
داشتن مشاور دیجیتال مارکتینگ چه اهمیتی دارد؟ این روزها تکنولوژی روز به روز پیشرفت میکند و مردم روزانه زمان بیشتری را صرف تکنولوزی و اینترنت میکنند. با اینترنتی شدن همه چیز، صاحبان کسب و کارها بیشتر از همیشه به فکر توسعه کسب و کارشان و همچنین افزایش فروش محصولات و خدماتشان از طریق بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ هستند.
در این میان با افزایش تقاضا برای خدمات دیجیتال مارکتینگ، افراد بسیاری با توجه به تخصص و تجربه خود در این زمینه، به راهنمایی شرکتها و مدیران میپردازند. این افراد که به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنند، با بررسی تمامی عملکردها و شرایط بیزینس میتوانند به کسب و کار شما نظم دهند تا طبق برنامه به همه اهداف بازاریابی سازمان خود برسید.
در ادامه به بررسی اهمیت، خدمات و وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ میپردازیم. با خواندن این مطلب خواهید دید که چرا باید کسب و کارمان را به یک مشاور دیجیتال مارکتینگ بسپاریم.
اگر علاقهمند به حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید و میخواهید به طور مفصل به آن بپردازید، پیشنهاد میکنیم مقاله همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.
مشاور دیجیتال مارکتینگ چه کسی است؟
همانطور که گفته شد دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها از اهمیت ویژهای برخوردار است و به یکی از موفقیتآمیزترین روشها برای بازاریابی کسب و کارها تبدیل شده است. بنابراین با افزایش تقاضا برای دیجیتال مارکتینگ و همچنین بیشتر شدن استفاده از اینترنت و شبکههای اجتماعی توسط مردم، صاحبان کسب و کارها، در تلاشند تا کسب و کارشان را به سمت دیجیتال مارکتینگ سوق داده و آن را از سنتی به مدرن تبدیل کنند.
دیجیتال مارکتینگ با هدف توسعه کسب و کار میکوشد تا کسب و کارها جایگاه بهتری در گوگل و همچنین در بین بازار هدف و مخاطبان خود کسب کنند و درنتیجه فروش محصولات و خدماتشان افزایش یابد.
رسیدگی به همه امور مربوط به دیجیتال مارکتینگ برای صاحبان کسب و کارها بسیار زمانبر و درعین حال مشکل خواهد بود و قطعا شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید! بدین ترتیب برای اینکه همه نکات مهم رعایت شود و عوامل موثر در دیجیتال مارکتینگ مورد بررسی قرار گیرد، به فرد یا افرادی نیاز دارید که در این زمینه تخصص داشته باشند. این فرد یا افراد که به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنند، به طرق مختلف آنلاین، تلفنی و حضوری میتوانند با شما در ارتباط باشند و در این حوزه به شما و کسب و کارتان کمک کنند.
در واقع مشاورین دیجیتال مارکتینگ مسیر بازاریابی آنلاین موفق را برای شما و تیمتان ترسیم میکنند و برنامهای در راستای اهداف سازمانی شما برایتان طراحی میکنند تا شما بتوانید با استفاده از نیروی انسانی و منابعی که در اختیار دارید مطابق با این برنامه پیش رفته و به نتایج موردنظر خود دست یابید.
اهمیت ارتباط با مشاور دیجیتال مارکتینگ
اگر از من سه عامل مهم برای موفقیت در کسب و کار را بپرسند حتما به این سه مورد اشاره میکنم: شناخت کامل محتوا، سئو و طراحی سایت. توجه داشته باشید که هر یک از این عوامل نیازمند یادگیری و کسب تجربه میباشند.
قبل از هر چیزی برای پیشبرد اهداف بازاریابی به یک برنامه و طرح کلی بیزینس نیاز دارید. داشتن استراتژی لازمه هر کسب و کاری است که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ میتواند با تحلیل بیزینس و شرایط آن بهترین استراتژی را برای هر هفته، هر ماه و یا هر سال به شما ارائه دهد.
برای تدوین یک استراتژی درست و هدفمند بهتر از سه عامل محتوا، سئو و وبسایت به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه بصورت مختصر به توضیح و تشریح هریک از این عوامل میپردازیم.
هنر تولیدمحتوای کاربرپسند و هدفمند
تولید محتوای باکیفیت و هدفمند و همچنین جذب مشتری فقط و فقط با شناخت کامل مخاطب و بازار هدف میسر میشود. پس ابتدا باید به صورت همه جانبه وضعیت و پیشینه کسب و کار در بازار کشور مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان گفت که کسب و کار با چه برنامه و با چه فعالیتهایی در مسیر درست قرار خواهد گرفت.
در واقع باید توجه داشته باشید که مشاور دیجیتال مارکتینگ شما، تنها نحوه بازاریابی محتوایی موفق را به شما نشان میدهد. این تیم محتوای شماست که میبایستی هنر نویسندگی و مارکتینگ را به بهترین شکل در محتوای خود پیاده کرده و شما را به اهداف بازاریابیتان برساند. پس فکر نکنید که همه چیز با داشتن مشاور دیجیتال مارکتینگ تمام است و موفقیت حتمی است!
سئو و بهینهسازی وب
در صورتی که در رابطه با سئو و بهینهسازی وب اطلاعاتی ندارید از مشاور دیجیتال مارکتینگ خود بخواهید که شما را با تاکتیکهای مختلف سئو آشنا کند اما پیشنهاد میکنم قبل از این جلسه حتما خودتان چند مقاله خوانده و چند ویدئوی آموزشی دیده باشید.
مشاورتان با توجه به جایگاهی که قرار دارید و رقبایتان میتواند یک برنامه و استراتژی برای سئو وبسایتتان طراحی کند که برای اجرای آن نیازمند متخصصین سئو هستید. بنابراین اگر به دنبال دیده شدن و رتبههای برتر گوگل هستید از افرا باتجربه در این حوزه استفاده کنید. اگر در این حوزه افراد متخصص و مورد اعتمادی را نمیشناسید میتوانید از متخصصین سئو در آکادمی دبیر استفاده کنید.
وب سایتها و اپلیکیشنها
یکی از اصلیترین کانالها در دیجیتال مارکتینگ، وبسایتها و اپلیکیشنها هستند که از طریق این دو براحتی میتوان با مشتریان ارتباط متقابل برقرار کرد. طراحی داخلی، حفظ امنیت و مدیریت وبسایتها یکی از مهمترین اقدامات هر بیزینس محسوب میشوند که عملی شدن آن، با یک فرد یا تیم متخصص میسر میشود.
بنابراین هر کسب و کار برای رسیدن به موفقیت، در ابتدا باید به شناخت کافی از صنعت و مشتریان خود برسد و متناسب با آن به تولید محتوا، طراحی وب سایت، سئو و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ بپردازد. با توجه به گستردگی دیجیتال مارکتینگ برای رسیدگی به تمام امور مربوط به آن، بهتر است با یک مشاور دیجیتال مارکتینگ ارتباط داشته باشید.
وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ
یکی از وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ این است که همیشه درحال مطالعه و به روزرسانی اطلاعات خود باشد تا بتواند راهکارهای جدید و ایدههای خلاقانهای برای کسب و کارها ارائه دهد. به طورکلی مهمترین و اصلیترین وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ را میتوان به صورت زیر شرح داد .
- یافتن فرصتها، ایدهها و راهکارهای جدید برای کسب و کار
- ارائه استراتژی دقیق و دستیابی به اهداف بازاریابی
- برندسازی و توسعه برند
- تهیه گزارش از روند پیشرفت کار
- یافتن روشهای مختلف برای بهبود ارتباط با مشتری
- تجزیه و تحلیل رفتار مشتری
- ارتقا رتبه شما در موتورهای جستجو
- تجزیه و تحلیل روند بازار و روشهای رقبا
خدمات مشاور دیجیتال مارکتینگ
یک مشاور دیجیتال مارکتینگ همه چیز را درمورد زیرساختهای دیجیتال مارکتینگ میداند و با آنالیز هر کدام از عملکردهای شما و همچنین با بررسی دقیق بازار هدف، میتواند تمامی خدمات و روشهای دیجیتال مارکتینگ را روی کسب و کارتان پیاده کند. دیجیتال مارکتینگ روشهای متعددی دارد که شامل موارد زیر است:
- بازاریابی ایمیلی
- بازاریابی محتوایی
- بازاریابی در موتورهای جستجو
- بازاریابی با استفاده از شبکههای اجتماعی
- وغیره
تنها در صورتی کسب و کارتان موفق میشود و سود قابل توجهی کسب میکند که تمامی روشهای فوق بصورت تخصصی بررسی و اجرا شود.
ویژگیهای بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟
در حال حاضر افراد زیادی به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنند و ممکن است بپرسید چطور مشاور ماهر و متخصص را از مشاور پرمدعی تشخیص دهیم؟ در فهرست زیر برخی از ویژگیهایی که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید داشته باشد را ارائه دادهایم:
- دارای چندین سال تجربه کاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تسلط کافی به مباحث مختلف این حوزه از جمله، بازاریابی محتوایی، سئو و بهینهسازی سایت، ایمیل مارکتینگ، شبکههای اجتماعی، طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی داشته باشد.
- در چندین پروژه به عنوان مشاور سئو، مشاور بازاریابی محتوایی، مشاور راهاندازی وبسایت یا سایر حوزهها در کنار شرکتها و کسبوکارهای اینترنتی مختلف بوده باشد.
- دارای تحصیلات در رشتههای مرتبط مانند فناوری اطلاعات، کامپیوتر، مدیریت و سایر رشتههای اینگونه باشد. البته چنانچه تحصیلات وی مرتبط نباشد، نیاز است که در زمینههای مختلف دیجیتال مارکتینگ از دانش لازم برخوردار بوده و همیشه بروز باشد.
- به ابزارهای مرتبط در این خصوص مانند KWFINDER ، Google Search Console، WORDPRESS، GOOGLE TRENDS، MOZ، Google Analytics و سایر ابزارهای دیگر تسلط داشته باشد.
- با فضای دیجیتال کاملا آشنا بوده و بتواند نیاز جامعه مخاطب کسبوکارهای آنلاین را تشخیص داده و متناسب با آن استراتژی مناسب را ارائه کند.
- مهمتر از همه این موارد یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید دارای نبوغ و ایدههای جذاب و خلاقانه باشد تا بتواند کسبوکار شما را ارتقا دهد.
بنابراین اگر…
- به دنبال راهاندازی کسبوکار اینترنتی هستید و میخواهید با روشهای گوناگون کسب درآمد از اینترنت آشنا شوید.
- مدتی است که کسب و کارتان رونق خود را از دست داده و شما به دنبال جذب مشتری بیشتر با حفظ مشتریان قبلی هستید.
- به دنبال این هستید که رتبه و ترافیک وبسایتتان را بهبود دهید.
- قصد دارید فروش خود را با به کارگیری روشهای آنلاین ارتقا دهید.
با یک مشاور دیجیتال مارکتینگ در ارتباط باشید تا بتوانید با گرفتن مشاوره در مسیر درست قرار گرفته و به اهداف کسب و کارتان برسید.
مشاوران حرفهای و باتجربه آکادمی دبیر با تحلیل کسبوکار شما و شناسایی بازار هدف، کارآمدترین و نوینترین راهکارهای بازاریابی آنلاین را در اختیار شما قرار میدهند. برای ارتباط با مشاوران با ما در ارتباط باشید.
خواندن این مقالات توصیه می شود :
0 تا 100 سفارش تولید محتوا
همکاری در تولید محتوا از زبان یک مدیر محتوا!
هزینه تولید محتوا در سایت، دغدغه مشترک کارفرما و کارشناس محتوا!
همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)
جلسات مشاوره دیجیتال مارکتینگ: پاسخ به 30 سوال مهم صاحبان کسب و کار
0 پاسخ به "چرا کسب و کارمان را به یک مشاور دیجیتال مارکتینگ بسپاریم؟"