منوهای نصب در پنل مدیریت

آنچه باید در مورد هزینه سئو وب سایت بدانید!

سئو وب‌سایت یکی از مقوله‌های مهم پیرامون کسب‌وکارهای اینترنتی به شمار می‌رود که  صاحبان کسب‌وکارهای مدرن برای پیشرفت و توسعه فعالیت‌ و افزایش توان رقابتی خود از آن بهره می‌گیرند. استفاده از سئو و استراتژی‌های آن هزینه‌ای برای صاحبان وب‌سایت در برخواهد داشت. بنابراین آشنایی افراد با مفهوم هزینه سئو وب سایت ضروری به نظر می‌رسد، اما پیش از پرداختن به هر آنچه که درباره هزینه سئو وب سایت به آن نیاز دارید، درباره مفهوم سئو وب‌سایت صحبت می‌کنیم.

سئو وب‌سایت چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. سئو با بکارگیری مجموعه‌ای از روش‌های مختلف استراتژیک، در تلاش است تا با بهبود عملکرد وب‌سایت مطابق استانداردهای موتور جستجو رتبه برتر در نتایج جستجو کاربران کسب کند و در صفحات اول و برتر جستجو براساس کلمات کلیدی قرار بگیرد.

این فرآیند که مستلزم صرف زمان و انجام فعالیت‌های گوناگون به صورت مداوم می‌باشد از سه گام اصلی تشکیل شده‌است. متخصصان سئو با استفاده از سئو تکنیکال، بازاریابی محتوا و لینک‌سازی هدفمند نسبت به بهینه‌سازی وب‌سایت اقدام می‌کنند.

انجام کلیه اقدامات فوق و بکارگیری یک متخصص سئو مستلزم اختصاص هزینه و بودجه به این منظور می‌باشد. بدلیل آنکه امروزه اغلب کسب‌وکارها برای موفقیت و غلبه بر رقبا و ربودن گوی سبقت، به توسعه فعالیت‌های اینترنتی خود از جمله توسعه و بهبود وب‌سایت اختصاصی خود می‌پردازند، نیازمند استفاده از تکنیک‌های سئو و مهارت متخصص سئو هستند، لذا بایستی قبل از تصمیم‌گیری نسبت به استخدام فرد حرفه‌ای، از هزینه سئو وب سایت اطلاع و آگاهی داشته باشند. بدین منظور تیم دبیر آکادمی با گردآوری مطالب ذیل سعی دارد تا شما را در روند تصمیم‌گیری یاری نماید.

در صورتی که به دنبال کسب اطلات بیشتر در رابطه با تاکتیک‌های مختلف سئو هستید، مقاله سیر تا پیاز لیست خدمات سئو را مطالعه کنید.

هزینه سئو وب سایت

هزینه-سئو-وب-سایت_تعرفه-ماهیانه

عوامل مختلفی در تعیین میزان هزینه سئو وب سایت دخیل خواهد بود. برای انجام فرآیند سئو یک وب‌سایت می‌توان دو بعد سئو یعنی سئو داخلی و سئو خارجی را در نظر گرفت. از طرفی دیگر دو فاکتور، نوع پروژه و نحوه فعالیت پروژه نیز در تعیین میزان هزینه سئو وب سایت تاثیرگذار می‌باشد.

به منظور تعیین هزینه سئو وب سایت بررسی‌های لازم بر روی سایت انجام شده و با در نظر گرفتن چند عامل دیگر از جمله وضعیت و جایگاه وب‌سایت (شامل: میزان رقابت، تعداد و وضعیت رقبا، ساختار فعلی سایت، عمر و عملکرد سایت)، وضعیت کلمات کلیدی مدنظر و میزان رقابت آنان، داخلی (On-Page) یا خارجی (Off- Page) بودن سئو، میزان بک لینک (Backlink) و رنک برین (Rank Brain) و سایر عوامل هزینه سئو وب سایت بصورت نهایی اعلام می‌شود.

در ادامه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که عوامل مختلف چگونه در تعیین هزینه سئو وب سایت نقش خواهند داشت؟

نقش سئو داخلی در تعیین هزینه سئو وب سایت

سئو داخلی یک وب‌سایت، شامل انجام اقداماتی به منظور بهینه‌سازی سرور و هاست، بهینه سازی کد نویسی و بهینه سازی محتوا می‌باشد. در سئو داخلی (On-Page SEO) بهینه سازی سرور و هاست با همکاری متخصص سئو و هاستینگ صورت می‌گیرد و سرور و هاست میزبان وب‌سایت منطبق با اصول و استانداردهای موجود به اجرا در می‌آیند.

به منظور بهینه سازی کدنویسی نیز افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت جهت کسب تجربه کاربری مناسب مدنظر بوده و از برنامه نویسی ساده استفاده می‌شود. به منظور بررسی سرعت بارگذاری سایت و دریافت راهکارهای بهبود آن می‌توان از ابزارهای مختلف از جمله GTmetrix بهره برد.

بهینه سازی محتوا وب‌سایت، نیز براساس استراتژی‌های سئوکار و با هدف افزایش تعامل صفحات وب‌سایت و کاربران و بهبود رتبه وب‌سایت انجام می‌شود.

سئوکاری که قصد بهینه سازی صفحات داخلی وب‌سایت را دارد فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد و مطابق فعالیت‌ها هزینه سئو وب سایت را مشخص می‌کند. در صورتی که قصد استخدام سئوکار برای سئو داخلی وب‌سایت خود را دارید باید توجه داشته باشید که وظایفی که در ذیل عنوان شده‌است را از ایشان بخواهید.

بهینه‌سازی و بهبود عناوین اصلی و فرعی صفحات، کلمات و عبارات کلیدی و متاتگ‌ها مانند: متا دسکریبشن (Meta Description) وغیره، ایجاد لیست مهم‌ترین محتواهای بارگذاری شده بر وب‌سایت یا همان نقشه سایت (Sitemap ) و بهینه‌سازی آن، بررسی و تصحیح URLهای وب‌سایت، افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت، بهینه‌سازی تصاویر سایت، بررسی و تصحیح کدهای HTML، بکارگیری راهکارهای کاهش بانس ریت (Bounce rate) و بهبود عملکرد فایل‌های CSS و JavaScript همگی از جمله فعالیت‌های مربوط به سئو داخلی و موثر در هزینه سئو وب سایت می‌باشند.

نقش سئو خارجی در تعیین هزینه سئو وب سایت

هزینه-سئو-وب-سایت_تعرفه-ماهیانه

سئو خارجی یک وب‌سایت، فعالیت‌های بهبود و بهینه‌سازی موتور جستجو را در خارج از صفحات سایت را شامل می‌شود. سئو خارجی (Off-Page SEO) به منظور  کسب رتبه برتر از موتورهای جستجو، اقدام به ایجاد و استفاده از بک‌لینک، فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی و محتوا و وبلاگ نویسی را می‌نماید.

متخصصان سئو با ارائه رپرتاژ آگهی به وب‌سایت‌های هدف و معتبر، بک‌لینک معتبر دریافت می‌کنند و بدین طریق از موتورهای جستجو اعتبار کسب می‌کنند.

بررسی سایت‌های پربازدید هدف و مرتبط با ماهیت وب‌سایت فعلی و انجام تبلیغات در آنها نیز از دیگر روش‌های مورد استفاده در سئو خارجی می‌باشد که بر روی تعیین هزینه سئو وب سایت تاثیر خواهد گذاشت. توجه داشته باشید که سئو خارجی به تنهایی در بهبود عملکرد وب‌سایت موثر نبوده و باید از روشهای سئو داخلی نیز در کنار سئو خارجی بهره جست.

حال که با فعالیت‌های مختلف سئو و عوامل موثر در تعیین هزینه سئو وب سایت آشنا شدید بهتر است به چهار روش تعیین هزینه سئو وب سایت بپردازیم.

انواع مختلف تعیین هزینه سئو وب سایت

به صورت کلی سه روش برای تعیین تعرفه و هزینه سئو وب سایت وجود دارد که براساس توافق میان کارفرما و متخصص سئو، یکی از این سه روش مورد استفاده قرار می‌گیرد. صاحبان کسب‌وکار با توجه به بودجه مدنظر و نوع پروژه و واگذاری فرآیند سئو از انواع مختلف بکارگیری سئوکار می‌توانند بهره ببرند. هزینه نهایی سئو به سه صورت ساعتی، ماهیانه و پروژه‌ای بدست می‌آید.

هزینه سئو وب سایت: تعرفه ساعتی

هزینه-سئو-وب-سایت_تعرفه-ساعتی

دریافت خدمات مشاوره سئو یا خدمات بهینه‌سازی سئو می‌تواند به صورت ساعتی باشد. در قراردادهایی از این قبیل هزینه سئو وب سایت بر حسب ساعت حضور یا مجموع ساعت ارائه خدمات محاسبه می‌شود. براساس نوع سئو و نوع پروژه میزان هزینه نیز متغیر خواهد بود. براساس آخرین اطلاعات از روند تعیین هزینه سئو وب سایت، حداقل قیمت پایه از 100 هزار تومان برای انجام خدمات سئو وب‌سایت در نظر گرفته می‌شود و براساس تجربه و سابقه سئوکار افزایش می‌یابد.

با توجه به آنکه مدت زمان فعالیت متخصص سئو محدود می‌باشد لذا تنها می‌توان به ارائه خدمات مشاوره سئو بسنده کرد. بنابراین پیاده سازی ترفندهای سئو برعهده خود کارفرما خواهد بود و برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده از دانش و تخصص صاحبان کسب‌وکار در حیطه بهینه‌سازی موتور جستجو الزامی می‌باشد. کسب نتیجه مطلوب ناشی از بکارگیری تکنیک‌های سئو در این روش در مقایسه با سایر روش‌های تعیین نرخ کندتر خواهد بود.

 هزینه سئو وب سایت به صورت ساعتی در مقایسه با دیگر روش‌ها پایین‌تر می‌باشد بنابراین برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا مناسب‌ترین روش استخدام سئوکار به شمار می‌رود. علاوه بر آن محاسبه هزینه کل و پرداخت آن آسانتر و شفاف‌تر است، اما معایبی همچون عدم تعیین چارچوب اساسی و مشخص نبودن نتایج و اثرات را در پی خواهد داشت.

هزینه سئو وب سایت: تعرفه ماهیانه

هزینه-سئو-وب-سایت_تعرفه-ماهیانه1

یکی از  روش‌های تعیین هزینه سئو وب سایت محاسبه آن بصورت ماهیانه می‌باشد. مطابق قرارداد منعقد شده میان سئوکار و کارفرما می‌تواند پرداخت هزینه به صورت ماهیانه و یا سه ماه یکبار صورت بگیرد. در این روش که اغلب برای کسب‌وکارهای متوسط توصیه می‌شود با مشخص کردن پکیج ارائه خدمات و نتایج مدنظر به صورت ماهیانه هزینه نهایی تخمین زده می‌شود. حداقل قیمت پایه به ازای ارائه خدمات سئو به صورت ماهیانه 800 هزار تومان خواهد بود و این رقم با توجه به پکیج توافق شده افزایش خواهد داشت.

در صورتی که کسب وکارها بدنبال کسب نتایج مناسب با ماندگاری طولانی باشند و تمایل به دریافت گزارشات عملکردی بصورت ماهیانه دارند، این روش می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

هزینه سئو وب سایت: تعرفه پروژه‌ای

کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ که در پی کسب نتایج مشخص و بهبود هر چه بهتر عملکرد وب‌سایت خود بصورت یکپارچه هستند، نسبت به عقد قراردادهای سئو پروژه‌ای اقدام می‌نمایند. کارفرمایانی که قصد برون‌ سپاری کامل فعالیت‌های سئو وب‎‌سایت خود را دارند، با مشخص کردن اهداف مختلف همچون: افزایش ترافیک ورودی وب‌سایت، افزایش تعامل بین کاربران و وب‌سایت، بهبود رتبه و بهبود سایر شاخص‌های حاصل از آنالیز، از روش تعیین هزینه سئو وب سایت به صورت پروژه‌ای استفاده می‌کنند. براساس آخرین آمار هزینه پایه برای پروژه سئو یک وب‌سایت حداقل 2 تا 3 میلیون تومان گزارش شده‌است.

اگر چه این روش در مقایسه با سایر روش‌ها هزینه بیشتری را به صاحبان کسب‌وکار تحمیل می‌نمایند اما نتایج بدست آمده اغلب از پایداری بلند مدت (6 ماه) برخوردار هستند.

هزینه سئو وب سایت منطقی است یا غیرمنطقی؟

به عنوان جمع‌بندی نیاز است به ذکر این نکته بپردازیم که اگر چه هزینه سئو وب سایت رقم بالایی می‌باشد، اما نتایج حاصل از آن در مقایسه با هزینه تحمیل شده قابل مقایسه نیست. بررسی‌ها نشان داده کسب‌وکارهایی که از سئو قدرتمندی برخوردار هستند در کمترین زمان ممکن پیشرفت چشم‌گیری داشته و به اهداف تعیین شده خود رسیده‌اند و چه بسا از آن بالاتر نیز رفته‌اند. بنابراین اگر در انتخاب تیم سئو و متخصص سئو دقت عمل داشته باشید و از توانایی و مهارت متخصصان سئو حرفه‌ای بهره ببرد در مدت زمان کوتاه به نتایج فوق‌العاده‌ای خواهید رسید.

 

خواندن این مقالات توصیه می شود :

لیست خدمات سئو از سیر تا پیاز!

همه چیز در مورد سئو در عصر جدید!

ابزارهای بررسی سئو سایت در سال 2020!

کلمات کلیدی چه کاربردی دارند و چرا باید آن ها را بشناسیم؟

7 نوع کلمه کلیدی که باید بشناسیم!

10 پاسخ به "آنچه باید در مورد هزینه سئو وب سایت بدانید!"

  1. awlii bod kameltarin magalei bod ke to in hoze khundam

  2. خیلی عالی توضیح داده بودید.
    ممنونم از سایت دبیراکادمی خسته نباشید.

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.