ خود، مخاطبان را به سمت وب سایتشان سوق می‌دهند. افرادی که از استراتژی پست مهمان بهره می‌برند معمولا این کار را بصورت مستمر پیش می‌برند تا در بهبود سئو و نتایج گوگل سایتشان تاثیر مثبت القا کنند.

در نوشتن وبلاگ مهمان، همواره برندسازی و هدایت مخاطب به صفحه فرود بسیار حائز اهمیت بوده است. در اصول مقدماتی لینک سازی همیشه از پست مهمان بعنوان یک ابزار مهم یاد می‌شود.

ارسال-پست‌های-مهمان،-یا-وبلاگ‌نویسی-مهمان،-اصول-مقدماتی-لینک-سازی

طبق اصول مقدماتی لینک سازی، محتوای کابرپسند کارساز است!

محتوای عالی و کاربرپسند، برای بدست آوردن بک لینک قانونی بهترین راه است. در اصول مقدماتی سئو باید بدانید که تولید محتوای کاربرپسند اصلی‌ترین کاری است که شما باید انجام دهید.

در واقع باید بدانید که مخاطبان برای این که به سمت وبسایت شما سوق پیدا کنند به چیزی فراتر از یک تبلیغ پر زرق و برق نیاز دارند. در واقعیت برای اینکه بتوانید اعتماد افراد را جلب کنید باید بتوانید نیازهای آنان را برطرف کنید. و بهترین راه برای رفع نیاز افراد پیدا کردن بهترین پاسخ برای سوالات آنهاست.

پس برای تولیدمحتوای عالی و کاربرپسند ابتدا نیاز مخاطبان خود را شناسایی کرده و در راستای رفع آنها تلاش کنید.

از اینفوگرافی استفاده کنید

اینفوگرافیک‌ها و سایر تجسم‌های گرافیکی نیز روش‌های عالی برای دستیابی به بک لینک و از اصول مقدماتی لینک سازی هستند. احتمالاً  این نوع محتوا بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار خواهند گرفت زیرا افراد تصاویر را در حدود 60،000 برابر سریعتر از متن نوشتاری پردازش می‌کنند.

از-اینفوگرافی-استفاده-کنید،-اصول-مقدماتی-لینک-سازی

زیبایی واقعی اینفوگرافیک اشتراک پذیری آن است. یک بار آن را در وبلاگ خود منتشر کنید، سپس آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از سایت‌های دیگر دعوت کنید تا آن را منتشر کنند (با لینک به نسخه اصلی.) حتی می‌توانید لینکهایی را در اینفوگرافیک‌ها اضافه کنید که به صفحات دیگر سایت شما می‌روند.

برای فراگیری اصول مقدماتی لینک سازی، زنجیره صحیح بک لینک گرفتن را شروع کنید!

ایجاد لینک قانونی و متناسب با اصول مقدماتی لینک سازی می‌تواند یکی از پیچیده‌ترین قسمت‌های سئو باشد. این امر مستلزم دانستن انواع لینک‌ها، فرصت‌های سرمایه گذاری (خوب و بد) و از همه مهمتر محتوایی است که در چشم جستجوگران (و گوگل) بدرخشد. اما اگر شما لینک‌های خود را درست بازی می‌کنید انجام این سئو به شما بالاترین بازده را خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر در مورد سئو و بویژه لینک سازی حرفه‌ای می‌توانید از متخصصین آکادمی دبیر در حوزه خدمات سئو و بهینه سازی مشاوره بگیرید.

 

خواندن این مقالات توصیه می‌شود:

آنچه باید در مورد هزینه سئو وب سایت بدانید!

همه چیز در مورد سئو در عصر جدید!

ابزارهای بررسی سئو سایت در سال 2020!

17 سوال متداول سئو (seo)

0 پاسخ به "0 تا 100 آموزش اصول مقدماتی لینک سازی"

    ارسال یک پیام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.