منوهای نصب در پنل مدیریت

7 نوع کلمه کلیدی که باید بشناسیم!

با توجه به توضیح و تعریف کاملی که از کلمه کلیدی در آکادمی دبیر در اختیار شما قرار دادیم، امروز می‌خواهیم در مورد چگونگی استفاده از این کلمات را برای افزایش بازدیدکنندگان سایت و کسب‌و‌کار شما که به ۷ نوع تقسیم بندی کرده‌ایم، صحبت کنیم.

7 نوع کلمه کلیدی برای افزایش بازدید

7 کلمه کلیدی وجود دارد که می‌توانید برای رشد استراتژیک بازدید جستجو از آنها استفاده کنید. هر یک از آنها طرفداران و مخالفان خود را دارند. اما مهم این است که تمرکز خود را روی نواع کلمات کلیدی مناسب بگذارید در غیر این صورت وقت و هزینه زیادی را از دست خواهید داد.

بنابراین امروز می‌خواهیم برای شما بگوییم که چگونه یک کلمه کلیدی مناسب برای کسب‌وکار خود را در آن لحظه انتخاب کنید. اما ابتدا بیایید نگاهی به این ۷ کلمه کلیدی بیندازیم که می‌توانید به عنوان اولین هدف به آن متمرکز شوید.

۷ نوع کلمه‌‌ی کلیدی برای تمرکز:

اکر مقاله‌ی «کلمات کلیدی چه کاربردی دارند و چرا باید آنها را بشناسیم» را در سایت آکادمی دبیر مطالعه کرده باشید، می‌دانید که این کلمات پل ارتباطی بین موتورهای جستوجو و وب‌ سایت‌ها هستند. حال شما می‌توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید! بسیاری از افراد در کسب‌و‌کار خود بر روی کلمه کلیدی اشتباهی تمرکز می‌کنند زیرا آنها به علت زیاد بودن تعداد جستجو پنهان مانده‌اند. اما بهتر است که با درک انواع مختلف این کلمات بتوانید هدف قرار دهید و زمانی که باید از آن استفاده کنید، رویکرد برنامه ریزی شده و هوشمندانه تری برای رشد ترافیک خود داشته باشید.

بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این انواع کلمه کلیدی بیندازیم:

1. کلمات کلیدی عمومی

کلمه کلیدی عمومی عبارت‌های جستجو هستند که یک موضوع را از بقیه تفکیک می‌کنند، و فقط به دنبال یک نتیجه جستجوی کلی هستند.

کلمات کلیدی عمومی

نمونه هایی از از این کلمات عبارتند از:

  • جارو برقی
  • کارت اعتباری
  • کفش
  • کتاب

این کلمات همچنین می‌توانند کلمه کلیدی دم کوتاه (short tail) باشند. زیرا آنها فقط از دو (بعضاً سه) کلمه تشکیل شده‌اند و برای واجد شرایط بودن عبارت جستجوگر سر یا دم ندارند. برای مثال سر کلمه، قبل از کلمه کلیدی مانند خرید جارو برقی، خرید است. دم می‌تواند یک کلمه بعد از کلمه کلیدی مانند تخفیف جارو برقی باشد.

در سئو ما از کلمه کلیدی عمومی دوری می‌کنیم. چرا؟ به سه دلیل:

  • هر شرکت یا سازنده‌ای برای داشتن آن رقابت خواهد کرد.
  • ما از هدف جستجوگر اطلاعی نداریم (آیا آنها می‌خواهند خرید کنند؟ یا فقط جستجوی ساده می‌باشد؟)
  • با توجه به مقدار کاری که انجام می‌شود، نرخ تبدیل به دست آمده برای دست‌یابی به رتبه بندی بالاتر، کم است.

2. کلمه کلیدی برندها

کلمه کلیدی برندها مربوط به برند یا محصول خاصی است که جستجوگر به دنبال آن است.

نمونه هایی از کلمه کلیدی برندها عبارتند از:

  • دوربین های کانن
  • موبایل‌ ایفون
  • تلویزیون سامسونگ
  • کفش نایک

این یک گام فراتر از یک عبارت جستجوی عمومی است اما هدف هنوز مشخص نیست. آنها ممکن است به دنبال قیمت‌ها یا مدل‌های فعلی یا پشتیبانی فنی خود باشند. این کلمات برای تمرکز هنوز کمی کوتاه هستند. این یک گام فراتر از یک عبارت جستجوی عمومی است اما هدف هنوز مشخص نیست. آنها ممکن است به دنبال قیمت‌ها یا مدل‌های فعلی یا پشتیبانی فنی خود باشند. تا زمانی که با آن برند کار نمی‌کنید، می‌توانید مستقیماً با آنها رقابت کنید.یک کاربر (در بیشتر  موارد) به دنبال وب سایت خاص آن برند است.

3. کلمه کلیدی گسترده

کلمه کلیدی گسترده ترافیک خوب، با رقابت کمتری را فراهم می‌کنند.چون جستوجوگر جستوجوی خود را کوتاه و محدود می‌کند. تصور کنید که در خیابان بزرگی هستید و تصمیم گرفته‌اید نوع خاصی از کفش، مانند یک کفش مخصوص دویدن را بخرید. شما تصور تقریبی از آنچه می‌خواهید دارید، اما دقیقاً نمی‌دانید چه می‌خواهید و از کجا باید آن را تهیه کنید.در اینجا نیز همین مورد اعمال می شود.

نمونه هایی از کلمه کلیدی گسترده عبارتند از:

  • کفش دویدن
  • کفش‌های بسکتبال
  • کتاب‌های جک ریچر
  • کتاب‌های خودآموز
  • کتاب‌های سفر

همانطور که می‌بینید کاربر دقیق تر می شود.

4. کلمه کلیدی دقیق

کلمه کلیدی دقیق

کلمه کلیدی دقیق، مخالف کلمه کلیدی عمومی است. کاربر معمولاً تصور واضحی از محصول، خدمات یا محتوایی که به دنبال آن است، دارد.

نمونه هایی از کلمه کلیدی دقیق عبارتند از:

  • بهترین کفش مخصوص دویدن
  • بررسی کفش توپی توپی
  • قاب آیفون X اپل

اینها کلمات کلیدی خوبی برای تمرکز هستند، چه برای محتوای اطلاعاتی و چه تجاری. این نوع اصطلاحات معمولاً حجم جستجوی بالایی دارند و به خوبی تبدیل می‌شوند. اما معمولاً سطح بالایی از رقابت وجود دارد.

5. کلمات کلیدی دم بلند یا Long-Tail

کلمات کلیدی دم بلند حدود 70٪ از جستجوهای موتورهای جستجو را تشکیل می‌دهند. و این کلمات همچنین دارای حجم جستجو کمتر، رقابت کمتر، بالاترین سطح تبدیل است. اکنون ممکن است به این فکر کنید که پس ینی حجم جستجو کمتر بهتر است؟

آره! این سطح بالای ترافیک امتیاز خیلی بالاتر و رتبه بندی قابل توجهی به همراه دارند.

نمونه هایی از این کلمات عبارتند از:

  • کدام یک از بهترین کفش های دویدن برای ماراتن ها هستند.
  • کدام کفش های بسکتبال به من کمک می کند تا بالاتر بپرم.
  • چگونه می توان به عنوان یک طراح در آکادمی دبیر درآمد کسب کرد.
  • بلیط های کنسرت Aerosmith میامی فلوریدا

وقتی کسی بعد از جستجوی کلمه کلیدی long tail خود را در وب سایت شما پیدا می‌کند، این نوع کلمه کلیدی به نقطه حساس بین رقابت و ترافیک تبدیل می‌شوند. به خاطر اینکه آنها واقعاً می خواهند در آن سایت حضور داشته باشند.

6. کلمه کلیدی خریدار

کلمه کلیدی خریدار دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد. این کلمات کلیدی برای افرادی است که مقدمات اولیه و آماده خرید یک محصول را دارند. این کلمات را معمولاً می‌توان با آنچه قبل یا بعد از کلمه کلیدی آمده مشخص کرد.

مثلا:

  • خرید جاروبرقی سامسونگ
  • فروش جاروبرقی سامسونگ
  • جاروبرقی 5 کیلویی سامسونگ
  • تخفیف جاروبرقی سامسونگ

همه اینها، بسته به شغل شما نشانگر آمادگی فرد برای خرید است. خوب است که صفحه مناسب وب سایت خود را در آن لحظه نشان دهید تا ترغیب به خرید گردد!

7. کلمه کلیدی تایر کیکر (Tyre Kicker Keywords)

Tire Kicker  کسی است که قصد دارد بیشتر وقت و منابع شما را هدر دهد. اینها دقیقاً برعکس کلمات کلیدی خریدار هستند و از افرادی تشکیل شده‌اند که با جستجوهایی مانند گزینه‌های زیر فقط به دنبال دریافت چیزی رایگان هستند:

  • نواختن گیتار را به صورت رایگان بیاموزید
  • دانلود دروس گیتار
  • کتاب آکورد گیتار رایگان
  • دانلود رایگان دوره دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی اینها کلمات کلیدی هستند که باید از آنها اجتناب کنید. اما اگر از آنها به طور استراتژیک استفاده کنید استثناهایی وجود دارد و می‌توان از آن درآمدزایی کرد.

بهتر است از چه نوع کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

بهترین کلمه کلیدی برای استفاده شما وجود ندارد. هر کسب و کار (یا حتی یک محتوا) هدف خاص خود را دارد و برای هر هدف باید از یک کلمات کلیدی متفاوت استفاده شود. اما اگر فقط می‌توانید 1 نوع کلمه را انتخاب کنید تا روی آن تمرکز کنید، این نوع کلمه‌ی کلیدی می‌تواند دم بلند یا long tail با هدف اطلاع رسانی یا تجاری باشند.

بهتر است از چه نوع کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

مزایای کلمات کلیدی دم بلند:

  • رقابت (کسب رتبه آسان تر)
  • ترافیک (افزایش کاربران بیشتر)
  • قصد (کاری که وقتی می‌خواهند آنجا را انجام دهند واضح‌تر است)
  • تبدیل (نرخ تبدیل بالاتری دارند)

به همین دلیل کلمه کلیدی long tail در نظر بسیاری از متخصصین سئو بهترین نوع برای کلمه کلیدی است!

کلمه کلیدی: هدف دقیق کاربر یا ترافیک بیشتر؟

ترافیک برای شما بسیار مهمتر است زیرا افراد بیشتر برابر با درآمد بیشتر هستند .اما اگر از فروش محصول درآمد کسب می‌کنید و می‌خواهید یک لیست پستی ایجاد کنید، در این صورت قصد و هدف بسیار مهمتراست زیرا بهتر است 10 نفر را جذب کنید که در واقع از شما خرید می‌کنند  نه بیش از 10،000 نفر که بلافاصله سایت شما را ترک می کنند!

بنابراین به چگونگی درآمد کسب و کار خود نگاهی بیندازید و سپس فکر کنید که آیا بهتر است شما روی هدف یا حجم و ترافیک تمرکز کنید. دو کسب‌وکار یکسان نیستند به همین دلیل است که برای هر کسب و کار استراتژی های سئو اختصاصی ایجاد می‌کنیم.

نتیجه‌گیری کلمه کلیدی:

ما انواع مختلف کلمه کلیدی را در این مقاله بررسی کردیم، در نگاه کلی مواردی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

  • انواع 7 برابر کلمات کلیدی که می توانید استفاده کنید!
  • جوانب مثبت و منفی هر یک از آنها
  • نحوه استفاده استراتژیک از آنها برحسب کسب و کار

این که آیا شما باید روی هدف یا ترافیک تمرکز کنید و اگر فقط می‌توانید یک نوع کلمه کلیدی را انتخاب کنید تا روی آن تمرکز کنید. شما باید بر روی کلمات کلیدی long tail تمرکز کنید که دارای هدف اطلاعاتی یا تجاری هستند. اینها به نقطه مهمی بین رقابت، ترافیک و قصد تبدیل می‌شوند. پس به یاد داشته باشید که شما بهتر است حجم ترافیک کمی که قطعا از محصولات و خدمات شما خرید می‌کنند داشته باشید، نه ترافیک زیادی که به سایت شما برای هدر دادن وقتشان رجوع می‌کنند!

 

خواندن این مقالات توصیه می شود :

0 تا 100 سفارش تولید محتوا

همکاری در تولید محتوا از زبان یک مدیر محتوا!

نکات مهم در تولید محتوا، که هر محتواکاری باید بداند!

منظور از تولید محتوا براساس سئو چیست؟

0 تا 100 هر آنچه برای متخصص تولید محتوا شدن به آن نیاز دارید!

کلمات کلیدی چه کاربردی دارند و چرا باید آن ها را بشناسیم؟

2 پاسخ به "7 نوع کلمه کلیدی که باید بشناسیم!"

  1. خیلی مفید و مختصر بود

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.