منوهای نصب در پنل مدیریت

‌تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا را بدانید!

هنگامی که در مورد این فکر می‌کنید که کدام استراتژی بازاریابی برای کسب و کار شما بهترین نتیجه را می‌تواند داشته باشد، اولین موردی که به ذهنتان خطور می‌کند چیست؟ آیا شما تفاوت بین بازاریابی محتوا و ‌دیجیتال مارکتینگ را می‌دانید؟ آیا می‌دانید استفاده از بازاریابی محتوا برای ایجاد کسب و کارتان به اندازه استفاده از همه استراتژی‌های ‌دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ برای درک بهتر، حتما مقاله‌ی تولید محتوا بر اساس سئو را مطالعه کنید تا بدانید چرا!

هر دو غالباً با هم آمیخته شده‌اند و جدا کردن آنها از هم مشکل است. بیایید در این نوشته به تفاوت‌ دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا بیشتر بپردازیم و به شما کمک کنیم تا مشخص کنید که چگونه این دو می‌توانند در استراتژی شما با هم کار کنند تا بهترین فرصت‌ها را برای شما و رشد کسب‌ و کار شما فراهم کنند.

تفاوت ‌دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا اساسا در چیست؟

خب، تفاوت ‌دیجیتال مارکتینگ‌ و بازاریابی محتوا چیست؟ ابتدا باید تعاریف کلی دیجیتال مارکتینگ را بدانید که قبلا در مقاله‌ی همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ ارائه دادیم. تفاوت زیادی بین این دو وجود ندارد. هدف از انجام هر دو یکی است یعنی اینکه میزان بازدید را افزایش دهند، منجر به جلب اعتماد شوند، فروش ایجاد کنند و در نهایت کسب و کار شما را رشد دهند. در واقع فرایندها و تاکتیک‌های به کار رفته است که این دو را از یکدیگر جدا می‌کند.

بیایید نگاهی به تعاریف سطح بالا بیندازیم، ‌دیجیتال مارکتینگ با هدف استفاده از انواع فن‌آوری‌های دیجیتال و تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین مانند SEO، بازاریابی از طریق ایمیل، اجرای تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و PPC انجام می‌شود و شامل همه کانال‌ها و سیستم عامل‌هایی است که یک کسب و کار برای ارتقا خود در بازار دیجیتال شلوغ و دستیابی به اهداف استفاده می‌کند.

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ در واقع تعبیر بسیار گسترده‌ای است به طوری که جنبه‌های دیجیتال دیگر مانند توسعه وب را با وجود تفاوت زیاد نیز در بر می‌گیرد. در هر صورت، همه آنها زیر مجموعه‌ی دیجیتال مارکتینگ هستند.

‌دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا! با ربط یا بی‌ربط؟

شاید فکر کنید مارکتینگ ربطی به محتوا ندارد اما چرا، دارد. به هر حال بیان تفاوت ‌دیجیتال مارکتینگ‌ و بازاریابی محتوا چندان آسان نیست. چون هدف نهایی هردو  جلب اعتماد و توجه مردم است. بازاریابی محتوا به عنوان تکنیک طراحی، ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند و سازگار متناسب با مخاطبان تعریف می‌شود. این کار معمولاً از دو جنبه‌ی تولید محتوا و سپس تبلیغ تشکیل شده است. این محتوا با چالش‌ها، نیازها و خواسته‌های مخاطبان یا اشخاص مورد نظر همسو است. بسیاری از تعاریف هم نشان می‌دهد بازاریابی محتوا جزیی از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است.

‌دیجیتال-مارکتینگ-و-بازاریابی-محتوا!-با-ربط-یا-بی‌ربط؟

برای جلب مشارکت و تعامل بازدیدکنندگان و ارتقا تبدیل، باید مشخص کرد که تبدیل توسط فروش تعریف نشده است، این زمانی است که یک فرد احتمالی، مدیر یا مشتری اقدام مورد نظر شما را انجام می‌دهد. تبدیل مورد نظر می‌تواند ثبت نام در لیست خبرنامه شما، ثبت علاقه برای یک محصول یا دانلود یک بروشور از وب‌سایت شما باشد.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا و ترکیب آنها

احتمالاً فکر می‌کنید که تفاوت ‌دیجیتال مارکتینگ‌ و بازاریابی محتوا جزئی و حتی ناچیز است و آنها به صورت مشترک کار می‌کنند! درست است، آنها با هم کار می‌کنند. بازاریابی محتوا در نهایت زیر مجموعه‌ی ‌دیجیتال مارکتینگ است. هنگامی ‌که نوبت بهره‌مندی از برنامه یا استراتژی بازاریابی محتوا می‌رسد، تصمیماتی که می‌گیرید باید تحت تأثیر داده‌های دیجیتال مارکتینگ شما قرار بگیرند و پشتیبانی شوند.

شما مجبور نیستید تصمیم بگیرید که از کدام یک در برنامه‌های بازاریابی خود استفاده کنید، زیرا احتمال این وجود دارد که شما در از هر دو استفاده کنید. همانطور که گفتیم، بازاریابی محتوا با ‌دیجیتال مارکتینگ شما آمیخته شده است. به عنوان مثال، وقتی محتوایی مانند یک وبلاگ پربار ایجاد می‌کنید، می‌توانید از کانال‌های رسانه اجتماعی خود برای توزیع و تبلیغ آن محتوا استفاده کنید، و ابعاد دیگری به آن اضافه کنید که کاربران ‌بتوانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند و با محتوای شما سرگرم شوند. یکپارچه سازی آنها، استراتژی بازاریابی شما را قوی‌تر می‌کند و یکی از بهترین فرصت‌ها را برای دستیابی به اهداف خود ارائه می‌دهد.

ترکیب و تفاوت ‌دیجیتال مارکتینگ‌ و بازاریابی محتوا در استراتژی بازاریابی شما می‌تواند کاملاً پیچیده باشد اما سعی کنید بازاریابی محتوای خود را به عنوان یک بخش جداگانه و مستقل ندانید بلکه بخشی از استراتژی کلی خود تصور کنید. اگر می‌خواهید در این مورد موفق شوید می‌توانید با تیم آکادمی دبیر تماس و مشاوره بگیرید.

انواع بخش‌های بازاریابی محتوا

هنگامی ‌که صحبت از استراتژی محتوا می‌شود، تصمیم گیری در مورد انواع مخاطبان و شخصیت‌ها دشوار است. شما باید به این فکر کنید که چه نوع محتوایی به کسب و کار و صنعت شما مربوط است و همچنین چه چیزی باعث رونق کسب و کار شما می‌شود و بیشترین مشارکت را ترغیب می‌کند. لیست زیر لیست مشخصی از انواع محتوا نیست، از تجربه‌های جدید نیز نترسید، تجربه کسب کردن همیشه خوب است.

  • وبلاگ‌ها:

وبلاگ نویسی بسیار مهم است، و شما باید به طور منظم در حال نوشتن و توزیع پست‌های مربوط به کسب و کارتان باشید. این می‌تواند به شما در افزایش رتبه در جستجو، اعتماد به نفس با مشتریان و موارد دیگر کمک کند. وبلاگ ها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها استراتژی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا است.

وبلاگ‌ها--دیجیتال-مارکتینگ-و-بازاریابی-محتوا

  • ویدئوها:

یکی از جدی‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا ویدیوها هستند. فیلم‌ها می‌توانند مخاطبان را سریع و به طور موثر جذب کنند. 54٪ از مخاطبان می‌خواهند فیلم‌های برندها و کسب و کارهای مورد علاقه خود را ببینند. که بسیار بیشتر از انواع دیگر مطالب است. برای ایجاد یک فیلم جذاب نیازی به داشتن یک استودیوی براق یا یک فیلمبردار حرفه‌ای ندارید، فیلم‌ها یک رسانه کاملاً متنوع هستند که به شما امکان می‌دهد پیام‌های تجاری خود را به طور موثر به تصویر بکشید. ( خواندن مقاله تولید محتوا در اینستاگرام به سبک بازاریابی ویدیویی توصیه می‌شود.)

ویدئوها--دیجیتال-مارکتینگ-و-بازاریابی-محتوا

  • مطالعات موردی داخل کسب و کار:

مطالعات موردی برای کسانی است که می‌خواهند درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و همچنین از موفقیت شما بیاموزند بسیار موثر است. این گزارش‌های کوتاه به خریداران کمک می‌کند تا ببینند چگونه برای مشتریان خود ارزش قائل هستید و به شدت بر تصمیمات خرید تأثیر می‌گذارید. می‌توان گفت اینکار از هوشمندانه‌ترین تریک برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا است.

  • محتوای تولید شده توسط کاربر:

UGC یک روش محتوایی عالی است که مشغول سرگرم کردن مخاطبان شما است. این محتوا همچنین می‌تواند باعث افزایش آگاهی در بین افرادی شود که با کسب و کار شما از قبل اشنایی نداشته‌اند و باعث افزایش دامنه دسترسی شما شده‌اند. محتوای تولید شده توسط کاربر را می‌توان آرمانشهر دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا دانست.

  • مقالات سفید یا وایت پیپرها:

معمولاً با کتاب‌های الکترونیکی یا راهنما اشتباه گرفته می‌شود کاغذهای سفید بسیار پر از اطلاعات و داده‌ها هستند، آنها زیباترین محتوا را ایجاد نمی‌کنند اما می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند تا خریداران احتمالی را که در مرحله تحقیق از سفر خود هستند تحت تأثیر قرار دهند. این روش نسبت به سایر روش‌ها در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا بسیار کم استفاده شده است.

  • راهنماها یا کتابهای الکترونیکی:

اگر با چگونگی گردآوری یک کتاب الکترونیکی یا راهنما آشنا نیستید، آنها را به عنوان یک پست وبلاگ با فرم طولانی تصور کنید. اطلاعات، نکات و رسانه‌های تصویری را به محتوای قابل هضم، قابل بارگیری معمول متراکم کنید. راهنماها فرصتی عالی برای شما فراهم می‌کنند تا ارزش واقعی مشتریان خود را تأمین کنید.

  • محتوای اختصاصی:

دادن یک هدیه ویژه به مخاطب همیشه عالی است، محتوای اختصاصی یک روش عالی برای این است که چیزی رایگان در اختیار بقیه قرار دهید. در نظر بگیرید که این محتوا را در پشت فرم یا فرم تماس با ما قرار دهید که در آن می‌توانید از بازدید کنندگان بخواهید در ازای دسترسی به آن محتوا، اطلاعات تماس خود را وارد کنند. این یک روش عالی برای ایجاد پایگاه داده تماس با شماست اما مطمئن باشید که مبادله منصفانه است. داشتن سرنخ را می‌توان دروازه نفوذ دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا بر مشتری دانست.

  • Infographics:

Infographics یک روش آموزنده و سرگرم کننده برای ارائه و به اشتراک گذاشتن بخشهای اصلی اطلاعات و آمار با بازدیدکنندگان و فالورهای شما است. متنوع هستند و می‌توانند در پست‌های اجتماعی، تصاویر وبلاگ و وب سایت شما استفاده شوند. اینفوگرافیک‌ها یکی از جذاب‌ترین استراتژی‌ها برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا است.

Infographics--دیجیتال-مارکتینگ-و-بازاریابی-محتوا

  • اینفلوئنسرها:

کسب و کار آنلاین ما وقتی با اینفلوئنسر مناسب مرتبط شوند، می‌توانند ارزش واقعی داشته باشند. داشتن اینفلوئنسرهای مناسب برای تبلیغ محتوای شما می‌تواند مخاطبان جدیدی را جذب کند که قبلاً قادر به جذب آنها نبودید. در انتخاب اینفلوئنسر حتما دقت کافی را داشته باشید.

انواع ‌بخش‌های دیجیتال مارکتینگ

  • SEO :

بهینه سازی موتور جستجو معمولاً قسمت عمده‌ای از هر استراتژی ‌دیجیتال مارکتینگ است، چون اگر در نتایج جستجوی کاربران نباشید، چگونه کاربران شما را پیدا کنند؟ به طور خلاصه، SEO شامل بهینه سازی در صفحه مانند نوشتن عناوین و متا دیسکریپشن، تحقیقات کلمات کلیدی، (به طور کامل در ۷ ابزار رایگان کلمات کلیدی)نوشتن برچسب‌های alt برای تصاویر و بهینه سازی برچسب‌های H1 و موارد دیگر است.

 

  • SEM :

بازاریابی موتورهای جستجوگر، که معمولاً با SEO اشتباه گرفته می‌شود. این یکی از موثرترین راه‌ها برای تبلیغ محصولات و خدمات و رشد کسب و کار شما در بازار دیجیتالی شلوغ است. با استفاده از تبلیغات پولی که در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شود، تبلیغ کنندگان می‌توانند کلمات کلیدی را پیشنهاد دهند به این امید که فرصتی برای نمایش در کنار نتایج برای آن سوالات خاص فراهم کنند. دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا اگر اصولی انجام شود، محتوای منحصربفردی برای SEM است.

SEM--دیجیتال-مارکتینگ-و-بازاریابی-محتوا

  • PPC :

پرداخت به ازای هر کلیک، مدلی از بازاریابی آنلاین که تبلیغ کنندگان در آن هزینه پرداخت می‌کنند. هر بار که روی یکی از تبلیغات آنها کلیک می‌شود هزینه پرداخت می‌شود. این اساساً روشی است برای خرید بازدید بیشتر برای وب سایت شما به جای اینکه آن بازدیدها را به صورت ارگانیک و با استفاده از تکنیک‌های SEO بدست آورید. PPC و SEM هر دو راهی ضروری برای ارتقای بازدید ارگانیک به سایتتان است. یادتان باشد در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا برای صفحات لندینگ با محتوای عالی PPC ارزشمند است.

 

  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی:

با رشد مداوم کاربران، رسانه‌های اجتماعی این فرصت را به کسب و کارها می‌دهد تا به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند. احتمالاً کانالی وجود دارد که بسته به کسب و کارتان مناسب شما و مخاطبان شما باشد. بسته به اهداف خود می‌توانید از کمپین‌ها و تبلیغات هدفمند برای ارتقا بیشتر دسترسی، تعامل یا تبدیل استفاده کنید. سوشال مدیا مارکتینگ یک فرصت ویژه برای بهینه کردن دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا هر کسب و کاری می‌باشد.

بازاریابی-رسانه‌های-اجتماعی--دیجیتال-مارکتینگ-و-بازاریابی-محتوا

  • ایمیل مارکتینگ:

این شکل مستقیم بازاریابی اطلاعات، پیشنهادات و وبلاگ‌ها را مستقیماً به صندوق ورودی مخاطب شما می‌فرستد. این یک روش عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی خود و یا هدایت این اهداف به مرحله بعدی سفر خرید آنها است. مقداری از مطالب را در خبرنامه‌های خود بیفزایید و میزان بازدید را به وب سایت خود برگردانید. ایمیل مارکتینگ یک پل ارتباطی قوی بین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا است.

  • بازاریابی وایرال:

شبیه بازاریابی اینفلوئنسر، این روش تولید و توزیع محتوای قابل تحسین مانند الگوهای رفتاری است، فیلم‌ها یا تصاویر به طور غیر مستقیم محصول یا خدمات را تبلیغ می‌کنند. وجود محتوای وایرال شده نیز جزو آرمانشهر دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا برای هر صاحب کسب و کار می‌باشد.

  • بازاریابی درونگرا:

بازاریابی درونگرا اساساً همه مواردی را که قبلاً بیان کردیم، بازاریابی محتوا و ‌دیجیتال مارکتینگ آن را پوشش می‌دهد. این روش با استفاده از محتوا برای رشد کسب و کار شما از طریق ایجاد روابط معنادار و پایدار با مصرف کنندگان و مشتریان شما، به کار می‌رود.

‌دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا یک روی سکه!

تفاوت ‌دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا چندان زیاد نیست، ما تاکتیک‌های مختلف را در این مقاله بررسی کردیم و مزایای بسیاری از دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوایی را که می‌توانند برای کسب و کار شما به همراه داشته باشند بررسی کردیم و همچنین روش‌هایی را که می‌توانید مستقیماً تفاوت ‌دیجیتال مارکتینگ‌ و بازاریابی محتوا را با هم آمیخته و در استراتژی‌های بازاریابی خود برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود اجرا کنید، بررسی کردیم.

‌دیجیتال-مارکتینگ-و-بازاریابی-محتوا-یک-روی-سکه!

ما در آکادمی دبیر راه حل‌های ‌دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کارها از هر شکل و اندازه ارائه می‌دهیم. با دانش و تخصص اصلی ما می‌توانیم نتایج ملموس برای کسب و کارتان را به ارمغان بیاوریم و به رشد کسب و کار شما کمک کنیم. امروز با آکادمی دبیر در تماس باشید تا درباره ایده‌ها و برنامه‌ها با کارشناسان ما گفتگو کنید.

0 پاسخ به "‌تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا را بدانید!"

    ارسال یک پیام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.