منوهای نصب در پنل مدیریت

40 مورد از واژه های ضروری سئو که باید بدانید!

آکادمی دبیر این راهنمای گام به گام واژه های ضروری سئو برای رتبه بندی بالاتر در جستجو را برای بهبود ROI محتوایتان در اختیار شما قرار داده است.

موارد زیر ۴۰ مورد از واژه های ضروری سئو است که همه‌ دیجیتال مارکترها، متخصصین سئو و مدیران کسب‌وکارهای آنلاین باید در مورد آنها بدانند. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

در صورتی که در سئو و بهینه سازی وبسایت، تازه‌کار هستید پیشنهاد می‌کنیم پیش از این مقاله، مقاله همه چیز در مورد سئو در عصر جدید را مطالعه کنید

واژه های ضروری سئو

  • 301 Redirect

به روشی برای هدایت بازدید مجدد بازدید کننده از یک صفحه وب به صفحه دیگر گفته می‌شود. هر زمان آدرس وب یک صفحه را تغییر دادید، یک دایرکت 301 اعمال کنید تا آدرس قدیمی به آدرس جدید منتقل شود. واژه های ضروری سئو

با این کار تضمین می‌شود، افرادی که آدرس قدیمی را پیوند داده و یا آن را علامت گذاری کرده‌اند به طور خودکار به آدرس جدید می‌رسند و موتورهای جستجو می‌توانند فهرست آنها را به روز کنند.

در مورد سئو و اعتبار دامنه این صفحات نیز موارد مختلفی بیان شده است که در یک جمع‌بندی می‌توان گفت PA (پیج آتوریتی) احتمالا با افت بسیار کمی مواجه گردد. ریدایرکت 301 از واژه های ضروری سئو می‌باشد که باید با ساز و کار آن آشنا باشیم.

301-Redirect- واژه های ضروری سئو

  • ALT Text/Tag or Attribute

به شرح تصویر در HTML سایت شما گفته می‌شود. موتورهای جستجو فقط متن ALT تصاویر را می‌توانند بخوانند، نه خود تصاویر. متن ALT را حتما به تصاویر خود اضافه کنید. ALT تصاویر از  مهم‌ترین معیارهای سئو تصاویر می‌باشند.

در ALT تصاویر بهتر است از کلمه کلیدی اصلی خود برای بهینه سازی بهتر استفاده کنید.

ALT-text- واژه های ضروری سئو

  • Anchor Text از مهم‌ترین واژه های ضروری سئو

متن دقیق پیوند به یک صفحه وب است. در بیشتر وب سایت‌ها، اگر قبلا پیوندی را بازدید کردید، این متن معمولاً آبی تیره و زیرخط دار است. انکر تکست یا متن لنگر به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند صفحه بعدی در مورد چه موضوعی می‌باشد.

Anchor-Text- واژه های ضروری سئو

  • Blog

بخشی از وب سایت شما که باید به طور منظم مطالب خود را در این قسمت منتشر کنید (به عنوان مثال تفسیر در مورد موضوعات صنعت و شرکت، شرح وقایع، عکس‌ها، فیلم‌ها و غیره). هر پست وبلاگ در وب سایت شما صفحه جدیدی است که موتور جستجو می‌بیند و بنابراین فرصتی جدید برای این است که به صورت آنلاین شناخته شوید.

حتماً وبلاگ خود را در دامنه اصلی خود نگه دارید. استفاده از ساب دامنه برای وبلاگ کار سئو را بسیار سخت می‌کند. واژه های ضروری سئو

  • Bookmark

به پیوند وب سایتی که برای مراجعه بعداً در مرورگر وب یا رایانه شما ذخیره شده است گفته می‌شود. داشتن پیوند به سایت خود در سایت‌های بوکمارک به کراولرها نشان می‌دهد که سایت شما برای مردم جذاب و جالب است.

  • Canonical URL

URL بهترین آدرسی است که کاربر می‌تواند اطلاعاتی از آن به دست آورد. بعضی اوقات ممکن است موقعیتی داشته باشید که به محتوای همان صفحه در بیش از یک آدرس دسترسی داشته باشید. مشخص کردن URL متعارف به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند کدام آدرس برای بخشی از محتوا بهترین آدرس است.

برای مثال در یک فروشگاه اینترنتی اگر یک پیراهن از یک برند باشد، میتوان سایز، رنگ و… که بصورت جزیی متفاوت هستند را بصورت کنونیکال به محصول اصلی مرتبط کرد تا هم اعتبار صفحه اصلی بیشتر شود و هم موتور جستجو محتوای شما را کپی تشخیص ندهد.canonical url- واژه های ضروری سئو

  • Conversion Form

به فرم‌هایی گفته می‌شود که از طریق آن اطلاعات بازدید کنندگان سایتتان را جمع آوری می‌کنید. Conversion Form ها ترافیک را به لید تبدیل می‌کنند. جمع آوری اطلاعات تماس به شما کمک می‌کند تا این لیدها را دنبال کرده و بازدیدکنندگان را به مشتریان خود تبدیل کنید. واژه های ضروری سئو

  • Directory

درست مثل دایرکتوری‌های افراد و شماره تلفن‌ها، دایرکتوری‌هایی نیز برای وب‌سایت ها وجود دارد. ارسال سایت خود به یک دایرکتوری به شما چیزی بیشتر از یک لینک ورودی می‌دهند، و به مردم کمک می‌کند شما را پیدا کنند. نمونه دایرکتوری‌های معروف دنیا Yahoo! Directory و Dmoz هستند.

  • Domain

آدرس اصلی وب سایت شما دامنه وبسایت می‌باشد. (به عنوان مثال: https://dabiracademy.ir). بهتر است مالکیت دامنه خود را برای چندین سال تمدید کنید تا بعدا مشکلی پیش نیاید. رتبه‌بندی موتور جستجو از وب سایت‌هایی با دامنه قدیمی‌تر حمایت می‌کند زیرا این مسئله تعهد را نشان می‌دهد. یعنی به اصطلاح امتیاز خاصی در DA (دامین آتوریتی) برای دامنه‌های قدیمی‌تر قایل می‌شوند.

DOMAIN- واژه های ضروری سئو

  • The Fold

The Fold در وب سایت شما جایی است که صفحه در انتهای مانیتور کاربر یا پنجره مرورگر قطع می‌شود. هر چیزی را که پایین است می‌توانید ببینید، اما بلافاصله مشاهده نمی‌شود و نیاز به اسکرول است. موتورهای جستجو مقداری از محتوای بالاتر از اولویت برخوردار هستند، زیرا بازدید کنندگان جدید بلافاصله آن را مشاهده خواهند کرد. داشتن تبلیغات بیش از حد در بالای صفحه می‌تواند یک مسئله منفی تلقی شود.

  • Headings از کلیدی‌ترین واژه های ضروری سئو

به متنی در وب سایت شما که داخل یک برچسب عنوان مانند H1 یا H2 قرار گرفته است گفته می‌شود. این متن اغلب با قلم و سایز بزرگتر نسبت به سایر متن‌های صفحه نوشته می‌شود. می‌توانید برحسب نوع و طول محتوا H1 تا  H6 را برای نوشته خود انتخاب کنید. واژه های ضروری سئو

  • HTML

به بخشی از کد وب سایت شما که موتورهای جستجو می‌خوانند گفته می‌شود. HTML خود را تا آنجا که ممکن است تمیز نگه دارید تا موتورهای جستجو سایت شما را به راحتی بخوانند. به جای HTML، تا حد ممکن کد مربوط به طرح را در CSS خود قرار دهید.

برای تمیز نگه داشتن HTML در سایت‌های وردپرس می‌توانید براحتی از افزونه‌ها (پلاگین) استفاده کنید.

HTML- واژه های ضروری سئو

  • Inbound Link

به پیوندی که از یک سایت به سایت دیگر انجام می‌شود گفته می‌شود. پیوند از یک سایت دیگر باعث بهبود SEO شما می‌شود، خصوصاً اگر آن سایت دارای PageRank و DA (دامین آتوریتی) بالایی باشد. یادتان باشد گوگل مخالف لینک‌های پولی می‌باشد. واژه های ضروری سئو

  • Internal Link

به پیوندی که از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت انجام می‌شود گفته می‌شود، مانند لینکی که از صفحه اصلی به صفحه محصولات خود انجام می‌دهید. یا در مقالات وبسایت بین مقالات مختلف لینک‌سازی انجام می‌دهید.

Internal-Link- واژه های ضروری سئو

  • Indexed Pages

صفحات وب سایت شما که توسط موتورهای جستجو ایندکس می‌شوند. برای اطلاع از ایندکس شدن می‌توانید آدرس URL خود را در Google Search Console خود و در قسمت URL Inspection وارد کنید. از این قسمت همچنین می‌توانید بصورت دستی عملیات ایندکس را انجام دهید.

نکته: ایندکس شدن الزاما به معنای نمایش در موتور جستجو نمی‌باشد و ممکن است فاصله بین ایندکس تا نمایش آن در موتور جستجو از 24 ساعت تا ماه‌ها ادامه‌دار باشد.

  • Javascript

یک زبان اسکریپت نویسی است که به مدیران وب سایت اجازه می‌دهد تا هنگام مرور کاربران، جلوه‌های مختلف یا تغییراتی در محتوای وب سایت خود اعمال کنند. موتورهای جستجو اغلب در خواندن محتوایی که در داخل Javascript است مشکل دارند، اما با گذشت زمان در این زمینه بهتر می‌شوند.

  • Keyword از اصلی‌ترین واژه های ضروری سئو

کلمه‌ای که کاربر هنگام جستجو وارد می‌کند. هر صفحه وب باید با هدف جذب بازدیدکنندگانی که کلمات کلیدی خاصی را جستجو کرده‌اند، بهینه شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقالات « 7 نوع کلمه کلیدی را بشناسیم! » و « کلمات کلیدی چه کاربردی دارند و چرا باید آن ها را بشناسیم؟ » را مطالعه کنید. واژه های ضروری سئو

  • Link Building

به فعالیت و روند دریافت پیوندهای ورودی بیشتر به وب سایت برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو گفته می‌شود. لینک بیلدینگ می‌تواند بصورت سئو کلاه خاکستری یا کلاه سیاه انجام شود. این فعالیت اگر به درستی انجام نگردد می‌تواند منجر به پنالتی شدن و جریمه سایت شما شود. مقاله « چرا باید لینک بدیم؟! هدف از لینک سازی برای سایت چیه؟ » برای اطلاعات بیشتر توصیه می‌شود.

Link-Building- واژه های ضروری سئو

  • Long Tail Keyword

به کلمه کلیدی که به ندرت جستجو شود و معمولاً با دو یا چند کلمه در عبارت می‌آید گفته می‌شود. کسب و کارهای کوچک باید کلمات کلیدی دنباله بلند را به عنوان هدف در نظر بگیرند، زیرا دشواری آنها به نسبت سایر کلمات کلیدی کمتر است و اغلب جستجوی بیشتری دارند. کلمات کلیدی متداول مانند «دیجیتال مارکتینگ» رقابتی تر هستند و رتبه بندی آنها در جستجو بسیار دشوار است. یک کلمه کلیدی دنباله بلند در این حوزه مانند عبارت « همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ » واژه های ضروری سئو

  • Metadata

به داده‌هایی گفته می‌شود که به موتورهای جستجو می‌گوید وب سایت شما درباره چه چیزی است. برای اینکار حتما کلیدواژه های خود را بهینه کنید.

  • Meta Description از واجب‌ترین واژه های ضروری سئو

شرح مختصری از محتوای یک صفحه است که از کمتر از 160 کاراکتر تشکیل شده و توضیح می‌دهد که چرا کسی باید از مطلب شما بازدید کند. این اغلب در صفحات نتایج موتور جستجو زیر عنوان صفحه به عنوان نمونه‌ای از محتوای صفحه نمایش داده می‌شود. در متا دیسکریپشن از کلمه کلیدی خود برای بهینه‌سازی استفاده کنید.

Meta Description- واژه های ضروری سئو

  • Meta Keywords

قبلاً توسط موتورهای جستجو در دهه 90 استفاده می‌شد تا تعیین کند که یک صفحه وب چیست، برچسب کلمات کلیدی متا دیگر توسط هیچ موتور جستجوی اصلی استفاده نمی‌شود و بعبارتی منسوخ شده است.

  • mozRank

یک رتبه بندی لگاریتمی است که توسط SEOmoz از 0 تا 10 از لحاظ تعداد و کیفیت پیوندهای ورودی به وب سایت یا صفحه خاصی در آن وب سایت ارائه می‌شود.

  • Nofollow

وقتی پیوندی از یک سایت، اعتبار سئو را به سایت دیگر منتقل نمی‌کند به آن nofollow می‌گویند.

هنگام پیوند دادن به صفحات داخلی وب سایت خود زیاد از nofollow استفاده نکنید. هنگام پیوند دادن به صفحات خارجی که نمی‌خواهید آن صفحات را تأیید کنید، از آن استفاده کنید.

Nofollow- واژه های ضروری سئو

  • Page Title

به نامی که به صفحه وب خود می‌دهید، و در بالای پنجره مرورگر شما مشاهده می‌شود گفته می‌شود. عنوان صفحه باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما باشد. وزن کلمات در ابتدای عنوان صفحه شما از کلماتی که در انتها است بیشتر است.

  • PageRank

عددی بین 0-10 که توسط Google به وبسایت شما اختصاص داده شده است، که نشان می‌دهد SEO کلی شما چقدر خوب است. از نظر فنی به عنوان “Toolbar PageRank” شناخته می‌شود. واژه های ضروری سئو

  • Panda

به مجموعه‌ای از آپدیت‌های منتشر شده توسط گوگل برای الگوریتم رتبه بندی موتور جستجوگر خود اشاره دارد که هدف آن شکست دادن افرادی است که تعداد زیادی محتوای متوسط ​​را ایجاد می‌کنند تا تلاش کنند رتبه بندی کلمات کلیدی را بدون ایجاد ارزش زیادی برای کاربران بدست آورند.

پاندا از الگوریتم‌های مهم گوگل می‌باشد که باید در ایجاد محتوا همیشه اصول کلاه سفید را بکار ببرید تا توسط گوگل جریمه نشوید. واژه های ضروری سئو

  • PPC (Pay-Per-Click)

روش تبلیغاتی که در آن یک تبلیغ دهنده یک تبلیغ را در یک مکان تبلیغاتی آنلاین قرار می‌دهد و هر بار که بازدید کننده روی آگهی کلیک می‌کند، تبلیغ دهنده به همان میزان به وبسایت تبلیغ کننده، پول پرداخت می‌کند. Google AdWords نمونه کلاسیک این موضوع است. ابزارهای ایرانی نیز برای اینکار وجود دارند.

PPC- واژه های ضروری سئو

  • Ranking Factor

از عناصریست که تعیین می‌کند یک موتور جستجو چگونه یک صفحه‌ی خاص را رتبه بندی می‌کند، مانند تعداد پیوندهای ورودی به یک صفحه یا محتوای برچسب عنوان در آن صفحه. گوگل دارای بیش از 200 فاکتور برای رتبه‌بندی می‌باشد که تمام آنها بصورت کاملا خصوصی نگهداری می‌شوند.

  • Referrer String

به بخشی از اطلاعات ارسال شده توسط مرورگر کاربر هنگام مرور از صفحه‌ای به صفحه دیگر در وب گفته می‌شود. این شامل اطلاعات مربوط به مکانی است که قبلاً از آنجا آمده‌اند، که به مدیران وب سایت کمک می‌کند بفهمند کاربران چگونه وب سایت آن‌ها را پیدا می‌کنند.

  • RSS Feed

RSS مخفف ” really simple syndication ” است. یک روش مبتنی بر اشتراک برای به روزرسانی مطالب جدید از یک منبع وب است. یک RSS برای وب سایت یا وبلاگ خود تنظیم کنید تا به دنبال کنندگان خود در هنگام انتشار محتوای جدید به روز بمانید.

  • SERP (SERP (Search Engine Ranking Page)

به صفحه‌ای که پس از اجرای یک جست و جو در موتور جستجو به آن منتقل می‌شوید گفته می‌شود. معمولا 10 نتیجه در آن وجود دارد، اما این ممکن است با توجه به درخواست و موتور جستجوی مورد نظر متفاوت باشد. در حالت کلی صفحه گوگل پس از پیدا کردن نتایج نوعی از SERP می‌باشد. این کلمه از مهم‌ترین واژه های ضروری سئو می‌باشد.

SERP- واژه های ضروری سئو

  • Sitemap از حرفه‌ای‌ترین واژه های ضروری سئو

سند ویژه‌ای است که توسط یک مدیر وب یا یک نرم افزار ایجاد شده است که نقشه‌ای از تمام صفحات وب سایت را فراهم می‌کند تا موتور جستجو بتواند آن وب سایت را به آسانی پیداکند. پلاگین‌های حرفه‌ای سئو مانند Yoast SEO، Rank Math قابلیت ایجاد Sitemap را دارند.

همچنین می‌توانید بصورت اختصاصی از XML Sitemap برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید. نقشه سایت یا Sitemap را در گوگل سرچ کنسول می‌توانید پس از ایجاد بصورت دستی وارد و تایید نمایید.

Sitemap- واژه های ضروری سئو

  • Social Media از نام آشناترین واژه های ضروری سئو

به رسانه‌های آنلاین ایجاد شده توسط افراد و به اشتراک گذاشته شده توسط آنها گفته می‌شود. Facebook ، YouTube ، LinkedIn ، Google+ و Twitter وب سایت‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی هستند. پیوندهای بسیاری از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی اکنون در جستجوها ظاهر می‌شوند. داشتن پیوند به سایت خود در شبکه‌های اجتماعی مهم است.

  • Spider

یک برنامه رایانه‌ای است که در اینترنت جستجو می‌کند و اطلاعات مربوط به وب سایت‌ها را جمع آوری می‌کند. موتورهای جستجو بوسیله همین عنکبوت‌ها سایت‌ها را بررسی و پس از کراول کردن، ایندکس می‌کنند.

  • Traffic از واژه های ضروری سئو

به بازدید کنندگان سایت شما گفته می‌شود. تمام کارهایی که روی سئوی سایت انجام می‌شود برای افزایش ترافیک وبسایت می‌باشد. ترافیک سایت یکی از معیارهای مهم برای رتبه‌بندی سایت می‌باشد.

  • Title

به عنوان صفحه‌ای در وب سایت شما، که در یک برچسب (<title>) در HTML در داخل قسمت سر صفحه محصور شده است می‌گویند. وقتی در آن صفحه باشد، در نتایج موتور جستجو و در بالای مرورگر وب کاربر نیز ظاهر می‌شود. استفاده از کلمه کلیدی در title بسیار حایز اهمیت است.

  • Traffic Rank

به رتبه بندی میزان بازدید سایت شما در مقایسه با سایر سایت‌های موجود در اینترنت می‌گویند.

  • URL از واژه های ضروری سئو و بهینه سازی

 به آدرس وب یک صفحه در سایت شما گفته می‌شود به عنوان مثال: (https://dabiracademy.ir/blog) یک URL  می‌باشد.

URL- واژه های ضروری سئو

نتیجه‌گیری: واژه های ضروری سئو

به طور کلی در این بخش از وبلاگ آکادمی دبیر ۴۰ واژه‌ از واژه های ضروری سئو را برایتان جمع آوری کردیم که برای بهینه‌سازی سایت خود و سئو کردن آن باید از آنها اطلاع داشته باشید. برای شروع کار سئو سایت یا برونسپاری پروژه سئوی کسب و کارتان باید بصورت کامل به این واژه‌ها مسلط باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از فضای دیجیتال بدست آورید.

 

خواندن این مقالات توصیه می شود :

لیست خدمات سئو از سیر تا پیاز!

همه چیز در مورد سئو در عصر جدید!

ابزارهای بررسی سئو سایت در سال 2020!

17سوال متداول سئو (seo)

0 پاسخ به "40 مورد از واژه های ضروری سئو که باید بدانید!"

    ارسال یک پیام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.