منوهای نصب در پنل مدیریت

هزینه تولید محتوا در سایت، دغدغه مشترک کارفرما و کارشناس محتوا!

امروزه تولید محتوا برای هر کسب‌و‌کاری امری ضروری است. یعنی برای دیده‌شدن و جذب مشتری بیشتر، بایستی محتوای مناسبی متناسب با آن کسب و کار تولید شود. تولید محتوا انواع مختلفی دارد، اما مهم‌ترین راه جذب مشتری برای کسب و کار از طریق سایت می‌باشد.

یکی از دغدغه‌های صاحبان کسب وکار در این روزها این است که کار تولید محتوای سایت خود را به چه کسی یا چه کسانی، و با چه نرخ قیمتی بسپارند. افراد زیادی هستند که در این حوزه فعالیت می‌کنند. از جمله فریلنسرها و شرکت‌های تولید محتوا که هرکدام تعرفه‌های جداگانه‌ای بسته به نوع و کیفیت محتوای تولیدشده، اعلام می‌کنند. صاحبان کسب و کار باید بدانند که کیفیت را فدای کمیت نکنند، زیرا که تولید محتوای ارزان ولی بی‌کیفیت و نامناسب نه تنها باعث کم‌شدن مخاطب از سایت می‌شود، بلکه هزینه‌های اضافی صرف آن خواهد شد. در ادامه این مقاله به بررسی هزینه تولید محتوا در سایت و عوامل تاثیرگذار برآن پرداخته‌ایم.

به طور کلی نرخ هزینه تولید محتوا در هر فرمت برای صاحبان کسب و کاری که می‌خواهند محتوای خود را برونسپاری کنند مهم است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد هزینه و قیمت تولید محتوا می‌توانید به پکیج خدمات تولیدمحتوای دبیر مراجعه کنید.

اهمیت تولید محتوا برای کسب و کار

با تولید محتوای مناسب مخاطب به طور غیر مستقیم به این باور می‌رسد که خدمات و محصولات خوبی دارید و به شما اعتماد می‌کند و درنتیجه به مشتریان بالقوه شما می‌پیوندد. با تولید محتوای خوب و مستمر به یک مرجع برای مخاطبان تبدیل می‌شوید. بطوری که افراد ترجیح می‌دهند به جای اینکه برای به دست آوردن اطلاعات و کشف منبع موثق جستجو کنند، سایت شما را در لیست سایت‌های مورد علاقه‌شان قرار می‌دهند و با مراجعه به سایتتان تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در زمینه تخصصی شما، به دست می‌آورند.

تولید محتوا برای سایت و دغدغه هزینه تولید محتوا در سایت!

تولید-محتوا-برای-سایت-و-دغدغه-هزینه-تولید-محتوا-در-سایت

آنچه به بیشتر دیده‌شدن سایتتان در گوگل به شما کمک می‌کند، تولید محتوای مناسب است. محتوا شامل محتوای متنی، ویدویی، تصویری و صوتی می‌باشد. همانطور که پیشتر اشاره شد، تولید محتوا امر حساس و بسیار مهمی است، اگر یک سایت محتوای مناسبی نداشته باشد به راحتی مخاطبان خود را از دست می‌دهد و علاوه بر از دست دادن مخاطبان، هزینه‌ای که برای تولید محتوا صرف شده نیز به جایی نمی‌رسد.

در مقابل اگر محتوای سایت غنی و با کیفیت باشد با هزینه‌ای معقول برای محتوا، در ذهن کاربران و بازدیدکنندگان ماندگار می‌شود. کم کم باید قبول کنیم که از هر زاویه‌ای که به بازاریابی آنلاین می‌پردازیم باز هم محتوا پادشاه است. عوامل مختلفی در تعیین هزینه تولید محتوا در سایت دخالت دارند که در ادامه به آن میپردازیم.

نرخ هزینه تولید محتوا در سایت

واقعیت این است که در ایران هزینه تولید محتوا در سایت ثابت نیست و نرخ استاندارد و ثابتی ندارد. و هزینه هر پروژه معمولا توسط فرد یا افراد مجری کار تعیین می‌شود.

تولید محتوا ممکن است به صورت تالیفی، ترجمه، تالیفی-ترجمه و یا بازنویسی باشد که هر کدام تعرفه محتوایی خود را دارند. هزینه هر کدام از شیوه‌های محتوا متفاوت خواهد بود. برای مثال تعرفه تولید محتوا با تعرفه نوشتن یک محتوای ترجمه‌ای متفاوت است. معمولا هزینه محتوا‌های تالیفی-ترجمه‌ای از همه بیشتر است زیرا محتوای تالیفی، محتوایی است که به قلم خود نویسنده است و از هیچ منبعی کپی ‌نشده است.

محتوای ترجمه‌ای محتوایی است که از منابع انگلیسی یا زبان‌های دیگر به زبان فارسی برگردانده شده است، و همچنین محتوای بازنویسی ترکیبی از مطالب سایت‌های دیگر می‌باشد. در نتیجه محتوای بازنویسی کم‌ترین قیمت را در میان چهار نوع تولید محتوا دارد. در حال حاضر هزینه تولید محتوا در سایت برای 1000 کلمه مقاله سئو شده بین 20،000 تومان تا 100،000 تومان متغیر می‌باشد.

معمولا اکثر کارشناسان محتوا بصورت کلمه‌ای کار می‌کنند، یعنی برای تعداد کلمه‌ای که می‌نویسند هزینه دریافت می‌کنند. اما در صورتی که کار بصورت بلند مدت و یا در تعداد بالا باشد معمولا کارفرمایان می‌بایستی یک مبلغ ثابت تعیین کرده و در موعد مقرر به محتواکار خود بدهند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر برای تعیین نرخ محتوا هستید حتما مقاله صفر تا صد سفارش تولید محتوا را مطالعه کنید.

هزینه تولید محتوا در سایت به عوامل دیگری هم بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه تولید محتوا در سایت

عوامل-تاثیرگذار-بر-هزینه-تولید-محتوا-در-سایت

هزینه تولید محتوا در سایت به عواملی مختلفی بستگی دارد. از جمله مهم‌ترین عوامل تعداد کلمات و حجم محتوا می‌باشد، اما در کنار آن‌ عوامل دیگری هم در هزینه تولید محتوا در سایت موثر هستند که به شرح زیر است.

  • عکس/ لینک

کارشناس محتوا هم میتواند در یک فایل ورد محتوای خود را آماده کرده و به کارفرما بدهد و هم برای محتوا عکس و لینک مرتبط تهیه کند. اگر نویسنده برای محتوای خود عکس متناسب و جذاب طراحی کرده و همچنین لینک‌هایی از سایت‌های خارجی و داخلی تهیه کند، طبیعتا هزینه بالاتری دریافت خواهد کرد.

معمولا اکثر کارفرمایان محتوای خام را از محتواکار دریافت کرده و در اختیار تیم خود قرار می‌دهند تا برای قرار گرفتن در وبسایت آماده کنند. اما در کسب و کارهای نوپا که افراد کمتری در تیم حضور دارند، ترجیح کارفرما دریافت محتوای آماده بارگذاری است.

  • رعایت اصول سئو

یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در هزینه تولید محتوا در سایت، رعایت اصول سئو است. زیرا اصلی‌ترین هدف تولید محتوا، جهت استفاده در وبلاگ‌ها و وبسایت‌های سازمانی جذب مخاطب از موتورهای جستجو است. بنابراین نویسندگانی که با توجه به کلمات کلیدی دریافت شده از کارفرما بتوانند متن‌هایی سئو شده بنویسند، دستمزد بالاتری خواهند داشت.

در واقع محتواکاری که نتواند محتوای سئو شده بنویسد نمی‌تواند در بازار دوام داشته باشد و بزودی حذف خواهد شد. چرا که محتوای سئو نشده نمیتواند رضایت کارفرمایان را جلب کند.

  • قالب و فرمت محتوا

هزینه-تولید-محتوا-در-سایت_قالب-و-فرمت-محتوا.

تولید محتوای متنی در سایت انواع مختلفی دارد که هرکدام شیوه و مهارت خاص خود را می‌طلبد. به طور مثال نوشتن یک مقاله وبلاگ با نوشتن کتابچه (E_book) برای سایت و یا نوشتن متن ایمیل بمنظور ایمیل مارکتینگ کاملا متفاوت است. هر نویسنده محتوا لزوما نمی‌تواند هم یک ایمیل تاثیرگذار بنویسد و هم یک کتابچه مطلوبی ارائه دهد. بنابراین بسته به تخصصی بودن هر کدام هزینه متفاوتی خواهند داشت.

در صورتی که بطور جدی در وبسایت خود فعالیت می‌کنید و در کنار آن شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ نیز انجام می‌دهید، پیشنهاد می‌کنم برای استمرار، کیفیت محتوای خود و صرفه‌جویی در هزینه‌ها حتما از یک کارشناس محتوا در تیم خود بهره ببرید.

  • زمان تحویل سفارش

یک نویسنده محتوا، می‌تواند حجم مشخصی کار را به صورت روزانه تحویل دهد. برای این که کار در زمان کوتاه‌تری تحویل داده شود، نویسنده باید زمان بیشتری کار کند و در نتیجه دستمزد بیشتری دریافت می‌کند. اینکه در چه مدت زمانی کارفرما محتوای خود را تحویل می‌گیرد، نقش زیادی را در تعیین هزینه تولید محتوا در سایت دارد.

بنابراین بهتر است برای کاهش هزینه‌ها و کیفیت بالای محتوای خود، مدت زمان مناسبی را در اختیار کارشناس محتوای خد قرار دهید. البته پیشنهاد می‌کنم همواره پیگیر باشید تا احیانا کارتان فراموش نشده و دقیقه نود آماده تحویل نگردد.

  • ضریب تحقیق و ضریب تخصص

برخی از محتواها عمومی هستند و نویسنده با جستجوی مختصر می‌تواند کاملا مطلب را دریافته و محتوای مربوط را بنویسد اما در مقابل موضوعاتی وجود دارند که نیاز به تخصص در حوزه خاصی دارند و یا نیازمند تحقیق زیاد و جستجو در سایت‌های متعددی می‌باشند. به این عوامل تاثیرگذار بر هزینه تولید محتوا در سایت به ترتیب ضریب تخصص و ضریب تحقیق می‌گویند.

چه کسانی محتوا کار هستند؟ تاثیر محتواکاران در تعیین هزینه تولید محتوا در سایت!

در حال حاضر افراد زیادی در زمینه محتوا مشغول به کار هستند. از شغل‌های پرطرفدار برای کار تولید محتوا، فریلنسرینگ و استخدام در شرکت‌های تولید محتوا می‌باشد. که هر کدام از آن‌ها تعرفه‌های مختلفی برای هزینه تولید محتوا در سایت دارند.

به سبب افزایش تقاضا برای محتوا، درحال حاضر تعداد زیادی از افراد ادعای تخصص در حوزه بازاریابی محتوایی را دارند. بنابراین وظیفه کارفرما در وهله اول تشخیص تخصص محتواکار می‌باشد که این مستلزم کسب اطلاعات کافی در حوزه محتوا است.

  • فریلنسرها

فریلنسرها_هزینه-تولید-محتوا-در-سایت

این افراد با مهارت‌های مختلف از جمله تولید محتوا به صورت دور کاری فعالیت می‌کنند. معمولا نرخ هزینه تولید محتوا در سایت توسط فریلنسر‌ها پایین می‌باشد. زیرا سرمایه اولیه چندانی برای کار فریلنسری وجود ندارد. چیزی که از نظر صاحبان کسب و کار حائز اهمیت است، شناختن فریلنسری است که نه تنها هزینه مناسبی دریافت کند، بلکه محتوای با کیفیت و سئو شده‌ای ارائه دهد. برای اینکه بتوانید به راحتی به فریلنسری اطمینان کنید، نمونه کارهایشان را قبل از سفارش محتوا به دقت بررسی کنید.

  • شرکت‌های تولید محتوا

این شرکت‌ها متشکل از تیم نویسندگان هستند که به طور اختصاصی به تولید محتوا می‌پردازند. هر کدام از نویسندگان درحوزه‌های مختلفی تخصص داشته و فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها با به کارگیری اصول سئو و کلمات غیر تکراری سعی دارند در بهبود کیفیت محتوای کسب و کارتان به شما کمک کنند. معمولا در این شرکت‌ها برای جذب بیشتر صاحبان کسب و کار به طور معقولی هزینه تولید محتوا در سایت را حساب می‌کنند.

در صورتی که به دنبال یک تیم حرفه‌ای برای تولید محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی برای وبسایت، کمپین تبلیغاتی، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ وغیره خود هستید، متخصصین ما در تیم آکادمی دبیر آماده ارائه بهترین محتوا برای کسب و کار شما هستند. همین حالا با ما در ارتباط باشید.

 تولید محتوای خود را به چه کسی بسپاریم؟

شاید به عنوان صاحب کسب و کاری که قصد دارد سایتی برای خود راه‌اندازی کند، به این فکر کنید که چگونه می‌توان به یک فریلنسر یا یک شرکت متشکل از تیم نویسندگان اعتماد کرد؟ در واقع برای اطمینان از اینکه هزینه تولید محتوا در سایت نسبت به کیفیت محتوای تولید شده مناسب بوده و بتوان به راحتی محتوای سایت را به کسی سپرد، ابتدا باید ببینید محتوا‌های تولید شده توسط شرکت یا تیم تولید محتوا در سایت خود آن شرکت چگونه است؟ و سایت آن‌ها در چه جایگاهی در موتورهای جستجو قراردارد، و همچنین بایستی نمونه کار‌های تولید شده توسط فریلنسرها بررسی شود.

اگر محتواهای تولید شده در سطح مطلوبی بود، می‌توانید به این افراد اعتماد کرده و محتوای خود را به آن‌ها بسپارید.

اما همانطور که قبلا به آن اشاره کردم، برای اطمینان از کیفیت کار باید اطلاعات کافی در حوزه بازاریابی محتوایی داشت باشید.

برای اینکه هزینه تولید محتوا در سایت مناسب باشد و همچنین از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد، تیم آکادمی دبیر در خدمت شماست. به راحتی می‌توانید محتوای سایت خود را به تیم پرتلاش آکادمی دبیر بسپارید.

 

خواندن این مقالات توصیه می شود :

0 تا 100 سفارش تولید محتوا

کارفرما: آقا قیمت تولید محتوا چند؟

0 تا 100 هر آنچه برای متخصص تولید محتوا شدن به آن نیاز دارید!

چگونه از طریق تولید محتوا برای اینستاگرام درآمدزایی کنیم؟

8 پاسخ به "هزینه تولید محتوا در سایت، دغدغه مشترک کارفرما و کارشناس محتوا!"

  1. ممنون که دسته‌بندی کردین و همه‌جانبه نوشتین 🙂

  2. خیلی عالی و به زبان ساده توضیح داده بودید.
    ممنونم از سایت خوبتون خسته نباشید.

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.