
آنچه در این مقاله میخوانیم
درک اینکه کلمات کلیدی چه کاربردی دارند و چگونه باید از آنها استفاده کنید، در موفقیتتان تاثیر گذار است. اگر همه چیز را در رابطه با کلمه کلیدی یاد بگیرید و به درستی از آنها استفاده کنید، میتوانید ماهانه هزاران بازدید کننده مشتاق را به وب سایت خود جذب کنید. اما مشکل این است که بسیاری از مردم تعریف اشتباهی از آن دارند و یا موفق به جذب هیچ کس نمیشوند و یا افرادی را جذب میکنند که فقط زمان خود را با آنها هدر میدهند و در واقع جامعه هدف آنها نیستند.
در این مقاله با بررسی کلمات کلیدی به شما نشان میدهیم که چگونه از آنها در مطالب و وب سایت خود به درستی استفاده کنید.
کاربرد کلمات کلیدی چیست؟
کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی هستند که افراد و کاربران برای یافتن پاسخ سوالاتشان در موتورهای جستجو تایپ میکنند. این کلمات به موتورهای جستجو کمک میکنند تا دقیقترین محتوا را برای جستجوی شما پیدا کنند.
این به این معنی است که کلمات کلیدی اصلی وب سایت شما باید حول مشکلی که کسب و کار شما حل میکند متمرکز شوند تا کاربر به آسانی برای حل مشکل یا گرفتن پاسخ سوالات خود به سایت شما هدایت شود.
بسته به اینکه حوزه کسبوکارتان چیست کلمات و عبارات کلیدی متفاوتی خواهید داشت. بعنوان مثال به عبارات کلیدی چند کسب و کار اشاره میکنیم:
- تی شرتهای چاپی سفارشی
- دزدگیر لباس در تهران
- دورههای دیجیتال مارکتینگ آنلاین
- کلاسهای هنری برای افراد مبتدی
هر کدام از اینها به صراحت بیان میکند که کسب وکار شما چه مشکلی را حل میکند. به صراحت بیان کنید که حرفهای که شما در آن فعالیت میکنید کدام یک از نیازهای مردم را میتواند برطرف کند و وقتی مردم در مورد کسب و کار شما حتی با خبر نیستند، اینگونه با کسبوکار شما آشنا میشوند.
بنابراین مهم است که ابتدا مطمئن شوید که کلمات کلیدی اصلی کسب و کار شما چیست و ثانیا صفحات اصلی وب سایت خود را برای آن کلمات بهینه کنید.
این به شما کمک میکند تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما نه تنها به آنچه افراد جستجو میکنند مرتبط است بلکه بر روی جذب افراد مناسب نیز متمرکز است.
کلمات کلیدی چگونه کار می کنند؟
کلمات کلیدی به عنوان پلی بین موتورهای جستجو و وب سایت شما عمل میکنند. آنها افرادی را که سوال به خصوص دارند را جذب میکنند و آنها را با وب سایتهایی که به آنها پاسخ میدهند جفت میکنند. اگر بیشتر و دقیقتر بخواهیم توضیح دهیم، کلمه کلیدی به یک موتور جستجو مانند گوگل کمک میکنند تا سایت یا محتوای شما را شناخته و افرادی که به محتوای وب سایت شما نیاز دارند را به این صفحه بکشاند. در اینصورت هم شما به مخاطب هدف دست پیدا میکنید و هم افراد به پاسخ سوالات و نیازهایشان دست میابند.
موتورهای جستجو به طور خودکار موضوع وب سایت شما را نمیدانند. در عوض، آنها محتوای شما را میخوانند و محتوا را تجزیه و تحلیل میکنند تا بفهمند کدام کلمات کلیدی مربوط به یک صفحه هستند.
فرض کنید شما شغلی را اداره میکنید که تی شرتهای سفارشی را چاپ میکند. ذکر کلمهی کلیدی «تی شرت سفارشی» در صفحه شما به زمینه سازی سایت شما کمک میکند.
یک موتور جستجو این پرونده را در بخش «تی شرت سفارشی» به عنوان کلمه کلیدی خود ثبت میکند. سپس وقتی کسی آمد و «تی شرت سفارشی» را جستجو کرد وب سایت واجد شرایط نمایش در نتایج جستجو قرار میگیرد.
در نتیجه این جستجو دو اتفاق روی میدهد:
- شخصی که جستجو میکند وب سایت مناسبی را براساس درخواست و نیاز خود پیدا میکند.
- صاحبان کسب و کارها، مشتریان خود را از این طریق جذب میکنند که در غیر این صورت نمیتوانستند آنها را داشتهباشند.
در نتیجه:
کلمات کلیدی پل ارتباطی بین موتورهای جستجو و وب سایت شما هستند.
چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
بدون این کلمات، هیچ موتور جستجو یا سئو وجود نخواهد داشت. و در آن حالت مردم هیچ راهی برای دستیابی به خدمات کسب و کار شما نخواهند داشت تا نیاز خود را برطرف کنند. پس بهتر است با اهمیت کلمات کلیدی بیشتر آشنا شویم و از آنها به درستی استفاده کنیم.
فرآیند جستجو در هر حالت با کلمات کلیدی شروع میشود! حتی اگر آن جستجو در نوار جستجو تایپ شود یا به عنوان فایل صوتی در دستگاهی ضبط شود. بنابراین اگر در افزایش درآمد وب سایت خود جدی هستید، باید کلمات کلیدی را در کل کسب و کار خود جدی بگیرید. چون بدون کلمات کلیدی، افراد نمیتوانند تجارت شما را در دنیای امروز پیدا کنند.
کلمات کلیدی شما را به اهدافتان میرسانند
بهترین قسمت در مورد کلمات کلیدی این است که مردم به معنای واقعی کلمه، دقیقا همان چیز را میپرسند که میخواهند. وظیفه شما به عنوان صاحب کسبوکار این است که نیاز آنها را شناسایی کرده، بیابید و برطرف کنید.
انواع مختلف این کلمات، هدف متفاوتی را نشان می دهند، بنابراین در کسبوکار خود میتوانید اطمینان حاصل کنید که کاملاً بر جذب افراد مناسب متمرکز شدهاید.
به طور کلی اهداف کلمات کلیدی به سه دسته تقسیم میشوند:
- Navigational
کاربر میخواهد بوسیله جستجوی کلمات کلیدی به یک وب سایت یا صفحه خاص برود.
- Informational
کاربر با جستجوی کلمات کلیدی میخواهد چیز جدیدی یاد بگیرد.
- Transactional
کاربر به نحوی کلمات کلیدی را جستجو میکند که میخواهد کالایی بخرد.
این اهداف، با توجه به کلماتی که افراد در جستوجوی آن هستند متفاوت است و باید اطلاعات دقیقی از کلمات کلیدی مشتریان بدست آوریم.
بیایید به عنوان مثال ساده به «خدمات دیجیتال مارکتینگ» نگاهی بیندازیم:
Navigational :اگر بخواهید به وب سایت اصلی یک آکادمی دیجیتال مارکتینگ وارد شوید، فقط dabiracademy.ir را جستجو کرده و روی پیوند صفحه اصلی کلیک کنید.
Informational : اگر میخواهید قبل از دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ، درباره آن اطلاعاتی کسب کنید، بهتر است به جستوجوی «دیجیتال مارکتینگ چیست» بپردازید.
Transactional : اگر میخواهید یکی از خدمات حوزه دیجیتال مارکتینگ را سفارش داده و دریافت کنید، برای مثال میتوانید طراحی وب سایت وردپرس یا آموزش سئو را جستوجو کنید.
تفاوت اهداف را مشاهده کردید؟ بهتر است بدانید که میتوانید محتوای خود را، برای جذب فرد مناسب و کسب نتیجه دلخواه وی، در وب سایت خود بهینه کنید.
کلمات کلیدی، کسب و کار شما را به موفقیت نزدیک میکنند!
در این مقاله یاد گرفتیم که کلمات کلیدی چیست و چرا برای موفقیت شما مهم هستند. کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک میکنند تا افراد مناسب را با صفحات وب مناسب جفت کنند. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در سایت خود میتوانید به موتورهای جستجو مانند Google بگویید که وب سایت یا محتوای شما چیست، بنابراین میتواند به افراد مناسب نشان دادهشود.
بنابراین در صورتی که بتوانید از کلمات کلیدی درست و هدفمندی در صفحات مختلف وب سایت خود استفاده کنید قطعا بزودی به موفقیت رسیده و صاحب مشتریان وفاداری خواهید شد.
خواندن این مقالات توصیه می شود :
0 تا 100 سفارش تولید محتوا
همکاری در تولید محتوا از زبان یک مدیر محتوا!
همه چیز در مورد سئو در عصر جدید!
منظور از تولید محتوا براساس سئو چیست؟
0 تا 100 هر آنچه برای متخصص تولید محتوا شدن به آن نیاز دارید!
7 نوع کلمه کلیدی که باید بشناسیم!
1 پاسخ به "کلمات کلیدی چه کاربردی دارند و چرا باید آن ها را بشناسیم؟"