منوهای نصب در پنل مدیریت

0 تا 100 هر آنچه برای متخصص تولید محتوا شدن به آن نیاز دارید!

اگر یک محتواکار هستید و می‌خواهید در حوزه کاری خود بهترین باشید و به یک متخصص تولید محتوا تبدیل شوید، باید علاوه بر مهارت‌هایی که هم اکنون دارا هستید؛ مهارت‌های دیگری نیز داشته باشید. متخصص تولید محتوا قادر به انجام پروژه‌های گسترده‌تر و تخصصی‌تر است. همچنین فرصت‌های شغلی یک متخصص تولید محتوا نسبت به یک محتواکار عادی با سطح مهارت متوسط، بیشتر است. برای اینکه شما هم به یک متخصص در زمینه تولید محتوا تبدیل شوید. توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

8 مهارت حیاتی برای یک متخصص تولید محتوا

  1. مهارت نویسندگی

بدون توجه به اینکه در تولید کدام نوع محتوا ( ویدیو، صوت، متن، اینفو، تصویر ) مشغول به فعالیت هستید؛ باید بدانید که برای تبدیل شدن به یک متخصص تولید محتوا، علاوه بر تولید محتوا و تبدیل دانسته‌های ذهنی خود به کلمات و نگاشتن آنها، باید مهارت خوبی در نویسندگی داشته باشد.

چرا که اگر فقط به نوشتن هرچیزی که از مطالعه چند مقاله بدستتان آمده اکتفا کنید، در واقع شما فقط محتواهای موجود در موتورهای جستجو را با بیانی دیگر دوباره تکرار کرده‌اید. پس یک متخصص تولید محتوا توانایی ایجاد طبقه‌بندی و دسته‌بندی دانسته‌های خود را دارد. و آنها را به نحو احسن و به شیوه‌ای خلاقانه در نوشته خود میچیند تا مخاطب از محتوای او چیزی تازه و جدید یاد بگیرد.

مثلا در تولید یک پادکست که یک محتوای صوتی است. گاهی اوقات نیاز است تا محتواکار خود متن پادکست را بنویسد یا ویرایش کند. در اینصورت اگر یک متخصص تولید محتوا نباشید حتما می‌گویید”کار من صدا است و نمیتوانم نویسندگی کنم” این جمله برای کارفرما یا مدیر محتوای یک شرکت ناخوشایند خواهد بود. پس اگر مهارت‌هایی را در کنار هم داشته باشید یک امتیاز مثبت بیشتر از رقبای خود دارید.

مهارت-در-نویسندگی_-متخصص-تولید-محتوا-1

  1. جستجوی حرفه‌ای در موتورهای جستجو

یک متخصص تولید محتوا، درست مثل یک متخصص در شبکه‌های اجتماعی و وب سرچ می‌کند. ( اگر بتوانید به یک محتواکار حرفه‌ای تبدیل شوید این شمایید که باید تیم سوشال و وب را نیز مدیریت کنید)

برای اینکه محتوای خوب و باکیفیتی تولید کنید؛ بهتر است در آن زمینه، اطلاعات زیادی داشته باشید. و در حیطه‌ای که برایش محتوا تولید می‌کنید، متخصص باشید. زیرا محتواهای تولید شده توسط فردی که سالهاست در یک زمینه مشغول است و تجربه دارد با محتوای فردی تازه‌کار زمین تا آسمان فرق دارد. اگر بتوانید یاد بگیرید که چطور به صورت حرفه‌ای سرچ کنید؛ میتوانید اطلاعات لازم در حد تخصص را بدست آورید و محتوای خوبی تولید کنید.

در نظر داشته باشید که توجه به کلمات کلیدی بسیار دارای اهمیت است. سعی کنید کلمات کلیدی را سرچ کنید و به نتایج مرورگرها دقت کنید. مقالات منتشر شده را در زمینه‌ای که محتوا تولید خواهید کرد؛ مطالعه کنید. اگر مقالات منتشر شده به زبان‌های خارجی بود، سعی کنید بهترین ترجمه یعنی ترجمه‌ای متناسب با کشورمان را انجام دهید.

  1. نگارش تقویم محتوا 

یک متخصص تولید محتوا توانایی تنظیم و نگارش تقویم محتوا را دارد. تقویم محتوا بهترین شیوه برنامه‌ریزی برای تیم محتواست. یک متخصص تولید محتوا باید برای خود دارای برنامه‌ریزی شخصی بوده، و فردی منضبط باشد تا بتواند برای یک تیم برنامه عملی تنظیم کند.

این متخصص محتواست که با نگارش تقویم محتوای اصولی به کارشناسان محتوا، سوشال مدیا مارکتر تیم و گرافیست برنامه محتوایی میدهد تا همه با هم برای یک هدف و در یک راستا فعالیت کنند تا بتوانند به اهداف فنی، بازاریابی و ارتباطی کسب و کار خود دست یابند. دقیقا اینجاست که تفاوت یک محتواکار آماتور و حرفه‌ای مشخص می‌شود.

  1. تنظیم استراتژی محتوا

اگر در یک شرکتی کار میکنید که متشکل از تعداد زیادی افراد در یک تیم هستند. قاعدتا این تیم برای خود یک مدیر ارشد و مدیر محتوا دارد و استراتژی تیم و بازاریابی محتوا توسط خود آنان نگاشته و اجرا می‌شود. اما اگر ‌در شرکتی استخدام شدید که کل تیم محتوا از دو یا سه نفر تشکیل شده باشد. کارفرما از شما انتظار دارد که به عنوان یک متخصص تولید محتوا بتوانید استراتژی محتوا را تنظیم کنید. و دارای مهارت بازاریابی محتوا نیز باشید. این مهارت میتواند نقطه تمایز شما با دیگر رقیبانتان باشد تا فرصت‌های شغلی بهتری داشته باشید.

شما که به دنبال تبدیل شدن به یک محتواکار ساده نیستید؟ اگر جواب منفی است، پس حتما باید تدوین استراتژی محتوا را جز مهم‌ترین وظایف خودتان در نظر بگیرید. برای اینکه به یک استراتژیست موفق تبدیل شوید باید مهارت و خلاقیت را یکجا داشته باشید پس همین حالا شروع کنید.

تنظیم-استراتژی-محتوا_-متخصص-تولید-محتوا-1.

  1. سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

یک محتواکار متخصص و حرفه‌ای، توانایی تولید محتوا براساس سئو را دارد. در حال حاضر تقریبا همه شرکت‌ها و مدیران وبسایت‌ها، به دنبال تیم محتوایی هستند که با مبانی سئو آشنایی داشته باشند. چرا که یک محتوای سئو شده برای بالا رفتن رتبه سایتشان به مراتب بهتر از محتوای عادی است. برای مطالعه بیشتر در این مورد می‌توانید مقاله تولید محتوا بر اساس سئو تهیه شده توسط تیم دبیرآکادمی را بخوانید.

  1. تسلط بر ابزارهای گرافیکی

اگر تولید کننده محتواهای بصری همچون محتوای ویدیویی و تصویری هستید حتما با ابزارها و نرم افزارهای گرافیکی و خانواده Adobe آشنایی دارید. اما اگر فکر میکنید که چون تولیدکننده محتوای متنی هستید نیازی به ابزارهای گرافیکی نخواهید داشت، سخت در اشتباهید‌.

بعنوان کسی که تولید محتوای متنی انجام می‌دهید اگر نتوانید به عنوان مثال یک چارت یا یک نمودار ‌ساده را در محتوای خود رسم کرده و در آن بگنجانید، بدانید و مطمئن باشید که هنوز متخصص تولید محتوا نشده‌اید. یک متخصص تولید محتوا حتی اگر در نرم افزارهای گرافیکی فتوشاپ و ایلیستریتور و غیره استاد نباشد؛ حداقل به صورت مبتدی و در جد متوسط با یکی از این برنامه‌ها آشنایی دارد تا بتواند کار خود را راه بیاندازد.

  1. تسلط به زبان‌های خارجی

امروزه هر‌کسی که در یک کسب و کار پویا و همه گیر مشغول به فعالیت است باید توانایی درک زبان‌های دیگر غیر از زبان رسمی کشور خود را داشته باشد. چه برسد به متخصص تولید محتوا که در اصل منابع اصلی وی منابع خارجی به زبان بین المللی هستند.

چرا که تغییر نحوه گفتار منابع فارسی و گنجاندن دوباره آن کاری بیهوده است. یک متخصص تولید محتوا تلاش می‌کند، در هر محتوایی که تولید میکند، مطلب جدیدی به دنیای دیجیتال وارد کند. اینکار تنها در صورت ترجمه و درک منابع خارجی امکان پذیر است.

تسلط-به-زبان-های-خارجی_متخصص-تولید-محتوا

  1. ابزارهای آفیس

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که با نرم افزارهای خانواده آفیس آشنایی نداشته باشد. حتی یک کودک نیز امروزه میتواند با نرم افزارهای ورد و پاورپوینت، اکسل و غیره کار کند. پس بنظر شما مدیران و صاحبان کسب و کار از متخصص تولید محتوا چه انتظاری دارند؟

پوزیشن‌های کاری یک متخصص تولید محتوا

امروزه یک متخصص تولید محتوا میتواند به عنوان مدیر محتوا یا کارمند در شرکت‌ها مشغول به کار شود. همچنین می‌تواند به صورت فریلنسینگ و کار فریلنسری به صورت دورکار مشغول به فعالیت شود.

در صورت فعالیت بصورت کارمند در شرکت و یا مدیر محتوا، ممکن است طبق قرارداد حقوق و مزایایی نیز به محتواکار تعلق بگیرد، اما در صورت فریلنسری، میتواند به صورت دورکار و پاره وقت با حقوق پروژه‌ای و با تعرفه تعیین شده به صورت کلمه در محتوای متنی و ثانیه و دقیقه در محتوای بصری کار کند.

وارد دانشگاهی به نام، تبدیل مبتدی به متخصص تولید محتوا شوید!

در این مقاله سعی کردیم به مهارت‌های یک متخصص تولید محتوا و یا کارشناس تولید محتوا بپردازیم. اگر شما هم در این زمینه مشغول به فعالیت هستید توصیه میکنیم مهارت‌های سطحی خود را پرورش دهید و در هر سطحی که هستید به بهترین تبدیل شوید. این‌ها تنها با تلاش و پشتکار است که بدست می‌آید. در حال حاضر هیچ رشته دانشگاهی به نام کارشناسی تولید محتوا وجود ندارد. پس خودتان استاد خودتان باشید و دست به کار شوید!

همین حالا مجوز شما برای ورود به دانشگاه تولیدمحتوا صادر شد پس مقدمتان گلباران!

اگر بدنبال دریافت مشاوره در حوزه تولید محتوا هستید میتوانید با متخصصین ما در تیم آکادمی دبیر در ارتباط باشید.

 

خواندن این مقالات توصیه می شود :

0 تا 100 سفارش تولید محتوا

همکاری در تولید محتوا از زبان یک مدیر محتوا!

هزینه تولید محتوا در سایت، دغدغه مشترک کارفرما و کارشناس محتوا!

نکات مهم در تولید محتوا، که هر محتواکاری باید بداند!

منظور از تولید محتوا براساس سئو چیست؟

6 پاسخ به "0 تا 100 هر آنچه برای متخصص تولید محتوا شدن به آن نیاز دارید!"

  1. فوق العاده بوووود 🙂
    خسته نباشین.

  2. شرایط کاری برای متخصص تولید محتوا خوبه؟

    • بله_اگر شخصی در این زمینه خوب کار کنه بیکار نخواهد ماند چرا که محتوای خوب جزء جدایی ناپذیره یک سایت موفق هست، و به افراد کارشناس تو این زمینه نیاز داره 🙂

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.