منوهای نصب در پنل مدیریت

0 تا 100 سفارش تولید محتوا

تا چند سال قبل اگر در رابطه با سفارش تولید محتوا با کسی صحبت می‌کردید چیزی عایدتان نمی‌شد و کسی نبود تا محتوایی دستتان بدهد. نه اینکه کسی توانایی و مهارت نداشته باشد نه! بلکه تا چند سال پیش تولید محتوا و بازاریابی محتوایی برای کسی تعریف شده نبود تا سفارش تولید محتوا هم جا افتاده باشد!

اما این روزها تا دلتان بخواهد بازاریابی محتوایی و سفارش تولید محتوا و بحث دیجیتال مارکتینگ حسابی داغ است، بطوری که همه خواسته‌اند تا تنور داغ است بچسبانند و بنابراین در بیو خود یک دیجیتال مارکتر، کانتنت مارکتر یا متخصص سئو نوشته‌اند که برای ثبت سفارش هم باید دایرکت دهید!

راستش را بخواهید وقتی در پیچ و تاب اینکار قرار بگیرید سرتان از این همه ناشی‌گری دوجانبه گیج می‌رود! تصورش را بکنید یک کارفرمای ناشی در مواجه با یک کانتنت مارکتر ناشی‌تر! ترکیب رویایی و فوق‌العاده‌ای بنظر می‌رسد.

چرا سفارش تولید محتوا مهم است؟

چرا-سفارش-تولید-محتوا-مهم-است

شاید برایتان سوال باشد که اصلا از بین این همه موضوع چرا خواستم راجع به سفارش تولید محتوا صحبت کنم؟ بخاطر اینکه در واقع من یک کانتنت مارکترم! البته اصلا ادعایی در این زمینه ندارم. ولی احساس میکنم هرچه پیش‌تر میرویم دچار تناقض‌های زیادی در بحث تولیدمحتوا و نحوه ثبت سفارش تولید محتوا وغیره می‌شویم. بنابراین وظیفه خودم می‌دانم که برای راحتی اعصاب خودم، شما و همکارانم نکاتی را در این مقاله مطرح کنم تا از شما یک کارفرمای محتوادان بسازم که می‌داند دقیقا چه می‌خواهد، ارزش کار محتوانویس خود را می‌فهمد و براحتی کانتنت مارکتر اصل را از بدل تشخیص می‌دهد.

پس بهتر است بدون اتلاف وقت تمام چیزهایی که برای سفارش تولید محتوا نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهم.

البته قبل از اینکه بحث شیرین سفارش تولید محتوا را شروع کنیم، اگر قصد دارید خودکفا شده و خودتان محتوانویسی کنید پیشنهاد می‌کنم مقاله «آموزش صفر تا صد آموزش تولید محتوا جذاب» را بخوانید.

مراحل سفارش تولید محتوا

  1. تعیین موضوع محتوا، گام اول در سفارش تولید محتوا

در ابتدا شما باید بدانید که دقیقا برای چه موضوعی محتوا می‌خواهید! اصلا حرفه‌ای نیست که شما صرفا آدرس وبسایت خود را دراختیار محتوانویس قرار دهید و از او بخواهید تا متناسب با سایت شما برایتان محتوا تولید کند!

هیچ کس به اندازه شما از کسب و کار، اهداف، مدل درآمدزایی و چشم‌انداز تیمتان اطلاع ندارد، بنابراین شما بهترین راهنما هستید تا یک محتوای مرتبط و متناسب تولید شود.

بصورت دقیق حوزه فعالیت خود را مشخص کرده و متناسب با آن، موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر بدلیل مدل کسب و کار خود به محتوای زیادی نیاز دارید و در این رابطه با افراد مختلفی در ارتباط هستید حتما یک فایل آماده از نحوه فعالیت تیم خود داشته باشید تا در اختیار افراد قرار دهید این کار علاوه بر اینکه به سرعت و دقت کار می‌افزاید، حجم کار شما را نیز کاهش می‌دهد و مجبور نیستید موضوع فعالیت خود را برای تمام تازه‌کارها یک به یک توضیح دهید. تازه حرفه‌ای‌تر هم بنظر می‌رسید.

  1. تعیین کلمات و عبارات کلیدی در سفارش تولید محتوا برای سایت

تعیین-کلمات-و-عبارات-کلیدی-در-سفارش-تولید-محتوا-برای-سایت

اگر برای وب سایت خود محتوای متنی سفارش می‌دهید حتما باید عبارات و کلمات کلیدی نیز در اختیار کارشناس محتوا قرار دهید. محتوای شما در صورتی ارزشمند است که سئو شده باشد و گوگل بتواند براین اساس رتبه خوبی به وب سایتتان بدهد. در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی آدرس مقاله شما هستند پس در صورتی که کلمه کلیدی در مقاله خود نداشته باشید یا بصورت صحیح بکار نرفته باشند، مقاله شما در میان میلیون‌ها مقاله گم شده و هیچ کاربری آن را مشاهده نخواهد کرد. پس بدنبال ارزش آفرینی باشید نه یک کار بیهوده که صرفا بخواهید بخش وبلاگ سایت خود را پر کنید.

بنابراین اگر میخواهید در میدان رقابت حضور داشته باشید و از این طریق ترافیک سایت خود را افزایش دهید در ابتدا باید بتوانید عبارات کلیدی مرتبط و متناسب با فعالیت خود را مشخص کنید.

  1. تعیین کانال انتشار محتوا

تعیین-کانال-انتشار-در-سفارش-تولید-محتوا

شما بعنوان یک کسب و کار، کانال‌های متفاوتی برای ارتباط با مشتریان و مخاطبان خود در اختیار دارید. از جمله این کانال‌ها میتوان به صفحات اصلی وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ، اخبار وغیره اشاره کرد. شما نمیتوانید از یک محتوا در تمام کانال‌ها استفاده کنید چرا که هر کانال جامعه هدف خاص خود را دارد. بنابراین در نظر داشته باشید که در سفارش تولید محتوای خود کانالی که قرار است محتوا را در آن منتشر کنید را به صورت دقیق مشخص نمایید تا متناسب با ویژگی‌ها و پارامترهای آن کانال برای شما محتوا تولید شود.

  1. تعیین کمیت و کیفیت محتوا و برآورد هزینه

بازاریابی محتوایی و محتوانویسی نیز مانند تمام کارهای دیگر از لحاظ کیفی سطوح مختلفی دارد، شما باید مشخص کنید که دقیقا چه هدفی را دنبال می‌کنید و انتظار دارید محتوا تولید شده برای شما در چه سطحی باشد! پس هم باید سطح کیفی مقاله خود را مشخص کنید هم کمی!

بطور مثال در هنگام سفارش تولید محتوا برای سایت خود دقیقا مشخص می‌کنید که یک مقاله 1000 کلمه‌ای تخصصی و یونیک در حوزه فناوری می‌خواهید! در نتیجه کارشناس محتوا دقیقا متوجه می‌شود که شما به دنیال یک محتوای کپی شده، ترجمه شده، و یا عمومی نیستید. پس به همین راحتی به یک زبان مشترک با مجری کار خود می‌رسید.

در برآورد هزینه محتوا نیز، هر چه سطح کیفی محتوای شما بالاتر باشد مسلما گران‌تر خواهد بود. و هزینه محتوای متنی نیز بصورت کلمه‌ای محاسبه می‌گردد که برحسب سطح محتوانویس در یک بازه گسترده متغییر است.

در این 4 گام در رابطه با مراحل سفارش تولید محتوا صحبت کرده و بصورت کلی مشخص کردیم که اگر قصد برون سپاری محتوای کسب و کار خود را دارید می‌بایستی به چه مواردی بپردازید و با کارشناس محتوای خود به توافق برسید.

فرمت‌ها و قالب‌های مختلف در سفارش تولید محتوا

فرمت‌ها-و-قالب‌های-مختلف-در-سفارش-تولید-محتوا

معمولا وقتی در رابطه با تولید محتوا صحبت میکنیم اولین و تقریبا تنها چیزی که به ذهن افراد می‌رسد تولید محتوای متنی است. اما شما بعنوان یک کارفرما باید بدانید که محتوای متنی تنها یک بخش کوچک از دنیای تولید محتواست. محتوا فرمت‌ها و قالب‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تولید محتوای متنی

محتوای متنی از جمله مهم‌ترین اجزای کسب و کار شماست که اگر به درستی پیش برده شود میتواند براحتی مخاطبان زیادی را به سمت کسب و کارتان کشانده و به مشتری وفادار تبدیل کند. در نظر داشته باشید که اگر بتوانید یک محتوای غنی تولید کنید براحتی میتوانید اعتماد مشتریان و مخاطبان را جلب کنید در حالی که این اتفاق بوسیله فرمت‌های دیگر به این راحتی نیست! پس در ثبت سفارش تولید محتوا، بویژه از نوع متنی خیلی دقت کنید.

  • تولید محتوای صوتی

قالب‌ها و فرمت‌های مختلف به این دلیل بوجود آمده‌اند که تمام افراد علاقه‌ای به محتوای متنی ندارند. بنابراین اگر شما میخواهید هیچ یک از افراد جامعه هدف خود را از دست ندهید باید متناسب با علایق آن‌ها پیش روید، به این صورت که اگر یک مقاله پربازدید و غنی در وب سایت خود داشته‌اید بهترین حالت آن است که یک صوت کامل نیز از آن مقاله در دسترس مخاطب قرار دهید.

افراد بسیاری وجود دارند که ترجیح آن‌ها آن است که بجای خواندن مقاله فرد دیگری همان را بخواند تا ایشان بصورت پادکست از آن استفاده کنند. به اصطلاح این افراد شنوایی‌تر هستند.

پس اگر به دنبال جذب مخاطبان بیشتری به سمت کسب و کار خود هستید، تک بعدی نباشید و برای شروع یکی از مقاله‌های خود را تبدیل به پادکست کنید. حتی اگر بنظرتان توانایی اینکار را ندارید کافیست از یک نریتور برای تولید پادکست خود استفاده کنید.

  • تولید محتوای تصویری – ویدئویی

محتوای مبتنی بر تصویر و ویدئو از جمله فرمت‌های پرطرفدار محتواست که بیشترین استفاده از آن در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد. چرا که شبکه‌های اجتماعی پتانسیل بارگذاری یک مقاله کامل را ندارد و شمال فقط در حد 2 تا 3 ثانیه فرصت دارید تا مخاطب را جذب کرده و او را به سمت خود بکشانید.

برای اینکار میتوانید از فرمت‌های مختلف این قالب استفاده کنید. بعنوان مثال اینفوگرافیک یک فرمت فوق‌العاده برای شماست تا بتوانید بصورت کاملا جذاب اطلاعات خود را به مخاطب منتقل کنید.

اگر به دنبال یک عملکرد حرفه‌ای هستید تا بتوانید مخاطب را متحیر کنید پیشنهاد من موشن گرافی و استاپ موشن است! شما برای چند دقیقه فرصت دارید تا مخاطب را مجاب به استفاده از خدمات، خرید، اعتماد به برند وغیره کنید.

فراموش نکنید که برای موفقیت در هریک از این قالب‌ها باید بدانید که دقیقا چه می‌خواهید و چه هدفی دارید و از چه افرادی برای اجرای این کار استفاده می‌کنید.

مرجع سفارش تولید محتوا

مرجع-سفارش-تولید-محتوا

تولید محتوا از جمله حوزه‌های مهم و پیچیده در بحث دیجیتال مارکتینگ است که بسیار وابسته به سلیقه کارفرمایان و صاحبان کسب و کارها پیش برده می‌شوند. بنابراین ممکن است محتوایی که از نظر شما بهترین است از نظر همکار شما خیلی مبتدی و کم ارزش تلقی شود! پس باتوجه به پارامترهای مختلفی که در این حوزه وجود دارد هیچ کس نمی‌تواند یک مرجع بدون چون و چرا به شما پیشنهاد دهد تا بتوانید تمام سفارش‌های تولید محتوای خود را در آن بستر ثبت کنید.

در واقع کاملا به شما بستگی دارد که سفارش تولید محتوای خود را در چه بستری به ثبت برسانید. شما می‌توانید همین حالا وارد صفحه ثبت سفارش تولید محتوای دبیرآکادمی شده و سفارش خود را ثبت کنید و مطمئن باشید که کارتان در کمترین زمان با بهترین کیفیت توسط متخصصین ما انجام خواهد گرفت.

همچنین شما میتوانید از طریق کانال‌های تلگرامی فریلنسر محتوانویس خود را بیابید تا بصورت دورکاری کار شما را انجام دهد. البته بخاطر داشته باشید که قبل از بررسی رزومه و نمونه کار هیچ فریلنسری، کار خود را ایشان نسپارید!

حتی میتوانید از شبکه‌های اجتماعی برای جذب نیرو استفاده کنید. به این صورت که مشخصات فرد موردنظرتان را در شبکه اجتماعی خود و یا کانال‌های مرتبط منتشر می‌کنید و کارشناس محتوای موردنیازتان را می‌یابید.

لطفا در این مورد با جماعت همرنگ نشوید!

لطفا-در-این-مورد-با-جماعت-همرنگ-نشوید!

حتی اگر تمام دنیا اشتباه می‌کنند لطفا شما اشتباه نکنید! درست متوجه شدید منظورم این است، حتی اگر کارشناس محتوا نیستید بعنوان مدیر یک کسب و کار حتما می‌بایستی اطلاعات لازم را در رابطه با این حوزه داشته باشید تا یک سفارش تولید محتوای بی‌نقص و حرفه‌ای ثبت کنید. اگر ندانید که چه می‌خواهید مجبورید هرچیزی که آماده شده را قبول کنید چرا که هدف، برنامه و اصولی نداشته‌اید که افراد بر مبنای آن برای شما کار کنند.

بنابراین در جریانی که بوجود آمده غرق نشوید و سعی کنید برای پیشبرد بهتر کسب و کار خود روزبه‌روز به اطلاعات خود در حوزه تولید محتوا بیافزایید و بدانید که یکی از راه‌های اصلی در رسیدن به موفقیت تولید محتواست.

برای سفارش تولید محتوا می توانید با ما در تماس باشید.

 

خواندن این مقالات توصیه می شود :

همکاری در تولید محتوا از زبان یک مدیر محتوا!

هزینه تولید محتوا در سایت دغدغه مشترک کارفرما و کارشناس محتوا!

نکات مهم در تولید محتوا که هر محتوا کاری باید بداند!

منظور از تولید محتوا بر اساس سئو چیست ؟

0 تا 100 هر آنچه برای متخصص تولید محتوا شدن به آن نیاز دارید!

تولید محتوا در اینستاگرام به سبک بازاریابی ویدیویی

چگونه از طریق تولید محتوا برای اینستاگرام درامد زایی کنیم ؟

30 پاسخ به "0 تا 100 سفارش تولید محتوا"

  1. عاااالی بود واقعا:) خیلی استفاده کردم من همیشه تو سفارش محتوا مشکل داشتم خسته نباشید به تیم خوب آکادمی دبیر

  2. خیلی خوب بود، واقعا لازم داشتم همچین مطلبی رو.

  3. واقعا عالی بود. بهترین راهنما سفارش تولید محتوا شد برای من! ممنون از توضیحات صریح و روشنتون
    تیم دبیر اکادمی همیشه بهترین ها رو برای ما اماده میکنه.

  4. محتوای بسیار خوبی هست ممنون از مطالب خوبتون

  5. مطلب خیلی خوب و عالی بود، واقعا ممنون بابت اطلاعات مفیدتون

  6. وبسایت فوق العاده زیبایی دارید، عکس های بی نظیری هست

  7. Your mode of telling the whole thing in this paragraph is truly good, every one can easily understand it, Thanks a lot.

  8. در حوزه سفارش محتوا هم خدمات ارائه میدهید؟

  9. مطلبی بود که خیلی استفاده کردم ازش. ممنونم از شما

  10. xeiliiiiiiiiiiiiiiiii awliiiiiiiiiiii boooood mamnun

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.