منوهای نصب در پنل مدیریت

چرا باید لینک بدیم؟! هدف از لینک سازی برای سایت چیه؟

خیابان‌های بدون تابلو!!  

چگونه می‌شود در این شهر تمام کار‌ها را در زمان مناسبش انجام داد؟ مگر می‌شود به خانه‌ دوستتان سر وقت برسید، وقتی هیچ تابلویی وجود ندارد؟ یا شاید وقتتان را ساعت‌ها در جستجو رستوران تازه افتتاح شده شهر تلف کنید!! به گمانم گم‌شدن در این شهر جزو برنامه‌های روزانه مردم باشد، و ناتوانی در مدیریت زمان وسردرگمی به ویژگی بارز مردم این شهر تبدیل شده‌باشد.

فضای اینترنت دقیقا شبیه به یک شهر بسیار بزرگ است، خیابان‌های این شهر همان وب‌سایت‌ها هستند، که به وسیله لینک‌ها‌ شناخته و آدرس‌گذاری ‌شده‌اند، تا از سردرگمی کاربران در این فضای بزرگ جلوگیری کنند. در ادامه هدف از لینک سازی برای سایت را بررسی خواهیم کرد.

اهمیت لینک سازی برای سایت

لینک (link) برگرفته از زبان انگیلیسی است که به معنی زنجیر، قلاب و پیوند است. لینک‌ها همان متن یا تصویر در یک سایت هستند که با کلیک روی آن کاربران را به صفحه‌های دیگر هدایت می‌کنند. و در واقع عمل لینک سازی برای سایت محقق می‌شود.

هدف از لینک سازی برای سایت فراهم کردن بستری مناسب، برای معرفی سایت خود توسط وب سایت‌های دیگر بوده و هم چنین دسترسی سریع و راحت کاربران به مقاله‌های موردنیاز، جذب ترافیک ارگانیک و افزایش تبادل میان سایت‌ها از دیگر اهداف لینک سازی برای سایت بوده است. نظم و انسجام بخشیدن به فضای اینترنت و جستجو راحت در میان میلیون‌ها داده فقط و فقط به کمک لینک سازی برای سایت میسر میگردد.

در واقع سایت‌هایی که از لینک‌ برای معرفی خود استفاده نمی‌کنند، بیشتر شبیه به قلعه‌های دور از دسترس می‌مانند که هیچ راهی برای ورود و استفاده از داده‌های خود به کاربران و موتورجستجوگر نمی‌دهند.

نقش لینک سازی برای سایت در سئو سایت

تنها روش معرفی و شناخت یک صفحه‌ جدید از یک سایت و ایندکس شدن مطالب آن توسط گوگل، جهت نمایش درSERP، فقط از طریق معرفی و لینک‌دهی از صفحات شناخته شده سایت که دارای امتیاز بالا هستند امکان‌پذیر است.

درواقع خزنده‌های گوگل برای ثبت اطلاعات سایت شما روی تار‌های ارتباطی می‌خزند و این تار‌ها در واقع پل‌های ارتباطی برای شناسایی صفحات جدید است، اگر لینک‌های داخلی به اندازه کافی و مناسب در سایت مورد استفاده قرار نگیرد، صفحات جدید ممکن است در لیست orphan page  قرار بگیرند و در واقع شبیه به یک جزیره ای شوند که هیچ راه ارتباطی برای دسترسی به آن وجود ندارد.

برای موفقیت در مبحث لینک سازی برای سایت و ایجاد لینک مفید و بهینه باید به انکرتکست آن توجه کرد.

انکرتکست همان کلمات و کاراکتر‌های موجود در یک لینک است، در واقع همان بخشی از لینک است که در سایت دیده می‌شود و می‌توان روی آن کلیک کرد و به صفحات جدید هدایت شد.

انواع لینک‌های موجود در استراتژی لینک سازی برای سایت

انواع-لینک‌های-موجود-در-استراتژی-لینک-سازی-برای-سایت.

 

در ادامه به بررسی تمام انواع لینک‌ها برای لینک سازی برای سایت خواهیم پرداخت.

  1. لینک‌های داخلی (internal links یا inbound)

    این نوع لینک‌ها برای معرفی محتوایی سایت و هدایت هرچه بهتر کاربران و گوگل درون صفحات یک سایت طراحی شده‌اند، لینک‌های داخلی را میتوان در دو دسته تقسیم‌بندی کرد.

    • لینک‌های داخلی ناوبری(navigational):

       به لینک‌های استفاده شده در منوی اصلی سایت، فوتر‌ها و غیره گفته می‌شود.

    • لینک‌های داخلی زمینه ای (contextual):

      به لینک‌های استفاده شده در محتوای سایت لینک داخلی زمینه‌ای گفته می‌شود.

    مزایای لینک سازی داخلی

    • جذب ترافیک برای سایت
    • کاهش نرخ پرش سایت
    • بالا بردن مدت زمان حضور کاربران در سایت
    • بالا بردن آمار بازدید از مقاله‌های قدیمی سایت
    • ایجاد هم‌بستگی بین مطالب سایت
    • فراهم کردن بستری برای جستجو راحت کاربران در سایت

    3 نکته اصلی در لینک سازی داخلی 

    1. مشخص کردن استراتژی لینک سازی سایت خود
    2. استفاده از کلمات کلیدی در انکرتکست‌‌ها
    3. مدیریت لینک‌های خروجی
  2. لینک‌های خارجی (back links )

سئو برای بهینه‌سازی سایت‌ها 200 فاکتور تاثیرگذار را معرفی کرده است، استراتژی لینک سازی برای سایت، چه لینک خارجی چه لینک داخلی  تاثیر بسزایی در بالا بردن امتیاز سایت شما دارد و به نوعی قدرتمندترین شاخصه رتبه دهی سایت است.

 برای داشتن کسب و کار اینترنتی موفق باید سایتی با امتیاز بالا و قوی داشته باشید. بک‌لینک در واقع همان لینک‌های به اشتراک گذاشته یک سایت، توسط سایت‌های دیگر به منظور جذب ترافیک و دیده‌شدن سایت مقصد است. ارزان ترین روش برای گرفتین بک‌لینک تبادل با سایت‌های دیگر است ولی در اوایل که سایت شما محبوبیت و امتیاز بالایی در گوگل ندارد، باید برای گرفتن بک‌لینک هزینه کنید و همزمان با تولید محتوا درست و ارزشمند به غنی‌سازی سایت خود اقدام کرده و با این روش رتبه سایت خود را بالا ببرید، تا زمینه تبادل لینک رایگان با دیگر سایت‌ها را برای شما فراهم شود.

گوگل با آنالیز لینک‌های خارجی مطالب شما را اعتبارسنجی می‌کند. لینک‌های خارجی به دو دسته با ویژگی زیر تقسیم می‌شود.

گوگل-با-آنالیز-لینک‌های-خارجی-لینک-سازی-برای-سایت

درصد زیادی از لینک‌های موجود در سایت‌ها از این نوع هستند، و به موتورهای جستجو اجازه دنبال کردن و ایندکس کردن مطالب خود را می‌دهند. یکی از پارامتر تاثیرگذار در پیچ‌رنک گوگل (ابزاری برای رتبه بندی سایت‌ها) این لینک‌ها هستند. امتیازهایی که لینک‌ها برای سایت خود به دست می‌آورند تحت تاثیر اعتبار سایت مبنا می‌باشند و به این اعتبار بدست آمده اصطلاحا link juice میگویند. Link juice یک اصطلاح در میان سئوکاران و موضوعی مهم در مبحث لینک سازی برای سایت است، و به معنای انتقال اعتبار از سایت مبنا به سایت یا صفحات مقصد است، که سبب کسب اعتبار برای سایت مقصد می‌شود.

نوشتن تگ rell=Nofollow درHTML لینک Dofollow به Nofollow تبدیل میکند. این لینک‌ها به موتورهای جستجو اجازه دنبال کردن لینک را نمی‌دهد و فقط توسط کاربران می‌توانند دنبال شوند و در page rank گوگل تاثیری ندارند. در واقع این لینک‌ها موجب افزایش اعتبار سایت نمی‌شوند، ولی کم و بیش در سئو سایت تاثیر می‌گذارد. هدف از این لینک‌ها تکامل محتوا خود و نشان دادن سایت مبنا است.

استراتژی لینک سازی خارجی

  • تولید محتوا باکیفیت
  • انتشار رپرتاژ آگهی
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • دنبال کردن سایت‌هایی با اعتبار بالا
  • ایجاد وبلاگ

مزایا و اهمیت لینک سازی خارجی

  • افزایش رتبه سایت در گوگل
  • تبدیل شدن به یک سایت منبع
  • دریافت لینک‌های متقابل
  • افزایش ترافیک سایت
  1. لینک‌های خروجی(out bound links)

لینک دادن به سایت‌های دیگر از سایت خود همان استفاده از متد لینک‌های خروجی است.

استفاده از لینک‌ها علاوه بر این که مقداری از اعتبار سایت شما را انتقال می‌دهند، سبب انتقال اعتبار بالایی به سایت شما می‌شود. این کار به منزله تایید‌کردن محتوا خود توسط سایت‌های موفق است و نشان می‌دهد آمار و مطالب سایت شما معتبر است.

شما با این کار به گوگل ثابت میکنید هدف اصلی شما تولید محتوا مفید و جلب رضایت کاربران است، و برای تحقق این ایده حاضرید لینک سایت‌های رقیب که مطالب مفیدی دارند به کاربران خود بدهید.

لینک‌های طبیعی یا مصنوعی در لینک سازی برای سایت

(می تواند تصویر یک اشیای مصنوعی و طبیعی گذاشته شود. مثلا گل و گیاه)

هدف اصلی ما از لینک سازی برای سایت بدست اوردن امتیاز بالاست. همان‌طور که اشاره شد بعضی از سایت‌ها برای بالا بردن محبوبیت سایت خود شروع به غنی سازی محتوا می‌کنند، اما برخی با استفاده از روش‌های سو و ناپسند محبوبیت مصنوعی ایجاد کرده و میخواهند فقط وضعیت ورودی سایت خود را بالا ببرند. این سایت‌ها به وسیله الگوریتم پنگوئن شناسایی شده و پنالتی میشوند.

اصطلاح پنالتی‌شدن در موضوع لینک سازی برای سایت به معنی حذف شدن ناگهانی سایت از نتایج گوگل می‌باشد.

ابزار‌های مهم در لینک سازی برای سایت

امروزه ابزارهای مفید و کاربردی بسیاری در حوزه لینک سازی برای سایت وجود دارد، در ادامه به معرفی چند ابزار کاربردی خواهیم پرداخت.

  • Google webmaster tools
  • MOZ
  • Majestic
  • ahrefs
  • Monitor backlinks
  • Rank signals

بهترین پلتفورم های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن بک‌لینک‌ها و لینک سازی برای سایت

بهترین-پلتفورم-های-اجتماعی-برای-به-اشتراک-گذاشتن-بک‌لینک‌ها-و-لینک-سازی-برای-سایت

شما با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید برای سایت خود ترافیک ایجاد کنید. به این صورت که با قرار دادن لینک وبسایت و صفحه وب خود در شبکه‌های اجتماعی کاربران این کانال‌ها را به بازدید از سایت‌تان ترغیب می‌کنید. فیس‌بوک، لینکدین، وبلاگ‌ها، اینستاگرام و تویتر و غیره پلتفرم‌های اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری لینک می‌باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان با متخصصان دبیرآکادمی در ارتباط باشید.

نکاتی که باید در لینک سازی برای سایت رعایت شود.

  1. بالا بودن اعتبار سایت لینک‌ دهنده
  2. داشتن ارتباط محتوایی بین سایت لینک دهنده و سایت مقصد
  3. بالا بودن محبوبیت سایت لینک دهنده
  4. انتخاب انکرتست بهینه و مرتبط
  5. عدم استفاده از تکنیک کلاه سیاه

4 مشکل رایج در لینک سازی برای سایت

  • لینک داخلی شکسته (internal broken links):

صفحه بدون محتوا که به هرنحوی از سایت حذف شده با خطا 404 نشان داده می‌شود و یکی از مشکلات اساسی در لینک سازی برای سایت است.

  • لینک داخلی ریدایرکت شده:

صفحه بدون محتوا که به هرنحوی از سایت حذف شده با خطا 404 نشان داده می‌شود و یکی از مشکلات اساسی در لینک سازی برای سایت است. تغییر آدرس صفحات بدون شناساندن آدرس جدید به گوگل با خطا 301  و 302  نشان داده می‌شود.

  • لینک سازی برای صفحات کم اهمیت:

لینک سازی برای سایت باید بیشتر در صفحاتی که داری ارزش بالایی هستند و سبب کسب امتیاز برای سایت شما می‌شوند، انجام شود و گرنه صفحاتی که دارای ارزش بالایی ندارد، لزومی به استفاده چندین لینک در این صفحه نیست.

  • صفحات یتیم (Orphan Page):

صفحاتی که فاقد لینک داخلی هستند و در واقع هیچ راهی برای شناخته شدن این پیچ‌ها وجود ندارد.

در لینک سازی برای سایت پنالتی نشی، برنده‌ای!

برای کسب جایگاه بهتر در گوگل و جلوگیری از پنالتی شدن، سعی کنید با تولید محتوا مفید لینک طبیعی بسازید، تا کاربران شما را به عنوان مرجع و منبع بشناسند. با این نرخ پرش سایت شما پایین آمده و محبوبیت واقعی و سایتی پربازدید خواهید داشت. برای اینکه بهترین نتیجه را از لینک سازی برای سایت داشته باشید با متخصصان سئو و طراحی سایت در سایت دبیر آکادمی در ارتباط باشید.

 

خواندن این مقالات توصیه می شود :

لیست خدمات سئو از سیر تا پیاز!

آنچه باید در مورد هزینه سئو وب سایت بدانید!

همه چیز در مورد سئو در عصر جدید!

ابزارهای بررسی سئو سایت در سال 2020!

0 تا 100 سئوی سایت فروشگاهی!

0 پاسخ به "چرا باید لینک بدیم؟! هدف از لینک سازی برای سایت چیه؟"

    ارسال یک پیام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.