منوهای نصب در پنل مدیریت

همه چیز در مورد سئو در عصر جدید!

اصولی ترین راه شناخت یک موضوع این است که تاریخچه آن را بدانیم. سئو هم مستثنی از این قضیه نیست. برای آنکه همه چیز در مورد سئو را بدانیم ابتدا باید گذشته‌ سئو و روند پیشرفت آن را مورد مطالعه قرار دهیم، تا بتوانیم یک دید کلی برای فردای سئو متصور شویم.

هدف ما برآن است که در این مقاله همه چیز در مورد سئو که شامل تمام اصطلاحات، اطلاعات، تاکتیک‌ها وغیره است را در سایت آکادمی دبیر خدمت شما دوستان عزیز قراردهیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود؛ و بعد از خواندن آن، اطلاعات کافی در این زمینه (همه چیز در مورد سئو در عصر جدید) کسب کنید.

همانطور که میدانید فضای اینترنت منحصر به یک شخص خاص یا یک شرکت نیست، بلکه نتیجه تلاش‌های مستمر مهندیسین کامپیوتر ،IT و نتیجه به بار نشستن ایده‌های خلاقانه در این زمینه در طی چندین دهه می‌باشد. فضای اینترنت که ما امروزه استفاده می‌کنیم بسیار متفاوت تر از گذشته است.

پس دانستن همه چیز در مورد سئو و مقایسه آن در عصر جدید و قدیم خالی از لطف نیست.

همه چیز در مورد سئو، از حروف الفبا تا مرغ مگس‌خوار!

موتور‌های جستجو در اوایل دهه 1990 شروع به سازمان‌دهی سایت‌ها و صفحاتی که در اینترنت فهرست شده‌ بودند کردند، این کار در واقع تاریخ شروع فعالیت سئو می‌باشد. در ادامه همه چیز در مورد سئو و الگوریتم‌های گوگل را شرح خواهیم داد.

در سال 1995 موتور جست‌و‌جوگر یاهو به منظور سئو کردن سایت (بهینه‌سازی) در ابتدا از روش ترتیب حروف الفبا استفاده کرد. در اوایل، این روش بسیار کارساز بود ولی رفته رفته با افزایش تعداد سایت، پیدا کردن سایت مورد نظر خود در میان لیست بلندی از سایت‌ها بسیار سخت شده و از محبوبیت این روش کاسته شد.

از طرفی در این روش نام سایت‌هایی که با A شروع میشد در ابتدای لیست قرار می‌گرفت. بنابراین رقابت در میان شرکت‌ها برای انتخاب نام سایت خود که با حرف A شروع میشد بالا گرفت که نتیجه این کش‌مکش‌، ورود بسیاری از سایت‌ها به زمینه‌ سئو کلاه سیاه شد.

در سال بعد یعنی 1996 روش بهینه سازی سایت براساس روش کلمات کلیدی جایگزین روش حروف الفبا شد. بدین صورت اگر کلمات کلیدی متناسب با موضوع در سایت یا صفحه‌ای با تکرار زیاد ولی مناسب آورده میشد، سایت شما از اعتبار زیادی برخوردار می‌گشت و در صفحات نتایج موتور جستجوگر در اولویت بالا قرار می‌گرفت.

گوگل در سال 1998 تاسیس شد و با بهره‌گیری از روش سئو خارجی (لینک سازی، تجزیه‌تحلیل لینک، رتبه صفحه) و سئو داخلی (فراوانی کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی) توانست محبوبیت چشم‌گیری پیدا کند. موضوع کاربردی همه چیز در مورد سئو از زمان تاسیس گوگل از اهمیت زیادی برخوردار شد.

در سال ۲۰۰۵، گوگل شروع به شخصی‌سازی نتایج جستجو برای هر کاربر نمود. بر پایه جست‌وجوهای قبلی کاربران گوگل اقدام به ایجاد نتایج پیش فرض برای کاربرانی نمود که وارد حساب کاربری خود شده‌اند.
در سال ۲۰۰۷، گوگل کمپینی را علیه لینک‌هایی که در ازای پرداخت هزینه، رتبه و اعتبار سایت را انتقال می‌دهند به راه انداخت.

گوگل در سال 2010 از یک سیستم ایندکس گذاری جدید به نام گوگل کافئین رونمایی کرد. از این الگوریتم به منظور بالا بردن سرعت نمایش نتایج گوگل نسبت به گذشته استفاده شد.

در سال 2011 از آپدیت الگوریتم پاندا خبر داد که وظیفه آن الگوریتم، شناسایی و جریمه کردن وب سایت‌هایی بود که محتوای خود را از سایت‌های دیگر کپی می‌کردند .

در سال 2012، گوگل از آپدیت الگوریتم پنگوئن خبر داد که هدف آن، جریمه کردن وب سایت‌هایی بود که از روش‌های سو، جهت بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو استفاده می‌کردند.
در سال 2013، گوگل از آپدیت الگوریتم مرغ مگس خوار خبر داد که وظیفه این الگوریتم ارتقا درک معنایی صفحات سایت بود.

امیدوارم تا به اینجا به یک دید کلی راجع به تاریخچه و موضوع همه چیز در مورد سئو رسیده باشید. در ادامه به بررسی دیگر الگوریتم‌های گوگل خواهیم پرداخت.

بخش اول همه چیز در مورد سئو: الگوریتم‌های گوگل

خش-اول-همه-چیز-در-مورد-سئو_الگوریتم‌های-گوگل

حال به بررسی الگوریتم‌های گوگل که موضوع مهم دیگری است که اتفاقا مرتبط با موضوع ما(همه چیز در مورد سئو در عصر جدید) است، میپردازیم. الگوریتم‌های گوگل در واقع دستورالعمل‌هایی هستند که سئو براساس آن کار می‌کند. آپدیت متناوب الگوریتم‌های گوگل اجازه نمیدهد سایت‌هایی که از روش کلاه سیاه استفاده می‌کنند به فعالیت خود به مدت زیاد ادامه دهند، و به عبارتی نمی‌گذارد دنیای سئو ثابت بماند. در ادامه نام الگوریتم‌های گوگل را ضمیمه مقاله میکنیم.

همه چیز در مورد سئو به زبان ساده

وقتی شما شروع به جست‌وجو موضوع خاصی در گوگل می‌کنید، آدرس سایت‌هایی در صفحات نتایج جستجو برای شما به نمایش گذاشته می‌شود، گوگل از پارامتر‌های خاصی برای تعیین رتبه‌بندی سایت‌های خود استفاده می‌کند. یافتن این پارامتر‌ها و استفاده از آنها در سایت خود به منظور امتیاز گرفتن و کسب بهترین رتبه و جایگاه از گوگل و قرار گرفتن در صفحات اول جستجو می‌باشد. این کار به دیده شدن سایت شما بسیار کمک می‌کند.

معنی لغوی سئو، نکته اصلی در اقیانوس همه چیز در مورد سئو!

SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization بوده، و به معنی بهینه سازی سایت است.

عاشقانه‌ گوگل و سئو

در یک کلام اگر عاشق سئو نیستید به دنبال ایجاد سایت نروید. به قدری سئو و گوگل رابطه‌ عمیق و عاشقانه‌ای باهم دارند که اگر شما سئو را دوست نداشته باشید گوگل هم شما را دوست نخواهد شد! پس در نتیجه سایت شما دیده نخواهد شد. اما اگر علاقمند به حضور در دنیای دیجیتال و بخصوص سئو هستید، در این مقاله همه چیز در مورد سئو را بخوانید!

همه چیز در مورد سئو از کلاه سفید تا سیاه

دست‌یابی-به-مثلث-حیات-سئو-وبسایت-با-تسلط-به-موضوع-همه-چیز-در-مورد-سئو

  • کلاه سفید انتخاب اول سئو پوشان

سئو کلاه سفید، به مجموعه‌ای از روش‌های بهینه سازی سایت گفته می‌شود که با قوانین و ضوابط موتورهای جستجو به ویژه گوگل، مطابقت دارد. این روش قابل اعتمادترین و مهمترین روش برای داشتن یک سایت با امتیاز بالا نزد گوگل است. زیرا تمامی تاکتیک‌ها و پارامترهای مورد استفاده در این روش مورد تایید گوگل می‌باشد. صبرکافی، پشتکار، به‌روزرسانی مطالب مفید وغیره لازمه موفقیت پایدار در این شیوه است.

برای داشتن سایتی با استراتژی کلاه سفید باید ابتدا همه چیز در مورد سئو را مطالعه کرده و بر اساس آگاهی و دانش در این زمینه گام بردارید.

دست‌یابی به مثلث حیات سئو وبسایت با تسلط به موضوع همه چیز در مورد سئو!

برای داشتن سایتی با امتیاز بالا نزد موتور جستجوگر گوگل به سه بازوی اصلی این مثلث نیاز دارید. از این جهت به این سه بازو مثلث حیات میگوییم که بدون رعایت این سه پارامتر سایت ما دیده نمی شود و حتی ممکن است از چرخه حیات گوگل حذف شویم. در ادامه به بررسی این سه پارامتر خواهیم پرداخت.

  • Technical

این روش شامل رعایت اصول و قوانین اصلی گوگل، رعایت اصول اصلی سئو، استاندارد کدنویسی سایت، بالا بردن سرعت سایت، نشانه‌گذاری استاندارد وغیره است.

  • On-Page

این روش شامل تولید محتوا باارزش، شناسایی و استفاده از کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، لینک سازی داخلی وغیره است.

موفقیت در سئو بدون داشتن محتوای باارزش تقریبا غیر ممکن است.

  • Off-Page

این روش شامل فعالیت در پلتفورم‌های اجتمائی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینگ وغیره است.

برای کسب بالاترین امتیاز و رقابت با سایت‌های قدیمی و پربازدید شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید.

تا اینجا همه چیز در مورد سئو و اصطلاحات مربوط به کلاه سفید را بررسی کردیم.

  • کلاه سیاه

دیده شدن در نتایج اولیه گوگل نیازمند این است که با آخرین تکنیک‌های سئو و بروزرسانی گوگل همراه باشیم تا بتوانیم به صورت اصولی از گوگل امتیاز گرفته و کسب و کار خود را جلو ببریم. این کار نیازمند تلاش و صبر بسیاری است، که متاسفانه بعضی از سئوکارها میخواهند راه صدساله را یک شب طی کنند.

شاید به ظاهر در ابتدا موفق شوند و بتوانند ترافیک و امتیاز خوبی از گوگل برای سایت خود کسب کنند اما گوگل با بروزرسانی‌ الگوریتم‌های خود بالاخره میتواند سایت‌های که از روش کلاه سیاه استفاده می‌کنند شناسایی کرده و آن‌ها را از صفحات نتایج جستجو پاک ‌کند یا با کاهش زیاد امتیاز آنها را روبه‌رو کند.

روش کلاه سیاه به مجموعه روش‌هایی گفته می‌شود که با حیله و دور زدن قوانین اصلی سئو در بالا بردن رتبه و ارزش سایت شما کمک میکند. کسانی که از این استراتژی کلاه سیاه استفاده می‌کنند توجهی به داشتن محتوای باارزش و تلاشی برای جلب رضایت کاربران انجام نمی‌دهند و هدف آنها فقط و فقط کسب رتبه نخست از گوگل و دیده شدن در نتایج اولیه کوگل است. در ادامه به بررسی همه چی در مورد سئو کلاه سیاه می‌پردازیم که بهتر است ندانیم!!

بهینه‌سازی بیش از حد(Over Optimization)

بهینه‌سازی-بیش-از-حد_همه-چیز-درباره-سئو-1

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، لینک سازی بیش از حد بر روی کلمات کلیدی، به کار بردن کلمات کلیدی نامرتبط با حرفه شما، قرار دادن متن یا لینک مخفی در سایت وغیره از جمله اقدامات اصلی در تاکتیک کلاه سیاه است.

الگوریتم پاندا گوگول برای شناسایی این قبیل از سوء استفاده‌ها طراحی شده است.

روش‌های اشتباه در تولید محتوا

استفاده از محتوا دیگر سایت‌ها، استفاده از تکنیک محتوای اتوماتیک، تبلیغات اغراق آمیز، بازنویسی ظاهری مقاله دیگر سایت‌ها، محتواهای نامربوط وغیره از جمله روش‌های اشتباه در تولیدمحتوا است.

روش‌های اشتباه در لینک سازی

یکی از مهم‌ترین روش‌ها استفاده از منابع وب‌سایت‌ها دیگر برای ایجاد لینک می‌باشد.

کاهش رتبه و ارزش سایت‌های رقیب

سئو‌کارها در این روش به منظور پایین کشیدن ارزش سایت رقیب، لینک‌هایی با اعتبار پایین برای آنها می‌سازند، و با استفاده از کامنت‌گذاری که یکی از روش‌های اعمال لینک ضعیف به وبسایت حریف است، باعث پایین آمدن ارزش سایت آنها نزد گوگل می‌شود.

اضافه کردن لینک وبسایت خود در کامنت‌های وبسایت‌های دیگر

با این کار شما شروع به تبلیغ سایت خود به طور رایگان در وبسایت‌های دیگر کرده‌اید که این‌کار غیرقانونی بوده و مورد تایید گوگل نمی‌باشد.

  • کلاه خاکستری

دقیقا همانند رنگ این کلاه که بین مشکی و سفید است، استراتژی این روش هم دقیقا بین روش کلاه سفید و کلاه مشکی است. در این روش سخت‌گیری روش کلاه سفید و ریسک کلاه سیاه را ندارد. این روش تاثیر بسیار خوبی بر ترافیک طبیعی و بهینه‌سازی سایت دارد. در ادامه به بررسی همه چیز در مورد سئو کلاه خاکستری می‌پردازیم.

خرید دامنه‌های قدیمی

دامنه وبسایت تنها چیزی است که با گذشت زمان اعتبار کسب می‌کند، بدین صورت یافتن پیچ‌های قدیمی و استفاده از آنها به خاطر اعتبار دامنه آنها می‌تواند بسیار مفید باشد.

لینک‌سازی چند حلقه‌ای

روشی است که در آن به لینک‌های ساخته شده قدیمی سایت دوباره لینک می‌دهیم هدف از این کار قدرت و بهبود بخشیدن به لینک‌های سایت است.

بازآفرینی محتوای قدیمی

شرط استفاده مجدد از محتوای تولید شده به‌ روزرسانی اطلاعات آن است.

خرید بازدیدکننده برای سایت به منظور اثبات کردن محبوبیت سایت نزد گوگل

با هزینه کردن و خرید بازدیدکننده، می‌توان ترافیک سایت را بالا نشان داد و نتیجه این کار گرفتن امتیاز بالا از گوگل است.

ایندکس چیست و چه ارتباطی با سئو دارد؟

ایندکس و همه چیز درباره سئو

برای دیده شدن سایت تنها رعایت قوانین گوگل کافی نیست، باید اولا سایت امتیاز بالا از گوگل دریافت کند دوما مطالب ما در گوگل نیز فهرست یا همان ایندکس شده باشد به عبارتی یعنی گوگل اهداف و مطالب سایت ما را بداند و در صورت جستجو کاربران گوگل سایت ما در صفحات جستجوی کاربر قرار دهد.

جمله پایانی همه چیز در مورد سئو! سئو، کتاب قانون‌گذاری گوگل

همانطور که وقتی ما در یک کشور زندگی میکنیم برای داشتن زندگی بهتر باید تابع قوانین آن کشور باشیم، برای داشتن سایتی با امتیاز بالا در گوگل نیز می‌بایستی تابع قوانین گوگل که همان سئو است، باشیم.

امیدوارم مطالعه مقاله ما برای شما مفید بوده باشد. همه چیز در مورد سئو را نمیتوان به تنهایی در یک مقاله جای داد. پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر به سایر مقاله‌های ما در این زمینه مراجعه کنید.

 

خواندن این مقالات توصیه می شود :

لیست خدمات سئو از سیر تا پیاز!

آنچه باید در مورد هزینه سئو وب سایت بدانید!

ابزارهای بررسی سئو سایت در سال 2020!

0 تا 100 سئوی سایت فروشگاهی!

کلمات کلیدی چه کاربردی دارند و چرا باید آن ها را بشناسیم؟

7 نوع کلمه کلیدی که باید بشناسیم!

11 پاسخ به "همه چیز در مورد سئو در عصر جدید!"

  1. عالی بود، مرسی:)

  2. بهترین مقاله‌ای که تا حالا خوندم.. واقعا عااالییی بود
    بسیار متشکرم

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.