منوهای نصب در پنل مدیریت

خطاهای عمومی GTmetrix در تست وبسایت

آیا هنگام اجرای تست وبسایت خود از GTmetrix از صفحه اصلی یا داشبورد (یا آزمایش مجدد از گزارش موجود) خطایی دریافت کرده‌اید؟ اگر این خطا را تجربه کرده باشید، پس ادامه مطلب را بخوانید تا درباره پیام‌های مختلف خطا و آنچه باید در مورد آنها انجام دهید، بیشتر بدانید. توجه داشته باشید که ما در این مقاله از وبلاگ آکادمی دبیر در مورد خطاهای عمومی GTmetrix بحث می‌کنیم.

خطاهای عمومی GTmetrix: خطای مربوط به سرور

خطاهای عمومی GTmetrix  مربوط به سرور با بازگرداندن کد وضعیت خطای HTTP توسط صفحه شما ایجاد می‌شوند. رایج ترین دلایل این نوع از خطاهای عمومی GTmetrix  عبارتند از:

  • خطای برنامه وب

برنامه وب صفحه شما به اشتباه کد وضعیت HTTP را بازمی‌گرداند، اما محتوای صفحه را که خطایی را نشان نمی‌دهد باز می‌گرداند.

  • خطای 403

وبسایت شما از دسترسی GTmetrix به صفحه جلوگیری می‌کند (بلاک آی پی انجام می‌گیرد). با وردپرس، این امر می‌تواند به دلیل افزونه‌هایی مانند Bad Behavior یا Wordfence باشد. در وردپرس با استفاده از E-commerce، دسترسی می‌تواند براساس آدرس IP مسدود شود.

  • پروکسی معکوس

شما از پروکسی معکوس به عنوان مثال (Cloudflare) استفاده می‌کنید و این دسترسی GTmetrix به صفحه را مسدود می‌کند. GTmetrix فقط صفحاتی را تجزیه و تحلیل می‌کند که در نهایت کد موفقیت آمیز وضعیت HTTP را برمی‌گردانند.

چگونه این نوع از خطاهای عمومی GTmetrix  را برطرف کنیم؟

گزارش خطای سرور وبسایت شما ممکن است بداند که چرا این خطا را بازگردانده است. مهم نیست که علت خطاهای عمومی GTmetrix  چیست، برای بازگرداندن کد وضعیت HTTP موفق، باید وبسایت خود را اصلاح یا پیکربندی کنید. ممکن است صفحه شما دسترسی را از GTmetrix  محدود کند. در این حالت، با اجازه دسترسی به آدرس‌های IP سرور جی تی متریکس، باید از طریق فایروال یا فیلترهایی که دارید، به سرورهای تست GTmetrix اجازه آنالیز و ورود دهید.

خطاهای عمومی GTmetrix: خطای اتصال شبکه

در بیان خطاهای عمومی GTmetrix  خطاهای اتصال شبکه معمولاً نشان دهنده یک مسئله اتصال بین سرور شما و سرور تست GTmetrix است. برخی از پیام های خطایی که ممکن است دریافت کنید شامل موارد زیر است:

  • (Read timeout)
  • (Write failed)
  • (Broken pipe)
  • (Connection reset by peer)

اساساً، این خطا نشان می‌دهد که GTmetrix سعی کرده صفحه شما را بارگیری کند اما قادر به اتصال به سرور مبدا وبسایت شما نبوده است.

چگونه خطای اتصال به شبکه را برطرف کنیم؟

اگر هرکدام از پیام‌های خطای فوق را مشاهده کردید، باید با ارائه دهنده میزبانی(هاست یا سرور) خود تماس بگیرید تا از دلیل این اتفاق آگاه شوید و این مشکل را برطرف کنید. گاهی اوقات، این مشکلات اتصال ممکن است موقتی و یا مختص یک مکان خاص می‌باشد.

برای توضیح بیشتر، می‌توان ترافیک شبکه را بسته به موقعیت مکانی به طور متفاوتی، هدایت کرد. بیشتر دیتاسنترها احتمالاً چندین اتصال دارند و یکی از این اتصالات ممکن است دارای مشکل باشد. همچنین، اگر از CDN استفاده می‌کنید، ممکن است همین اتفاق در مورد گره لبه CDN یا اتصال بین گره لبه CDN و سرور مبدا شما رخ دهد.

سعی کنید صفحه خود را از یک مکان تست دیگر (برای ورود به سیستم باید وارد سیستم شوید) آزمایش کنید تا ببینید آیا خطاهای عمومی GTmetrix  می‌تواند تولید شود یا نه.

خطاهای عمومی GTmetrix: خطای SSL / HTTPS

این خطا مخصوص سایت‌های HTTPS است و مربوط به پیکربندی SSL سایت شماست. GTmetrix فقط سایتهای HTTPS را که دارای گواهینامه های معتبر و معتبر SSL هستند، تجزیه و تحلیل می‌کند.

یک مشکل رایج در سایت‌های HTTPS این است که گواهی‌های میانی یا زنجیره ای به درستی نصب نشده‌اند. اگر گواهینامه ​​را به درستی نصب نکنید، GTmetrix  (و همچنین برخی از بازدیدکنندگان وبسایت شما) هنگام مشاهده صفحه شما خطای گواهی SSL دریافت می‌کند.

چگونه می توان این مسئله را بررسی کرد؟

برای بررسی این موضوع، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  1. با مراجعه به SSLShopper گواهینامه‌های SSL سایت خود را آزمایش کنید

اگر با گواهینامه های میانی خود مشکلی دارید، نتیجه آزمایش مشابه این را ببینید:

با مراجعه به SSLShopper گواهینامه‌های SSL سایت خود را آزمایش کنید- خطاهای عمومی GTmetrix

اگر پیامی مشابه تصویر بالا را مشاهده کردید، باید پیکربندی SSL سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام گواهینامه‌ها (از جمله گواهی های متوسط) معتبر هستند. با این حال، اگر SSL Shopper هیچ مشکلی در سایت شما پرچم گذاری نکرد، به مرحله بعدی بروید.

  1. پیکربندی SSL خود را با SSL Labs آزمایش کنید.

URL خود را در قسمت URL SSL Labs وارد کنید.

پیکربندی SSL خود را با SSL Labs آزمایش کنید.- خطاهای عمومی GTmetrix

برای شروع تجزیه و تحلیل، روی «Submit» کلیک کنید. انجام تست آزمایشگاه SSL چند دقیقه طول خواهد کشید.

  1. گواهینامه‌های خود را بررسی کنید

پس از اتمام گزارش آزمایشگاه SSL، grades F یا مشکلات SSL در سایت خود مانند عدم تطابق نام با یکی از گواهینامه های SSL را بررسی کنید. برای تأیید این موضوع، به گزارش آزمایشگاه‌های SSL نگاه کنید و جزئیات مربوط به گواهی شماره 1 را بررسی کنید. اگر چیزی در اینجا پرچم گذاری نشده است، گواهی شماره 2 را علامت بزنید.

گواهینامه‌های خود را بررسی کنید- خطاهای عمومی GTmetrix

برای فشردن جزئیات مربوط به آن گواهینامه خاص، بر روی دکمه «Click Here» کلیک کنید.

  1. به دنبال خطاهایی باشید که با قرمز مشخص شدهاند.

به دنبال موضوعاتی باشید که با قرمز پرچم گذاری شده‌اند.- خطاهای عمومی GTmetrix

این موارد می‎تواند مشکلات احتمالی پیکربندی SSL با سایت شما را نشان دهد که شاید لازم باشد قبل از اینکه خطاهای عمومی GTmetrix به وجود آید، برطرف شود.

بارگیری خطا در صفحه بسیار زمان برد

GTmetrix برای اجرای کل آزمون وبسایت ما، از جمله تولید داده‌های (Lighthouse) یا داده‌های PageSpeed  یا YSlow برای (Legacy Reports)، یک محدودیت زمانی 2 دقیقه ای دارد. با رعایت برخی شرایط هنگام آپلود صفحه، صفحه شما باید کاملاً بارگذاری شده در نظر گرفته شود. شرایط کاملاً بارگیری شده بین گزارش‌های Lighthouse و Legacy ما متفاوت است. اگر صفحه شما به شرایط کاملاً بارگذاری نشده نرسد یا مدت زمان طولانی برای رسیدن به شرایط کاملاً بارگیری شده طول بکشد، ممکن است از محدودیت زمانی 2 دقیقه ای عبور کنید، در نتیجه باعث خطای Page took too long to load می‌شود.

رایج ترین دلایل ایجاد این خطا عبارتند از:

  • مدت زمان طولانی برای بارگیری منابع صفحه، یا به دلیل کند بودن سرور و یا حجم فایل زیاد است.
  • به طور کلی بارگیری بسیار کند یک صفحه، احتمالاً به دلیل کند بودن سرور است.
  • JavaScript که درخواستهای HTTP را در یک بازه زمانی ایجاد می‌کند.
  • رویداد Onload توسط منابع مهم یا JavaScript به تأخیر می‌افتد.

اگر مرورگر در پردازش چنین رویدادهایی طولانی نگه داشته شود، صفحه شما ممکن است شرایط بارگذاری کامل قبل از دوره قطع آزمون را برآورده نکند.

در بسیاری از موارد، این خطا توسط یک درخواست ایجاد می‌شود، که می‌تواند درخواستی باشد که هرگز به طور کامل بارگیری نمی‌شود، یا درخواستی است که همچنان در حال بارگیری است.

چگونه می‌توان این مسئله را بررسی کرد؟

معمولاً مقصر درخواست‌های شخص ثالث با بارگیری آهسته یا تصاویر و یا فیلم‌های بزرگ است که بارگیری آنها مدت زمان زیادی طول می‌کشد. با استفاده از Chrome DevTools می توانید این را تأیید کنید. برای بررسی این مسئله مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پنجره ناشناس را در مرورگر Chrome خود باز کنید.

با باز کردن مرورگر Chrome، با فشار دادن Ctrl + Shift + N در صفحه کلید (Command + Shift + N در مک بوک) یا کلیک بر روی 3 نقطه در گوشه سمت راست بالا، و کلیک روی “New Incognito Window” یک پنجره حالت ناشناس یا incognito را راه اندازی کنید.

پنجره ناشناس را در مرورگر دسک تاپ Chrome خود باز کنید.- خطاهای عمومی GTmetrix

  1. Chrome DevTools را باز کرده و به تب Network بروید.

با باز کردن پنجره حالت ناشناس، F12 را روی صفحه کلید خود فشار دهید، یا Ctrl + Shift + I (Command + Shift + I در مک بوک) را فشار دهید تا Chrome DevTools باز شود.

پنجره جدیدی باز می‌شود. روی برگه Network در فهرست بالا کلیک کنید.

Chrome DevTools را باز کرده و به تب Network بروید- خطاهای عمومی GTmetrix

  1. URL را در نوار آدرس پنجره ناشناس تایپ کنید و Enter را بزنید.

صفحه شما اکنون باید در پنجره حالت ناشناس بارگیری شود و پنل شبکه بارگیری صفحه شما را براساس درخواست پیگیری می‌کند.

URL را در نوار آدرس پنجره ناشناس تایپ کنید و enter را بزنید.- خطاهای عمومی GTmetrix

وقتی بارگیری صفحه شما به پایان رسید، باید نمودار شبکه (همچنین در نمودارهای GTmetrix به عنوان نمودار آبشار معروف است) به شما ارائه شود.

  1. نمودار شبکه را از نظر نامنظمی بررسی کنید.

نمودار شبکه را از نظر ناهنجاری بازرسی کنید.- خطاهای عمومی GTmetrix

یکی از راه‌های انجام این کار این است که به درخواست‌هایی که در حالت انتظار هستند (در ستون زمان) نگاه کنید و منتظر بمانید که ببینید آیا این درخواست‌ها ناموفق می‌شوند یا نه. (در ستون وضعیت).

نمودار شبکه را از نظر ناهنجاری بازرسی کنید.- خطاهای عمومی GTmetrix

اگر این اتفاق بیافتد، احتمالا دلیل وقوع خطاهای عمومی GTmetrix آنها هستند.

با این وجود، اگر نمی‌توانید درخواست‌های ناموفق را پیدا کنید، پس به دنبال درخواست‌هایی با نوارهای طولانی باشید که مدت زمان طولانی اجرای آنها را نشان می‌دهد.

نمودار شبکه را از نظر ناهنجاری بازرسی کنید.- خطاهای عمومی GTmetrix

  1. نشانی‌های اینترنتی درخواست‌های نوار طولانی ناموفق یا طولانی را مسدود کنید.

با کلیک راست و انتخاب “Copy Link Address” آدرس URL درخواستهای ناموفق یا درخواست‌های نوار طولانی را کپی کنید.

نشانی‌های اینترنتی درخواست‌های نوار طولانی ناموفق یا طولانی را مسدود کنید.- خطاهای عمومی GTmetrix

URL را در قسمت Block URL در قسمت Analysis Options از تنظیمات GTmetrix وارد کنید.

نشانی‌های اینترنتی درخواست‌های نوار طولانی ناموفق یا طولانی را مسدود کنید.- خطاهای عمومی GTmetrix

شما می‌توانید این کار را در تنظیمات صفحه GTmetrix Report یا Dashboard Analysis Options انجام دهید.

  1. دوباره صفحه وبسایت را تست کنید

صفحه خود را با URL مسدود شده دوباره آزمایش کنید.

اگر GTmetrix با مسدود کردن درخواست در انتظار یا ناموفق یا نوار طولانی، با موفقیت گزارشی برای صفحه شما ایجاد کرد، این نشان می‌دهد که این درخواست با پارامترهای تست جی تی متریکس تداخل داشته‌اند.

شما باید این مشکل را اصلاح کنید، چون این همان درخواستی است که مرورگر بازدیدکنندگان شما برای حل آن تلاش می‌کنند. اگر تصویری بزرگ یا بهینه نیست، حتماً اندازه آن را به درستی اندازه کنید و به صورت مناسب در سایت قرار دهید.

اگر مسئله اسکریپت است، اسکریپت را بررسی کنید و آن را اصلاح کنید، یا آن را کاملاً از صفحه خود حذف کنید.

خطاهای عمومی GTmetrix: خطای DNS

اگر این خطا را دریافت کردید، احتمالاً با مشکلات پیکربندی DNS روبرو هستید، به همین دلیل، GTmetrix در حل دامنه سایت شما مشکل دارد. این مسائل ممکن است مختص یک منطقه باشد یا ممکن است سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد. توجه داشته باشید که GTmetrix در حال حاضر از Google DNS (8.8.8.8) استفاده می‌کند.

چگونه می‌توان این مسئله را بررسی کرد؟

با استفاده از جستجوگر DNS می‌توانید این مسئله را بررسی کنید تا مشکلات وضوح DNS را شناسایی کنید.

وب سایت خود را با جستجوگر DNS مانند Intodns آزمایش کنید.

اگر ابزار فوق هیچ مشکلی را ایجاد نکرد، از ابزارهای DNS جایگزین مانند DNSchecker ،whatsmydns ،MX Toolbox و غیره استفاده کنید.

چگونه می‌توان این مسئله را بررسی کرد؟- خطاهای عمومی GTmetrix

توصیه می‌شود پیکربندی DNS خود را با چندین ابزار آزمایش کنید زیرا برخی از ابزارها ممکن است هیچ مشکلی را نشان ندهند. این می‌تواند به این دلیل باشد که مشکلات پیکربندی DNS سایت شما فقط توسط برخی از سرورهای DNS در آن زمان برطرف می‌شود، که یعنی برخی از بازدید کنندگان شما ممکن است در بازدید از سایت شما مشکل داشته باشند.

همچنین بهتر است بدانید، که اگر سایت شما اخیراً سرورهای نام خود را تغییر داده یا پیکربندی DNS خود را تغییر داده باشد (به عنوان مثال، سرورهای منتقل شده)، مسئله شاید این باشد که سوابق DNS شما ذخیره شده‌اند.

با توجه به پیکربندی شما، پخش این ممکن است تا 24 ساعت (حداکثر 48 ساعت) طول بکشد. برای تست دوباره بعداً صفحه خود را آزمایش کنید. خطاهای عمومی GTmetrix 

خطاهای عمومی GTmetrix:  خطای تغییر مسیر یا Meta-refresh جاوا اسکریپت

اگر برای صفحه خود ریدایرکت JavaScript یا meta-refreshes تنظیم کرده باشید، ممکن است این خطا را دریافت کنید. اساساً، صفحه اولیه شما به درستی بارگیری شده است. با این حال، یک اسکریپت به GTmetrix دستور داد که به یک صفحه جایگزین هدایت شود. اگر در صفحه شما پنجره‌ای باز شود که از مسدود کننده پنجره مرورگر فرار کند، ممکن است این پیام را نیز دریافت کنید.

چگونه این خطا را برطرف کنیم؟

اگر این خطا به دلیل پرش پنجره صفحه شما از مسدود کننده پنجره مرورگر ایجاد شده باشد، در حال حاضر هیچ راه حل دیگری به جز اینکه پنجره صفحه شما باز نشود، وجود ندارد. همچنین می توانید از گزینه Block URL برای جلوگیری از اسکریپت آغاز درخواست پنجره استفاده کنید، که می تواند مشکل را حل کند.

در همه موارد دیگر، می‌توانید با مراجعه به صفحه موجود در مرورگر خود، برای حل این مسئله اقدام کنید. سپس می‌توانید مستقیماً این URL را آزمایش کنید تا گزارش آزمایشی برای صفحه خود ایجاد کنید.

همچنین، می‌توانید تغییر مسیرها را در سمت سرور تنظیم کنید، که روش توصیه شده برای هدایت URL است.

خطاهای عمومی GTmetrix: خطای داخلی GTmetrix

این خطا دلیل خاصی ندارد و به هر دلیلی ممکن است ایجاد شود. خطاهای عمومی GTmetrix 

متأسفانه، از آنجایی که درمورد خطاهای عمومی GTmetrix  حرف می‌زنیم، برای تولید آزمایشی خود به خود حل نمی‌شود. ما اخطارهای مربوط به چنین خطاهایی را دریافت می‌کنیم و به طور مداوم این موارد را بررسی می کنیم تا توسط تیم توسعه دهنده وبسایت خود بررسی شود.

خطاهای عمومی GTmetrix: خطای صفحه غیر HTML

این خطا به این دلیل رخ می‌دهد که شما سعی کردید صفحه‌ای را که یک نوع دیگر غیر html برگردانده است، تجزیه و تحلیل کنید.

خطای صفحه غیر HTML- خطاهای عمومی GTmetrix

در صورت از بین رفتن Content-Type یا خالی بودن مقدار، شاید این خطا را نیز دریافت کنید. این مشکل احتمالاً به برنامه وب مربوط است و نه سرور وب.

خطاهای عمومی GTmetrix  از نوع دیگر

علاوه بر خطاهایی که در بالا ذکر شد، ممکن است با نوع دیگری از خطا روبرو شوید که رایج نیست. این نوع خطاهای عمومی GTmetrix  می‌توانند مختص گزارش‌های Lighthouse باشند، یا ممکن است مختص Legacy Reports باشند.

خطاهای عمومی GTmetrix در یک نگاه

بسته به عوامل مختلفی مانند پیکربندی سرور، پیکربندی DNS، پیکربندی SSL، اتصال شبکه و سایر مشکلات مربوط به صفحه، ممکن است با خطاهای عمومی GTmetrix روبرو شوید. حل برخی از خطاهای عمومی GTmetrix  نسبت به بقیه آسان‌تر است. اگر با چنین خطایی روبرو شدید، با استفاده از روشهای پیشنهادی در مقاله، مسئله را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که مشکلات مربوط به شبکه، سرور و DNS ممکن است با آزمایش صفحه بعداً حل شود (به عنوان مثال، DNS برای انتشار در سطح جهانی به زمان نیاز دارد). برخی مشکلات نیز مربوط به میزبان هاست و سرور شما می‌باشد که باید با تیکت درمیان بگذارید.

 

خواندن این مقالات توصیه می‌شود:

همه چیز در مورد سئو در عصر جدید!

ابزارهای بررسی سئو سایت در سال 2020!

17سوال متداول سئو seo

40 مورد از واژه های ضروری سئو که باید بدانید

0 پاسخ به "خطاهای عمومی GTmetrix در تست وبسایت"

    ارسال یک پیام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.