منوهای نصب در پنل مدیریت

چگونه از طریق تولید محتوا برای اینستاگرام درآمدزایی کنیم؟

تولید محتوا برای اینستاگرام از جمله فعالیت‌هایی است که در این روزها بسیار رونق پیدا کرده و افراد زیادی سعی در درآمدزایی از این طریق دارند.

از زمانی که اینستاگرام به عنوان پلتفرم محبوب مردم ایران انتخاب شد بسیاری از مردم بویژه جوانان بصورت روزانه شروع به تولید محتوا برای اینستاگرام کردند. بسیاری از این فعالیت‌ها هیچگاه منجر به درآمدزایی نشد، اما برخی به سبب هدفمند بودن فعالیت‌ها توانستند از یک بستر رایگان برای خود درآمدزایی کنند.

بسیاری از مردم تنها روش درآمدزایی از اینستاگرام را اینفلوئنسر مارکتینگ می‌دانند در حالی که به جرات میتوان گفت کسب و کارها با استفاده از برندسازی و جلب اعتماد در این بستر بیشترین درآمدزایی را دارند.

برندسازی و جلب اعتماد از طریق تولید محتوا برای اینستاگرام کار راحتی نبوده و تنها درصد کمی از کسب و کارها موفق به فعالیت حرفه‌ای و دست‌یابی به این هدف می‌شوند.

در صورتی که به دنبال درآمدزایی از طریق تولید محتوا برای اینستاگرام و پروموت کردن آن هستید پیشنهاد میکنم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فرمت‌های محبوب تولید محتوا برای اینستاگرام

در ابتدا اینستاگرام بعنوان یک پلتفرم تصویرمحور شناخته شد و باور بر آن بود که هر پست و محتوا در اینستاگرام تنها چند لحظه فرصت جذب مخاطب را دارد. اما در حال حاضر تعداد زیادی از مخاطبان از اینستاگرام برای یادگیری و دسترسی به آموزش‌های کوتاه استفاده می‌کنند.

بنابراین کسب و کارهایی که بتوانند هم راستا با تغییرات اینستاگرام و متناسب با جامعه هدف خود تولید محتوا برای اینستاگرام را بطور حرفه‌ای انجام دهند موفق خواهند بود.

در ادامه براساس اهمیت نوع محتوا، به بررسی انواع تولید محتوا برای اینستاگرام خواهیم پرداخت که هر یک به نوبه خود نقش بسزایی در درآمدزایی از طریق این بستر و کانال رایگان را دارند.

  1. تولید محتوا برای اینستاگرام بصورت ویدئوی کوتاه

تولید-محتوا-برای-اینستاگرام-بصورت-ویدئوی-کوتاه

طبق بررسی‌های انجام گرفته در حال حاضر ویدئوها بیشترین سهم بازدید را از آن خود کرده‌اند. و در قانون کسب و کارها هر محتوایی که بیشتر دیده شود آن کسب و کار و ایده میتواند مخاطبان بیشتری جذب کرده و به موفقیت نزدیکتر شود. چند نکته مهم در تولیدمحتوای ویدئویی به شرح زیر است:

    • تنها ویدئویی بودن محتوا موجب وایرال شدن آن نمی‌شود، مهم‌ترین بخش تولید محتوای ویدئویی، یافتن یک ایده جذاب و بکر است. هر کسب و کار می‌بایستی باتوجه به جامعه هدف، موضوع فعالیت و اهداف کسب و کار خود، موضوعات جذاب و تازه‌ای را برگزیده و به تولید ویدئو بپردازد.
    • همچنین، معمولا استفاده از اشخاص در ضبط ویدئو به بیشتر دیده شدن آن کمک میکند، پس ویدئوهایی که در آن صاحبان کسب و کارها و همکارانشان در ضبط ویدئو در صحنه حضور دارند بیشتر دیده خواهند شد.
    • هر چه ویدئوی ضبط شده حرفه‌ای‌تر باشد بیشتر دیده خواهد شد. البته مقصود از ضبط فیلم بصورت حرفه‌ای تنها استفاده از تجهیزات حرفه‌ای نیست. این تجهیزات تنها بخشی از ضبط ویدئوی حرفه‌ای هستند. در ضبط ویدئو بصورت حرفه‌ای: محتوا، ارائه و زمینه نیز نقش بسیار اساسی دارند.
    • در صورتی که بهترین ویدئو را ضبط کرده باشید اما برای پروموت کردن آن کاری نکنید باز هم چندان دیده نخواهید شد. ضعف اصلی برخی از کسب و کارها همین مسئله است که ساعت‌ها برای ضبط ویدئو وقت میگذارند ولی وقتی زمان پروموت کردن میرسد آنرا در شبکه اجتماعی رها میکنند. برای پروموت کردن محتوا می‌بایستی از کانال‌ها و بسترهای مختلفی اقدام کرد.

بنابر نکاتی که به آنها اشاره شد کسب و کارهایی که بتوانند اصول و مبانی گفته شده را بکار گیرند میتوانند به موفقیت در تولیدمحتوای جذاب ویدئویی در اینستاگرام امیدوار باشند.

برای تولید محتوای ویدئویی حرفه‌ای با متخصصین آکادمی دبیر در ارتباط باشید.

  1. تولید محتوا برای اینستاگرام بصورت تصویری

تولید-محتوا-برای-اینستاگرام-بصورت-تصویری

تولید محتوا برای اینستاگرام بصورت تصویری از جمله رایج‌ترین فرمت‌های حال حاضر بشمار میرود. در این نوع فرمت کسب و کارها معمولا بر اساس نوع فعالیت و اهداف خود از تصاویر استفاده می‌کنند. انواع کسب و کارها در بکارگیری فرمت محتوای تصویری در اینستاگرام:

    • کسب و کارهای فروش محور: کسب و کارهایی که بصورت مستقیم در حال فروش محصولات هستند می‌بایستی بصورت مستقیم و دقیق تصاویری از محصولات خود را بارگذاری نمایند. این تصاویر میتوانند شامل کلیات و جزئیات محصولات باشند. در این نوع تصاویر کپشن و توضیح محصول بسیار مهم است و می‌بایستی شامل اطلاعات کامل محصول باشد.
    • کسب و کارهای خدمات محور: بری از کسب و کارهای خدمات مختلفی را به مخاطبان ارائه میدهند در واقع تصاویر به کار برده شده در این نوع پیج‌ها می‌بایستی شامل توضیح نیز باشد چرا که خدمات همواره یک نمود خارجی یکسان و همه فهم ندارند و در برخی مواقع نیازمند توضیحات تکمیلی هستند.
    • کسب و کارهای آموزش محور: محور اصلی برخی از کسب و کارها آموزش می‌باشد. پست‌های آموزشی معمولا بصورت ویدئویی و تصویری بارگذاری میشوند. درحال حاضر بسیاری از آموزش‌های تصویری بصورت پست‌های چند صفحه‌ای طراحی میشوند، که در آنها عنوان بهمراه تصویر شاخص در صفحه اول قرار میگیرد و در ادامه موضوع بصورت خلاصه در اسلایدهای بعدی توضیح داده میشوند.

بنابراین میتوان گفت در صورتی که بکارگیری تصاویر برای تولید محتوا برای اینستاگرام مطابق با اهداف و استراتژی کسب و کارها باشد مسمرالثمر واقع خواهد شد.

  1. تولید محتوا برای اینستاگرام بصورت صوتی

در حال حاضر پادکست‌ها و محتواهایی که بصورت صوتی تولید می‌شوند محبوبیت بسیاری میان افراد پیدا کرده‌اند به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها نیز بصورت صوتی به تولید محتوا برای اینستاگرام میپردازند.

به دلیل محدودیت زمانی بارگذاری پست در اینستاگرام، کسب و کارها میتوانند بخشی از محتوای صوتی خود را در پیج قرار داده و مخاطبان را برای ادامه محتوا به وبسایت خود دعوت کنند. در اینصورت محتوای صوتی موجب افزایش ترافیک وبسایت نیز میشود.

بطور کلی کسب و کارها برای موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بویژه اینستاگرام می‌بایستی تمام جامعه هدف خود را در نظر گرفته و تنها به یک نوع محتوا بسنده نکنند. در صورتی که تنها بر یک نوع محتوا تکیه شود تعدادی از مخاطبان کسب و کار که در اینستاگرام هستند از دست خواهند رفت. پس تنوع در موضوع و فرمت محتوا در جذب و حفظ مخاطبان بسیار حائز اهمیت است.

برندینگ از طریق تولید محتوا برای اینستاگرام

برندینگ-از-طریق-تولید-محتوا-برای-اینستاگرام

از جمله مهم‌ترین اهداف فعالیت حرفه‌ای کسب و کارها در اینستاگرام، برندینگ و جلب اعتماد جامعه هدف است. میتوان گفت اینستاگرام مانند یک تیغ دو لبه عمل می‌کند و در صورتی که یک کسب و کار بدون استراتژی و برنامه به تولید محتوا در آن بپردازد بدون شک موجب تضعیف برند و از بین رفتن اعتماد عمومی نسبت به برند خواهد شد.

برخی از کسب و کارها برندسازی را تنها در بارگذاری پست و استوری می‌دانند در حالیکه صفر تا صد یک پیج میتواند صدا و پیام برند باشد. بنابراین تمام عناصر یک پیج شامل: عکس پروفایل، آیدی، نام کاربری، بیو، پست، استوری، هایلایت، کپشن، هشتگ موثر و بسیاری از موارد دیگر، در برندسازی نقش بسزایی دارند و سهل انگاری در هریک از عناصر میتواند سبب سلب اعتماد مخاطبان گردد.

اینفوگرافی و موشن گرافی برای تولید محتوا برای اینستاگرام تازه و کاربر پسند

در صورتی که یک کسب و کار به دنبال فعالیت حرفه‌ای و متفاوت در اینستاگرام باشد میتواند از اینفوگرافی و موشن در تولید محتوا استفاده کند.

در حال حاضر اینفو و موشن از جمله روش‌های عالی برای ارائه اطلاعات به مخاطبان هستند. در واقع این نوع محتوا به کسب و کارها اجازه میدهد تا به جذاب‌ترین شکل و در کمترین زمان ممکن، اطلاعات موردنظر را به مخاطبان و کاربران خود منتقل کنند.

موشن گرافی و اینفوگرافی از جمله انواع کاربرپسند محتوا هستند که برای موفقیت در آنها سناریو و حرفه‌ای‌گری بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

در صورتی که به دنبال یک موشن گرافی و یا اینفوگرافی کاربرپسند و حرفه‌ای برای وب سایت و شبکه‌های اجتماعی خود هستید میتوانید از طریق بخش تماس با ما، از متخصصین طراحی گرافیک آکادمی دبیر بهره ببرید.

اینفوگرافی-و-موشن-گرافی-برای-تولید-محتوا-برای-اینستاگرام

تولید محتوا برای اینستاگرام، ساده ولی حرفه‌ای

شاید در ابتدا تولید محتوا برای اینستاگرام ساده بنظر برسد اما واقعیت ندارد! در واقع اینستاگرام تنها در آپلود کردن پست و استوری خلاصه نمیشود. فعالیت حرفه‌ای در آن در وهله اول نیازمند طراحی و اجرای استراتژی و تقویم محتوای حرفه‌ای میباشد و با تولید محتوای حرفه‌ای و بکارگیری روش‌ها و تاکتیک‌های تخصصی ادامه میابد.

بنابراین معمولا کسب و کارهایی که اینستاگرام مارکتینگ را ساده و سهل میدانند پس از مدتی و با عدم پیشرفت چشمگیر، فعالیت خود را در این فضا رها کرده و به سراغ پلتفرم دیگری می‌روند. اما افرادی که از همان ابتدا کار را به کاردان می‌سپارند از اینستاگرام یک بستر مناسب برای کسب و کارشان فراهم میکنند که با استفاده از آن سبب درآمدزایی برای خود می‌شوند.

در صورتی که به دنبال یک تیم حرفه‌ای برای مدیریت صفر تا صد پیج اینستاگرام خود هستید. پیشنهاد من، بکارگیری اینستاگرام مارکترهای فعال در آکادمی دبیر است.

 

خواندن این مقالات توصیه می شود :

0 تا 100 سفارش تولید محتوا

همکاری در تولید محتوا از زبان یک مدیر محتوا!

تولید محتوا در اینستاگرام به سبک بازاریابی ویدیویی

16 پاسخ به "چگونه از طریق تولید محتوا برای اینستاگرام درآمدزایی کنیم؟"

  1. مقاله تون واقعا بى نظير بود ممنون ازتون🙏🏻

  2. 👏👏👏👏👏👏

  3. بسيار تأثيرگذار بود ممنون ازتون🙏🏻

  4. خدماتتون بسيار مفيد هستن🙏🏻🙏🏻🙏🏻

  5. میشه برای استاپ موشن یه برنامه اندروید بگید؟

  6. خیلی جذاب بود. فقط واقعا سوشال مدیا مارکتینگ خیلی سخته لطفا مقاله‌ای هم راجب ابزارهایی بنویسید که تسهیل کنه کارهارو

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.