منوهای نصب در پنل مدیریت

10 مرحله برای ارتقا محتوای پست وبلاگ

امروزه در اینترنت، بسیاری از وبلاگ‌ها سر و صدا زیادی ایجاد کرده‌اند.  در دنیایی که همه افراد در حال تولید محتوا هستند، برای اینکه پست‌هایتان دیده و شنیده شوند باید زمان و انرژی زیادی صرف کنید.

در این مقاله از مجله آکادمی دبیر، روش‌هایی را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید یک محتوای کاربرپسند و باکیفیت تولید کنید.

آیا محتوای پست وبلاگ شما برای مخاطبان آماده است؟

قبل از اینکه به چگونگی‌‌، مکان و دلیل تبلیغ محتوای پست وبلاگ بپردازیم‌‌، نکاتی وجود دارد که باید در ابتدا انجام دهیم. آیا پست شما آنقدر خوب است که بتواند در میان مخاطبان جلب توجه کند؟ البته باید بدانید که محتوای زیادی وجود دارد و رقابت شدید است.

بنابراین‌‌، قبل از شروع به تلاش برای ایجاد توجه بر روی پست خود‌‌، باید مطمئن شوید که مطالبتان با کیفیت بالا و با ارزش هستند. که به راحتی خوانده ‌‌می‌شوند‌‌، دارای تیترها‌‌، تصاویر و پاراگراف‌هایی نیز هستند تا مفهوم متن را به خوبی برسانند. و اینکه تمام قواعد زبانی و ادبی به درستی در آن‌ها رعایت شده است.

آیا-محتوای-پست-وبلاگ-شما-برای-مخاطبان-آماده-است؟

به هر حال شما می‌خواهید تا مخاطبان را در سایت خود نگه داشته، و در واقع از این طریق اعتماد آن‌ها را جلب کنید. تا بتوانید دوباره آن‌ها را برای مقاصد دیگر خود ( فروش، ارائه خدمات و…) به وبسایتتان بکشانید. باید بدانید که برای این کار به یک محتوای خوب، باکیفیت و کاربرپسند نیاز دارید.

چگونه محتوای پست وبلاگ خود را پروموت کنیم؟

تصور کنید که شما محتوای پست وبلاگ خود را به بهترین و دقیق‌ترین شکل ممکن آماده کرده‌اید، اما حقیقت این است که، تا زمانی که مخاطبان به محتوای شما دسترسی نداشته باشند، این محتوای خوب هیچ تاثیر مثبتی در کسب و کار شما نخواهد داشت. بنابراین برای دیده شدن محتوا و در نتیجه برندینگ، نیازمند تبلیغ محتوای خود هستید. نحوه انجام تبلیغ برای محتوای پست وبلاگ را در ادامه آورده‌ایم.

  1. یافتن محتوای پست وبلاگ خود را آسان کنید!

حتی اگر یک پست عالی تولید کنید ولی مخاطب به آن دسترسی نداشته باشد، بی‌فایده است! در وهله اول باید بدانید که هر محتوای پست وبلاگ که آماده می‌کنید باید براساس قواعد SEO باشد.

اساساً‌‌، شما باید یک استراتژی تدوین کنید که به شما اطمینان دهد موتورهای جستجو محتوای شما را مفید و قابل اعتماد ‌‌می‌شناسند و بنابراین وقتی کاربر موضوع مرتبط را جستجو ‌‌می‌کند‌‌، آن را در بالای لیست قرار ‌‌می‌دهد.

یافتن-محتوای-پست-وبلاگ-خود-را-آسان-کنید!

به عنوان مثال‌‌، اگر وبلاگی در مورد 7 ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی نوشتید و یک کاربر ابزارهای مربوط به کلمات کلیدی را در Google سرچ کرد‌‌، ‌‌می‌بایستی وبلاگ شما نیز جز نتایج ابتدایی برای مخاطب ظاهر شود، تا مخاطب نیز بروی آن کلیک کند.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌بایستی پیش از نوشتن محتوای پست وبلاگ خود انجام دهید، تحقیق کلمات کلیدی است. در واقع در حال حاضر ابزارهایی وجود دارند که به شما می‌گویند که مخاطبان شما، دقیقا چه کلماتی را سرچ می‌کنند و شما میتوانید از این طریق لیستی از کلمات و عبارات کلیدی مهم کسب و کار خود را استخراج کرده و در محتوای خود بکار بگیرید.

از جمله ابزارهای سئو که برای تحقیق درباره کلمات کلیدی بکار گرفته می‌شوند، Ahrefs ، Google Keyword Planner هستند.

البته توجه داشته باشید که بصورت غیرمعمول از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده نکنید، چرا که موتورهای جستجو این مسائل را به سرعت تشخیص داده و در صورت بروز کوچکترین خطا محتوای شما را از دسترس مخاطبان خارج می‌کنند. بنابراین کلمات و عبارات کلیدی را بیابید اما از آن‌ها صرفا در راستای تولید محتوای کاربرپسند استفاده کنید.

بنابراین اگر بتوانید با توجه به قواعدی که به آنها اشاره شد، محتوای خود را تولید کنید. موتورهای جستجو محتوای شما را به دست مخاطبان واقعی و کسانی که در راستای محتوای شما سرچ کرده‌اند، خواهد رساند.

  1. از انجمن‌های آنلاین استفاده کنید!

وبلاگ خود را در انجمن‌های آنلاین ارسال کنید‌‌، در نتیجه دنیای جدیدی برای تبلیغ خواهید داشت. اگر از آنها به روش صحیح استفاده شود برای هدایت ترافیک به وبلاگ شما فوق العاده هستند. برای هدایت افراد به وبسایت خود، با آن‌ها وارد ارتباط شوید، در بحث‌های گروهی مربوط به حوزه کسب و کار خود شرکت کنید و در موقع مناسب، به انتشار محتوای وبسایت خود بپردازید.

از-انجمن‌های-آنلاین-استفاده-کنید!

بنابراین یکی از اصل‌هایی که می‌بایستی در نظر داشته باشید بدست آوردن ترافیک از طریق فعالیت در انجمن‌های آنلاین است. اگر بصورت مستمر به این کار بپردازید بدون شک نتایج آن را در وبسایت خود خواهید دید.

  1. از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی برای پروموت محتوای پست وبلاگ خود استفاده کنید!

احتمالاً ساده‌ترین راه برای تبلیغ محتوای پست وبلاگ، از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما است.

هنگامی که یک پست وبلاگ نوشته می‌شود، میتوان از آن به چند پست خوب و کاربرپسند برای شبکه‌های اجتماعی دست یافت. برای تبدیل پست‌های وبلاگ به پست‌های شبکه‌های اجتماعی کمی خلاقیت لازم است تا بتوان محتوا را متناسب با مخاطب هر شبکه اجتماعی شخصی‌سازی کرد.

از-کانال‌های-شبکه‌های-اجتماعی-برای-پروموت-محتوای-پست-وبلاگ-خود-استفاده-کنید!

پست‌هایی که بصورت مستقیم برگرفته از محتوای پست وبلاگ شما باشند براحتی میتوانند ترافیک را به سمت وبسایت شما هدایت کنند، البته این در صورتی امکان‌پذیر است که توانسته باشید محتوای جذابی استخراج کنید.

در استخراج محتوا، میتوان آن را به فرمت‌های دیگری نیز تبدیل کرد. بطور مثال همواره ویدئوها در میان مخاطبان اینستاگرام پرطرفدار بوده‌اند، بنابراین اگر بتوانید محتوای خود را به یک ویدئو جذاب تبدیل کنید موفق خواهید بود. البته بخاطر داشته باشید که اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی برای فعالیت شما نیست.

بزرگترین و معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی:

همچنین‌‌، LinkedIn را فراموش نکنید!

  1. تبلیغ محتوای پست وبلاگ موردنظر، در وبسایت خودتان!

ممکن است مخاطبانی وارد وبسایت شما شده و پس از آنکه مطلب موردنظر خود را یافتند از آن خارج شوند. بنابراین اگر میخواهید مخاطبان را به سمت یک محتوای خاص سوق دهید می‌بایستی آن‌ها را به سمت موردنظر خود راهنمایی کنید. به عبارت ساده‌تر مسیر موردنظرتان را پیش رویشان قرار دهید تا براحتی به محل موردنظر شما هدایت شوند.

مثلا در صفحه اصلی خود یک بنر ایجاد کنید، و یا با یک پنجره کوچک در گوشه صفحه آن‌ها را به صفحه موردنظر هدایت کنید. همچنین پاپ آپ‌ها بهترین روش برای هدایت مخاطبان هستند. البته بشرط آن که بصورت صحیح از آن‌ها استفاه کنید.

  1. ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید!

ایمیل مارکتینگ به شما امکان ‌‌می‌دهد به طور منظم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید‌‌، بنابراین اگر در حال حاضر بخشی از استراتژی بازاریابی شما نیست‌‌، آن را در اولویت‌های استراتژی بازاریابی خود قرار دهید. همراه با به روزرسانی‌ها‌‌، پیشنهادات و اخبار شرکت‌‌، به راحتی ‌‌می‌توانید از ایمیل‌های خود برای ارسال آخرین محتوای پست وبلاگ استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که تقریبا به تعداد کسب و کارهایی که وجود دارد، استراتژی ایمیل مارکتینگ نیز وجود دارد، بنابراین مخاطبان شما روزانه چندین ایمیل را از برندهای مختلف دریافت می‌کنند که مسلما بروی همه آن‌ها کلیک نخواهند کرد. برای آنکه نرخ باز شدن ایمیل خود را افزایش دهید از جذاب‌ترین عناوین استفاده کنید. البته استفاده از اغراق بیش از حد، تنها به اعتبار برند شما آسیب می‌زند. پس در انتخاب عناوین ایمیل‌های خود دقت کنید.

ایمیل-مارکتینگ-را-فراموش-نکنید!

البته کار شما با باز شدن ایمیل تمام نمی‌شود بلکه این آغاز ماجراست! پس از آنکه ایمیل توسط مخاطب باز شد، می‌بایستی همراه با عملی باشد که شما از وی انتظار دارید. مثلا روی لینک کلیک کرده و وارد صفحه وبلاگ شما شود. بنابراین متن ایمیل هم به اندازه عنوان ایمیل حائز اهمیت است. پس ایمیل مارکتینگ به شدت پربازده است، در صورتی که خوب و حرفه‌ای و با استراتژی حرکت کنید.

  1. تبلیغ محتوای پست وبلاگ، از طریق بک لینک‌ها

بک لینک‌ها همواره جز بهترین راه‌ها برای افزایش ترافیک وبسایت‌ها بوده‌اند. در واقع هنگامی که یک وبسایت به محتوای شما لینک می‌دهد، در واقع محتوای شما را تایید کرده و مخاطبان خود را به سمت سایت شما سوق می‌دهد. و این مسئله از دید موتورهای جستجو پنهان نبوده، و موجب می‌شود تا محتوای شما یک محتوای معتبر شناخته شود. حال هرچه وبسایت قوی‌تر و معتبرتری به شما لینک دهد، اعتباری که دریافت می‌کنید نیز بیشتر خواهد شد.

تبلیغ-محتوای-پست-وبلاگ،-از-طریق-بک-لینک‌ها

وبسایت‌هایی که از آن‌ها بک لینک می‌گیرید ممکن است، یک وبسایت خبری و یا یک وبسایت تخصصی باشند و یا وبسایتی که با دریافت هزینه، محتوای شما را پروموت می‌کنند.

روش‌های بسیاری برای دریافت بک لینک وجود دارند که برخی از آن‌ها پولی و برخی رایگان هستند. برای موفقیت بهتر است تمام این روش‌ها را در کنار یکدیگر به کار بگیرید.

  1. روابط خود را با مشتریان وفادارتان بیشتر کنید.

تمام کسب و کارهایی که بصورت مستمر با مخاطبان خود در تماس هستند، برای خود تعدادی مشتری وفادار دارند که در طی سالیان ایجاد شده‌اند. اگر شما هم از آن دست کسب و کارهایی هستید که گروه مشتریان وفادار دارید، آن‌ها را رها نکنید و همواره برنامه ویژه‌ای برای آن‌ها داشته باشید.

توجه داشته باشید که این افراد، به شما و برندتان اعتماد داشته و هنگامی که یک ایمیل از جانب شما دریافت کنند حتما روی آن کلیک کرده و کال تو اکشن موردنظر شما را انجام خواهند داد.

روابط-خود-را-با-مشتریان-وفادارتان-بیشتر-کنید.

در نهایت برای آنکه در کسب و کار خود موفق شوید، سعی کنید تا گروه مشتریان وفادار خود را گسترش دهید. راز موفقیت شما در مشتریان وفاداری است که برای برندتان ایجاد می‌کنید.

  1. از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید!

اگر پوش نوتیفیکیشن را تنظیم کرده باشید، یک فرصت بزرگ برای پیشرفت دارید. صرف نظر از زمان و روزی که پست ‌‌خود را منتشر می‌کنید‌‌، مخاطبان شما ‌‌می‌توانند برای مشاهده محتوای جدیدتان هشدار دریافت کنند. البته اگر این اعلان‌ها را روشن کرده باشند!

از-پوش-نوتیفیکیشن-استفاده-کنید!

  1. محتوای پست وبلاگ خود را در زمان مناسب منتشر کنید!

در دنیای دیجیتال آمار و ارقامی وجود دارند که بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌ها و کانال‌های مختلف را نشان می‌دهند، البته باید بدانید که این زمان برای کسب و کارهای مختلف متفاوت است. و هر کسب و کار می‌بایستی زمان مناسب انتشار پست‌های خود را متناسب با جامعه هدف برند خود بیابد.

محتوای-پست-وبلاگ-خود-را-در-زمان-مناسب-منتشر-کنید!

انتشار پست در یک زمان مناسب میتواند کمک شایانی به دیده شدن آن بکند. بنابراین با یک فعالیت مستمر در بازه‌های زمانی مختلف بهترین زمان انتشار پست و محتوا در کانال‌های مختلف برندتان را بیابید.

  1. برای بهینه سازی محتوای پست وبلاگ تبلیغ را متوقف کنید!

به نظر عجیب ‌‌می‌رسد‌‌! اما اگر همه موارد بالا را انجام داده‌اید ولی ترافیکی را که انتظار داشتید نمی‌بینید‌‌، اکنون زمان تجدید نظر است. تمام تبلیغات را متوقف کنید و یک قدم به عقب برگردید.

در هر صورت ممکن است این محتوا مورد توجه مخاطبان واقع نشود. بررسی کنید که آیا به اندازه پست‌های مشابه رقیب‌هایتان، خوب است؟ آیا فاقد کلمات کلیدی است؟ آیا به خوبی با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار می‌کند‌‌؟ آیا کانال و فرمت انتشار مناسب است؟

تبلیغ-را-متوقف-کنید!

تمام مواردی که به آنها اشاره کردیم را بررسی کنید و پیش از نگارش محتوای پست وبلاگ بعدی خود مو به مو بکار بگیرید.

 محتوای پست وبلاگ خود را پروموت کنید تا موفق شوید!

در واقع هدف تمام کسب و کارها از تولید محتوا در فرمت‌های مختلف، دست‌یابی مخاطبان به آن و جلب اعتماد و برندینگ موفق است. البته در دنیای دیجیتال امروز که رقابت بسیار شدید است دستیابی مخاطب به محتوا پروسه پیچیده و دشواری است.

در این مقاله بصورت کامل به 10 روش از بهترین روش‌هایی که موجب دیده شدن محتوای پست وبلاگ شما می‌شوند پرداختیم تا بتوانید مخاطبان را به سمت وبسایت خود سوق داده و کسب و کارتان را رشد دهید.

 

خواندن این مقالات توصیه می‌شود:

7 ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی

7 نوع کلمه کلیدی که باید بشناسیم!

کلمات کلیدی چه کاربردی دارند و چرا باید آن ها را بشناسیم؟

منظور از تولید محتوا براساس سئو چیست؟

می 3, 2021

0 پاسخ به "10 مرحله برای ارتقا محتوای پست وبلاگ"

    ارسال یک پیام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.