منوهای نصب در پنل مدیریت

همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)

دیجیتال مارکتینگ از جمله مفاهیمی است که به تازگی در دنیای کسب‌ و کارهای امروزی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. سال‌ها پیش و قبل از تحول مدل درآمدزایی، خبری از وب سایت و دیجیتال مارکتینگ نبود و مبحث مهم “همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ” اهمیت چندانی نداشت و کسب و کارها صرفا بصورت فیزیکی به ارائه، تبلیغ و فروش محصولات خود می‌پرداختند و دریافت هرگونه خدمت مستلزم حضور مشتری بود.

به همین سبب بازار فروش هر صنعت بویژه در صنایع کوچک فقط به منطقه خاصی محدود می‌شد و مشتریان ثابت و محدودی را در بر‌می‌گرفت.

با پیشرفت تکنولوژی و حضور حداکثری افراد در فضای دیجیتال و افزایش آگاهی درمورد موضوع همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ، به تدریج کسب و کارها به لزوم وجود یک وب سایت حرفه‌ای برای کسب و کارشان پی بردند.

در ادامه نیز سعی می‌کنیم با موضوع کاربردی همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ و لزوم تسلط بر آن آشنا شویم تا بتوانیم در کنار آن گام موثری در راستای پیشبرد اهداف کسب و کارتان برداریم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود؛ و بعد از خواندن آن، اطلاعات کافی در این زمینه (همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ) کسب کنید.

صفر تا صد همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، به معنای بازاریابی و تبلیغ محصولات و خدمات از طریق فناوری‌های دیجیتال می‌باشد. در حقیقت دیجیتال مارکتینگ، معرفی برند و محصولات و فروش از طریق رسانه‌های الکترونیکی است.

در این میان برخی از افراد تصور می‌کنند که همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ صرفا در فضای آنلاین اتفاق می‌افتد. اما با قاطعیت می‌توان گفت: خیر، اینطور نیست! بازاریابی آنلاین صرفا زیرمجموعه‌ای از دیجیتال مارکتینگ بوده و نمی‌توان به تمام بخش‌های آن نسبت داد. در ادامه نیز بصورت مفصل به بررسی زیرمجموعه‌ها و ابزارها و کانال‌های مورد استفاده در مبحث همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت.

همه-چیز-در-مورد-دیجیتال-مارکتینگ

تمام کسب و کارها برای حفظ سهم بازار و جذب مشتری، می‌بایستی به همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ مسلط باشند. در واقع بهترین حالت به این صورت است که، در هر تیم تعدادی از اعضا به صورت حرفه‌ای به بازاریابی دیجیتالی بپردازند. توجه داشته باشید که همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ معطوف به مشتری است. چرا که در دیجیتال مارکتینگ مشتری ارزشمندترین دارایی هر کسب و کار است و هر محتوا و تبلیغی که کسب و کار به مشتریان خود ارائه می‌دهد می‌بایستی مطابق سلیقه و علاقه آن‌ها باشد، تا سبب جذب افراد و افزایش فروش گردد. و رسیدن به این هدف مهم نیازمند تخصص در این حوزه و صرف وقت و هزینه است.

در حوزه انتخابی ما (یعنی همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ)، ابزارهای مطمئن و دقیقی وجود دارند که دیجیتال مارکترها می‌توانند با استفاده از آن‌ها به بررسی رفتار مشتریان خود بپردازند. بنابراین به این شکل می‌توانند بصورت دقیق مشخص کنند که کدام یک از اقدامات و خدمات‌شان کاربرپسند بوده، تا آن را پررنگ‌تر ‌کنند و برعکس کدام یک از کانال‌های ارتباطی و تبیلغی تاثیری در جذب مشتری نداشته، تا کم کم از چرخه کسب و کار خود حذف کرده و یا اصلاح ‌کنند.

همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ: معرفی اقدامات و خدمات  

خدمات دیجیتال مارکتینگ طیف گسترده‌ای از اقدامات آنلاین و آفلاین را دربر می‌گیرد که خود به تنهایی نشان‌‌دهنده این است که، موفقیت در این فضای حرفه‌ای مستلزم صرف وقت و هزینه، به کارگیری افراد متخصص و یا آموزش نسبی در رابطه با همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ است.

برای اینکه همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ را بدانید باید با خدمات دیجیتال مارکتینگ که شامل: طراحی و توسعه وب سایت و اپلیکیشن، بهینه سازی موتور جستجو یا سئو مارکتینگ، تبلیغات دیجیتال، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی ویدئویی، تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز، بازاریابی محتوایی، بازاریابی پیامکی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های موبایل، پادکست وغیره آشنا باشید.

همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ شامل مواردی است که به آن‌ها اشاره شد و از آن‌ها به منظور بازاریابی محصولات و خدمات و برندینگ استفاده می‌شود.

به دلیل اهمیت آموزش همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ، در این قسمت تعدادی از مهم‌ترین خدمات را بصورت مجزا مورد بررسی قرار می‌دهیم. توجه داشته باشید که، صاحبان کسب و کاری که بتوانند به خدمات اشاره شده در این بخش، تسلط یابند خود می‌توانند تا حدود زیادی به همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ مسلط شده و بخش بازاریابی دیجیتال کسب و کارشان را به مرحله عملیاتی برسانند. البته شایان ذکر است که تسلط به هریک از مفاهیم مربوط به همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ، مستلزم آموزش، مهارت‌افزایی، تمرین و تکرار بسیار است.

امیدوارم تا اینجا به یک دید کلی راجع به موضوع ” همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ ” رسیده باشید. در ادامه به بررسی طراحی وب سایت و اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

بخش اول همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ: طراحی وب سایت و اپلیکیشن

حالا به بررسی طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن که یکی از پارامترهای اصلی در موضوع همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ است، می‌پردازیم. از جمله مهم‌ترین عناصر دنیای کسب و کار آنلاین، وب‌سایت‌ها هستند. وب سایت ویترین هر برند است و به هر میزانی که بروی آن سرمایه‌گذاری شود به همان میزان هم بازگشت سرمایه خواهد داشت.

در دیجیتال مارکتینگ نیز یکی از اصلی‌ترین کانال‌ها، وب‌‍سایت‌ها و اپلیکشن‌ها هستند که از طریق این دو براحتی می‌توان با مشتریان ارتباط متقابل برقرار کرد، یعنی همانطور که کسب وکار با مشتری سخن می‌گوید مشتری نیز نظرات و دیدگاه‌هایش را مطرح می‌کند.

پیش از این هم اشاره کردیم که تمام اقدامات مربوطه در حوزه همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ به منظور جذب مشتری و افزایش سهم بازار کسب و کار صورت می‌گیرد. بنابراین هر کسب و کار برای رسیدن به موفقیت، در ابتدا باید به شناخت کافی از صنعت و مشتریان خود برسد و متناسب با آن به طراحی وب سایت و اپلیکیشن و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ بپردازد.

سادگی، جذابیت و در دسترس بودن اطلاعات و خدمات در یک وب سایت نشان دهنده یک وب سایت حرفه‌ای است که در پشت پرده آن، تعداد زیادی افراد برای کار و مشتری خود وقت می‌گذارند و تمام نکات لازم و همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ را به بهترین شکل ممکن رعایت می‌کنند.

بنابراین در صورتی که وب سایت شما نظم و یکپارچگی اولیه را نداشته باشد و نتواند مشتری شما را راضی نگه دارد، کاربر به سرعت و با یک کلیک از صفحه شما خارج شده و وارد سایت دیگری خواهد شد. حتی اگر شما برای بخش‌های بعدی ساعت‌ها وقت گذاشته باشید.

به یاد داشته باشید که شما در صفحه اول گوگل، فقط پنج میلی ثانیه برای جذب مخاطب و کلیک بروی وب سایت‌تان وقت دارید، پس از کلیک و ورود به آن نیز تنها چند ثانیه وقت دارید تا مخاطب را همانجا نگه دارید  که با شما ارتباط برقرار کند! پس بهترین عملکرد خودتان را نشان دهید.

اولین اصل حاکم بر موضوع طراحی وبسایت در همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ، این است که تمام بخش‌های شما باید کاربر پسند باشند. پس همواره باید به بررسی مشتریان خود بپردازید و صفحات خود را آنالیز کرده و تغییرات لازم را در آن اعمال نمایید.

برخلاف آنچه که بنظر می‌رسد آنالیز صفحات مختلف سایت و عکس‌العمل مشتری در مواجه با بخش‌های مختلف، اصلا کار دشواری نیست و کافی است نحوه کار با چند ابزاری که به شما معرفی می‌کنم را بخوبی یاد بگیرید.

این ابزارها به شما نشان می‌دهند که، مشتری با دیدن کدام بخش وارد وب سایت شما شده، از کدام صفحات شما بازدید کرده، پس از دیدن کدام بخش سایت شما را ترک کرده وغیره که تمام این اطلاعات در بهبود روند سایت و صفحات مختلف آن و در نتیجه جذب مشتری ضروری هستند.

برای آشنایی بیشتر با حوزه طراحی و توسعه وبسایت، حتما مقاله صفر تا صد مراحل طراحی سایت را بخوانید.

  • دو ابزار رایگان و کارآمد در تجزیه و تحلیل وب سایت

دو-ابزار-آنالیز-در-همه-چی-درمورد-دیجیتال-مارکتینگ

  1. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

گوگل آنالیتیکس از جمله سرویس‌های رایگانی است که گوگل از سال 2005 در اختیار کاربران خود قرار داده است. تمام کاربران گوگل بویژه وبمسترها بوسیله این ابزار، می‌توانند بصورت دقیق و کامل به جمع آوری و تحلیل داده‌های وب سایت خود بپردازند.

مواردی که بوسیله گوگل آنالیتیکس نمایش داده می‌شوند شامل:
  • چه کسانی از وب سایت شما بازدید کرده‌اند ( نمایش کاربران جدید وب سایت و کاربرانی که قبلا از آن استفاده کرده‌اند)
  • کاربران از چه طریقی وارد وب سایت شما شده‌اند ( بصورت مستقیم و وارد کردن آدرس یا از طریق تبلیغات و کلیک و یا از طریق ایمیل تبلیغاتی وغیره)
  • میانگین مدت زمانی که کاربران در سایت بوده‌اند.
  • چند بار از سایت دیدن کرده‌اند و در کدام صفحات حضور داشته‌اند.
  • پس از دیدن کدام صفحه، از سایت خارج شده‌اند.
  • نمایش لوکیشن کاربران، مرورگرهای مورداستفاده وصفحات موردعلاقه آن‌ها
  • وغیره

تمام مواردی که به آن‌ها اشاره شد و بسیاری موارد دیگر، از جمله اطلاعاتی هستند که گوگل آنالیتیکس بصورت کاملا رایگان در اختیار همه قرار می‌دهد تا همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ در بخش وبسایت، با این ابزار برایتان بسیار آسان شود و همچنین تاثیر بسیار زیادی در پیشبرد وب سایت شما به بهترین شکل خواهد داشت.

 

  1. گوگل سرچ کنسول (google search console)

گوگل-سرچ-کنسول-در-دیجیتال-مارکتینگ

گوگل سرچ کنسول یک سرویس آنلاین رایگان دیگر است که توسط گوگل در اختیار کاربران قرار گرفت و در ابتدا با نام گوگل وبمستر تولز معرفی شد و بعدها در سال 2015 به گوگل سرچ کنسول تغییر نام داد.

نحوه دسترسی به اطلاعات در گوگل سرچ کنسول به این صورت است که در ابتدا شما سایت خود را در آن ثبت می‌کنید و پس از تایید حساب بعنوان مالک اصلی آن وب سایت، اطلاعات دقیقی از وضعیت سایت‌تان در اختیار شما قرار می‌گیرد که شامل موارد بسیار اساسی در بهبود روند عملکرد شما خواهد بود.

گوگل سرچ کنسول چه خدماتی ارائه می‌دهد:

  • ثبت نقشه سایت: ثبت نقشه سایت از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که صاحبان کسب و کارها می‌بایستی در گوگل سرچ کنسول انجام دهند. پس از ثبت Sitemap در این ابزار، گوگل به شکل بهتری موضوع اصلی سایت را درک می‌کند و این مسئله به بهبود سئو سایت کمک می‌کند.
  • در صورت بروز خطا در نقشه سایت، می‌توان به کمک گوگل سرچ کنسول این خطاها را رفع کرد.
  • در صورت بروز خطا در روند ایندکس شدن محتوای سایت، می‌توان از طریق این ابزار مشکلات را برطرف نمود.
  • پس از ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول این اطمینان حاصل می‌شود که گوگل، سایت موردنظر را دیده و محتوای آن را مورد بررسی قرار داده و به نمایش خواهد گذاشت.
  • بهبود وضعیت رتبه سایت بوسیله گوگل سرچ کنسول
  • ارسال درخواست به گوگل برای بررسی یک بخش و یا ایندکس شدن یک محتوا از طریق گوگل وبمستر
  • URL های استاندارد، موبایل فرندلی

تمام مواردی که به آن‌ها اشاره شد و بسیاری اطلاعات دیگر که از طریق آشنایی بیشتر با امکانات این ابزار به دست می‌آید نشان دهنده اهمیت بکارگیری گوگل سرچ کنسول در مسیر بهبود وضعیت عملکرد وب سایت شماست.

از مهم‌ترین ویژگی‌های گوگل وبمستر تولز می‌توان به نحوه طراحی آن اشاره کرد، این ابزار بگونه‌ای طراحی شده تا تمام افراد بتوانند با توجه به تخصص خود از اطلاعات موجود در آن بهره‌مند شوند. صاحبان کسب و کارها، مدیران سایت، توسعه‌دهندگان وب و سئوکاران و بازاریابان از جمله مهم‌ترین کاربران این ابزار هستند.

بخش دوم همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ: سئو و بهینه‌سازی موتور جستجو

با توجه به گستردگی فضای دیجیتال و حضور همزمان میلیاردها وب‌سایت که هر یک در پی بهبود عملکرد خود هستند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را در اختیار خود بگیرند، رقابت بسیار زیادی بوجود آمده که شاید در نگاه اول، دیده شدن یک کسب و کار در میان این حجم از وب سایت بعید به نظر برسد!

نکته مهم این است که وب سایت‌‌ها به کمک تکنیک‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) در فضای دیجیتال پیدا می‌شوند.

سئو مارکتینگ از جمله خدمات اصلی دیجیتال مارکتینگ و بخش اصلی و اساسی از مبحث همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ است، و در صورتی که به نحو صحیح اجرایی گردد کلید موفقیت جذب مشتری برای وب سایت خواهد بود. شاید به جرات بتوان گفت بخش اعظمی از همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ بستگی به سئو سایت دارد. سئو از جمله آن خدماتی است که پیاده کردن آن در وب سایت نیازمند تخصص است و بدون تخصص نمی‌توان هیچ یک از بخش‌های آن را پیش برد.

  • عوامل بسیاری در موفقیت سئو وب سایت تاثیر گذارند که در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  1. فعالیت منظم وب سایت: به همان میزان که فعالیت روزانه وب سایت شما منظم‌تر و یکپارچه‌تر باشد رتبه بهتری را در سئو کسب خواهید کرد. بنابراین اگر بتوانید یک نقشه راه و برنامه‌ریزی دقیق برای وب سایت خود داشته باشید موفق‌تر خواهید بود.
  2. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی: هر اندازه که بتوانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف موفق‌تر عمل کنید به همان اندازه هم اعتماد کاربران به شما و برندتان بیشتر شده و ترافیک سایت‌تان افزایش خواهد یافت. این تعامل مستمر با مخاطب سبب بهبود سئو سایت‌تان نیز می‌شود.
  3. تولید محتوای کاربرپسند: اینکه یک کسب و کار بتواند مشتریانش را بشناسد و نیاز آن‌ها را تشخیص دهد و مطابق آن برای وب سایت خود محتوا تولید کند بسیار حائز اهمیت است. یک محتوای خوب و مورد پسند می‌تواند مخاطب را به برند شما پایبند کرده تا به آن اعتماد کند و در نتیجه از خدمات آن استفاده نماید. بنابراین هرچه محتوایی که تولید می‌کنید کاربرپسند و بکر باشد تاثیر فوق‌العاده آن را در بهبود رتبه وب سایت خود مشاهده خواهید کرد.

همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ، معطوف به یک تکنیک و ابزار نیست، بلکه پارامترهای بسیاری در این مسئله دخیل هستند که در ادامه به بررسی بیشتر آنها خواهیم پرداخت.

در صورتی که به دنبال اطلاعات بیشتری در رابطه با سئو هستید، پیشهاد می‌کنم همه چیز در مورد سئو در عصر جدید را حتما بخوانید.

 بخش سوم همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ

ایمیل-مارکتینگ-در-همه-چیز-درباره-دیجیتال-مارکتینگ

بصورت یک تعریف ساده، ایمیل مارکتینگ به ارسال ایمیل‌های تجاری به کاربرانی گفته می‌شود که یا جز مشتریان شما هستند یا صرفا کاربر بوده و شما می‌خواهید آن‌ها را جذب کسب و کار خود کنید.

ایمیل مارکتینگ یکی از پارامترهای موثر در موضوع این مقاله (همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ) می‌باشد. ایمیل مارکتینگ را می‌توان از جمله کانال‌های مهم در ارتباط با مشتری در نظر گرفت که اگر به درستی بکار گرفته شود می‌تواند بازگشت سرمایه بسیار خوبی را برای کسب و کار شما رقم بزند.

  • توجه داشته باشید که در ارسال ایمیل برای کاربران حتما باید نکاتی را در نظر گرفت تا بهترین نتیجه حاصل شود:
  1. به مخاطب خود حق انتخاب بدهید: مخاطب شما باید بتواند موضوعات موردعلاقه خود را مشخص کند تا صرفا مطالب مرتبط با آن حوزه، بصورت ایمیل برای وی ارسال گردد. همچنین تعداد ایمیل‌هایی که از جانب شما دریافت می‌کند هم بسیار مهم است.

این مورد شاید بنظرتان بسیار ساده بنظر برسد ولی وقتی به مخاطب خود حق انتخاب می‌دهید این حس را به او القا می‌کنید که به نظر او اهمیت می‌دهید. بنابراین شما باید بتوانید از راه‌های مختلف مانند نظرسنجی در سایت و یا ایمیل، از نظرات کاربران خود آگاه شوید و مطابق با اطلاعات به دست آمده با آن‌ها رفتار نمایید. در این صورت بهترین نتیجه را از ایمیل مارکتینگ خواهید گرفت.

  1. برای ایمیل خود تیتر جذاب بنویسید: اینکه تیتری که برای ایمیل خود می‌نویسید بتواند مخاطب را به باز کردن آن تشویق کند بسیار حیاتی است پس تمام تلاش خود را در نوشتن یک تیتر جذاب و رسا بکار ببرید تا مخاطب ایمیل شما را باز کند و به محتوای داخل آن دست پیدا کند.
  2. حتما آدرس ایمیل کاربران خود را داشته باشید: به یاد داشته باشید که مخاطبان هر کسب و کار، مخاطبان همان کسب و کار هستند. پس به هیچ وجه لیست مخاطب نخرید! چون هیچ موفقیتی به دست نمی‌آورید.

شما می‌توانید در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی خود با تولیدمحتوای خوب، کاربر را تشویق به تعامل با وب سایت و ارسال اطلاعاتی از جمله ایمیل کنید. بنابراین قدرت محتوا را دست کم نگیرید!

  • همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ در حوزه بازاریابی ایمیلی، با شناخت دو ابزار مهم در ایمیل مارکتینگ

  1. میل چیمپ MailChimp

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار این است که شما می‌توانید حداکثر برای 2000 نفر مشترک یا 12000 ایمیل را ماهیانه بصورت کاملا رایگان ارسال کنید. البته در صورتی که تمایل داشته باشید هیچ گونه محدودیتی در ارسال ایمیل برای شما وجود نداشته باشد می‌توانید از نسخه پولی آن استفاده کنید.

برای شروع می‌توانید همین حالا در میل چیمپ ثبت نام کنید! و لیست مخاطبانتان را درست کنید.

  1. میلرلایت MailerLite

در این ابزار ایجاد کمپین و ارسال نامحدود ایمیل برای حداکثر 1000 نفر در هر ماه بصورت کاملا رایگان است. این ابزار جز ابزارهای مقرون به صرفه است که می‌توانید برای ایمیل مارکتینگ خود از آن استفاده کنید.

برای اینکه ایمیل مارکتینگ خود را شروع کنید لازم است ابتدا همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ مطالعه شود و براساس آگاهی و دانش در این زمینه گام بردارید.

بخش سوم همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ: گوگل ادوردز (Google AdWords)

این ابزار اصلی‌ترین سرویس گوگل برای ثبت تبلیغات وب سایت‌ها و دانستن همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ است. در واقع با استفاده از تبلیغات گوگل ادز وب سایت‌ها با پرداخت هزینه، فرصت حضور در صفحه نخست جستجو را می‌یابند و می‌توانند از این طریق به جذب مشتری بپردازند.

همه-چیز-در-مورد-دیجیتال-مارکتینگ_-گوگل-ادوردز

معروف‌ترین شکل تبلیغات گوگل ادز به این صورت است که تبلیغ‌دهنده کلمات کلیدی و تبلیغ مورد نظر خود را در گوگل ادز وارد می‌کند تا تبلیغ موردنظر مطابق و متناسب با جستجوی افراد برایشان نمایش داده شود.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز به این صورت است که، تبلیغ‌دهنده می‌بایستی بابت هر کلیکی که از طریق این تبلیغ صورت می‌گیرد و در نهایت به وب سایت تبلیغ‌دهنده ختم می‌شود، هزینه‌ای پرداخت نماید.

عده‌ای بر این باورند که تبلیغات گوگل ادوردز، تاثیری در بهبود عملکرد سایت نداشته و صرفا تحمیل هزینه به کسب و کارهاست! در حالی که واقعیت بدین صورت است که اگر تبلیغات گوگل ادز به درستی تنظیم، راه‌اندازی و مدیریت شوند بسیار کارساز و موثر خواهند بود.

بخش چهارم همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ: بازاریابی محتوایی  (Content Marketing)

همه-چیز-در-مورد-دیجیتال-مارکتینگ_بازاریابی-محتوایی

لازمه دانستن همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ این است که با مفهوم بازاریابی محتوایی آشنا شوید.

در ابتدا شما باید به این باور برسید که مشتری خود را دوست دارید و حاضرید برای رفع نیازهای وی محتوای باارزشی آماده کرده و ارائه کنید. بازاریابی محتوایی باید به شیوه کاملا تخصصی و با توجه به اهداف کسب و کارها در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی شما به کار گرفته شود.

هر کسب و کار برای اینکه بتواند رابطه مستمری با مشتریان خود ایجاد کند می‌بایستی بازاریابی محتوایی را بیاموزد. کسب و کار موفق کسب و کاری است که بصورت شفاف مشخص کند که دقیقا قرار است چه خدمات و ارزشی به مشتریان خود ارائه دهد و انتظار دارد در مقابل این خدمات، مشتریان چه کاری انجام دهند؟

 بنابراین کسب و کاری که اهداف خود را مشخص نماید، می‌تواند متناسب با هدف کسب و کار خود محتوا تولید کند و مشتری را در مسیر موردنظر خود قرار داده تا اقدام مدنظر وی را انجام دهد که ممکن است شامل اقداماتی از قبیل: ثبت نام در سایت، خرید یک محصول، همکاری با کسب و کار، ثبت سفارش خدمت و مواردی از این قبیل باشد.

پس از آن که توانستید هدف کسب و کار خود از تولید محتوا را بصورت کامل و دقیق مشخص کنید حال نوبت آن است که نوع محتوایی که میخواهید ارائه دهید و هم چنین کانال توزیع محتوا را نیز مشخص نمایید.

اگر بدنبال اطلاعات بیشتری در حوزه محتوا هستید حتما مقاله شرایط همکاری در تولید محتوا از زبان یک مدیر محتوا را بخوانید.

  • انواع و قالب‌های محتوا

  1. محتوای متنی: مقاله، کپشن، کتاب الکترونیک و خبر
  2. محتوای تصویری: رئال، کارتون، اینفوگرافیک، مینی اینفوگرافیک
  3. محتوای ویدئویی: رئال، موشن گرافیک، استاپ موشن، تلفیقی ( تکنیک‌های رئال و کامپیوتری)
  4. محتوای صوتی: پادکست

شاید برای شما سوال باشد که کدام یک از قالب‌ها برای وب سایت شما مناسب‌ترند! می‌توان گفت در هر وب سایت و شبکه‌ اجتماعی حالت ایده‌آل زمانی خواهد بود که از انواع محتوا بصورت تلفیقی استفاده کنیم.

  • کانال‌ها و ابزارهای انتشار محتوا:

ابزارهای انتشار محتوا که در حالت آنلاین در اختیار کسب و کارها هستند شامل:

  1. انتشار محتوا داخل وب سایت: بلاگ، لندینگ پیج، صفحات داخلی( درباره ما، سوالات متداول، قوانین و مقررات و تماس با ما) و متن‌های کوتاهی که طی انجام مراحل مختلف در سایت مشاهده می‌شود( مانند: خرید شما با موفقیت انجام شد یا سفارش شما ثبت شد و…)
  2. انتشار محتوا خارج از محیط وب سایت: سوشال مدیا( شامل شبکه‌های اجتماعی: اینستاگرام، لینکدین، توئیتر،…)، ایمیل و روابط عمومی دیجیتال ( روابط عمومی دیجیتال شامل تمام اخبار و گزارش‌هایی است که درباره وب سایت و برند شماست اما در سایت خودتان نیست! مانند یک مصاحبه یا یک تبلیغ)

تمام این کانال‌ها در اختیار شما و تیم‌تان است تا بتوانید به بهترین شکل با مخاطب خود در تعامل باشید و پیام کسب و کارتان را به گوشش برسانید. بنابراین در وهله اول سعی کنید مخاطبانتان را دوست داشته باشید و برای رضایت وی از خدماتتان، تمام تلاش خود را در همه زمینه‌ها بکار بگیرید. و بدانید که رمز موفقیت شما رضایت مشتری است!

بخش پنجم همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ: بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

همه-چیز-در-مورد-دیجیتال-مارکتینگ_بازاریابی-شبکه‌های-اجتماعی

بعنوان آخرین مطلب از این مقاله به بررسی یکی دیگر از خدمات دیجیتال مارکتینگ، به نام بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

امروزه با پیشرفت و همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی جایگاه ویژه‌ای در میان دیگر بخش‌های بازاریابی دیجیتال پیدا کرده است.

شبکه‌های اجتماعی یک بستر آماده و رایگان را در اختیار کسب و کارها قرار داده‌اند که می‌توانند از طریق این کانال‌ها با میلیون‌ها مخاطب در تماس باشند و به این روش کاربران را به سمت وب سایت و صنعت خود هدایت کنند.

مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی که بیشترین مخاطب را دارند. فیس بوک ((Facebook، اینستاگرام (Instagram)، توییتر (Twitter)، لینکدین (LinkedIn)، پینترست (Pinterest) و کورا (Quora) می‌باشند که به دلیل حضور گسترده مخاطب در این صفحات همه کسب و کارها حتما می‌بایستی برنامه ویژه‌ای برای پیشبرد این شبکه‌ها داشته باشند.

اگر می‌خواهید همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ را در کسب و کارتان رعایت کنید و مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود را برعهده بگیرید. ‌بایستی در ابتدا شبکه اجتماعی متناسب با کسب و کارتان را برگزیند و برحسب آن تولید محتوا انجام دهید.

در صورتی که به دنبال یک تیم حرفه‌ای برای پیشبرد شبکه‌های اجتماعی خود هستید، متخصصین سوشال مدیا در تیم آکادمی دبیر آماده ارائه صفر تا صد خدمات سوشال مدیا به شما هستند.

 صحبت‌هایی از جنس دیجیتال مارکتینگ!

با اینکه در طول این مقاله سعی کردم همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ را در اختیارتان قرار دهم ولی می‌توانم به صراحت بگویم که موضوع همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ وسعتی به اندازه اقیانوس دارد و این مقاله قطره‌ای بیش نیست! تا خودتان وارد این اقیانوس نشوید و از نزدیک از ابزارها و کانال‌های آن استفاده نکنید خواندن هزار مقاله در این زمینه هم راه به جایی نخواهد برد.

فقط لازم می‌دانم در قسمت پایانی ارزشمندترین تجربه‌ام در مبحث همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ را در اختیارتان قرار دهم. در دیجیتال مارکتینگ به مخاطب خود این حس را القا کنید که برایش ارزش قائل هستید و فروش تنها دغدغه شما نیست، و هر محتوایی که در اختیار وی قرار می‌دهید صرفا برای بالا بردن سطح کیفیت زندگی او بوده و شما تمام تلاش خود را برای رفع نیازهای او انجام خواهید داد. این حس معجزه می‌کند!

 

خواندن این مقالات توصیه می شود :

0 تا 100 سفارش تولید محتوا

چرا کسب و کارمان را به یک مشاور دیجیتال مارکتینگ بسپاریم؟

جلسات مشاوره دیجیتال مارکتینگ: پاسخ به 30 سوال مهم صاحبان کسب و کار

همه چیز در مورد سئو در عصر جدید!

نکات مهم در تولید محتوا، که هر محتواکاری باید بداند!

منظور از تولید محتوا براساس سئو چیست؟

0 تا 100 هر آنچه برای متخصص تولید محتوا شدن به آن نیاز دارید

12 پاسخ به "همه چیز درمورد دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)"

  1. سلام، واقعا مطلب عالیییییییی بود. دستتون درد نکنه

  2. واقعا هم همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ رو گفته بودید مرسی

  3. واقعا دیجیتال مارکتینگ الان برای همه لازمه، توصیحاتتون عالی بود

  4. واقعا لازمه هر کسب و کاری شده دیجیتال مارکتینگ

  5. خیلی عالی و جامع توضیح داده بودید.
    ممنونم از سایت دبیراکادمی

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.