منوهای نصب در پنل مدیریت

کلمات کلیدی ارگانیک را بشناسید!

در بحث سئو قطعا کلمات کلیدی ارگانیک یکی از مهم‌ترین بخش‌ها می‌باشد! شما چه یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باشید و به شرکت‌های دیگر در رشد خود کمک کنید و چه یک مالک وب‌سایت تجاری که در رونق بخشیدن نام برند خود تلاش می‌کند! اهمیت سئو و بهینه‌سازی برای تمامی جنبه‌ها مهم و ضروریست.

سئو برای افزایش دیده‌شدن در اینترنت بسیار مهم است، و این باعث می‌شود مشتریان بالقوه بتوانند محصولات، خدمات و دانش مورد نیاز خود را به صورت آنلاین بیابند. کلمات کلیدی ارگانیک یکی از ارکان مهم سئو است. کلمات کلیدی ارگانیک نوعی کلمه کلیدی است که برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک کاربران استفاده می‌شود. برای درک بهتر کلمات کلیدی می‌توانید اهمیت این کلمات را در مقاله‌ی کلمات کلیدی چه کاربردی دارند و چرا باید آنها را بشناسیم مطالعه کنید.

کلمات کلیدی ارگانیک اگر به درستی بهینه‌سازی شود، امکان رتبه گرفتن برای رنک‌های خوب و ویژه نیز وجود دارد و به شما در بهبود نرخ کلیک CTR)) شما کمک می‌کند. در ادامه، مقاله مبحث کلمات کلیدی ارگانیک را برای یادگیرندگان سئو از وبلاگ آکادمی دبیر را مطالعه کنید.

کلمات کلیدی ارگانیک چیست؟

کلمات کلیدی ارگانیک، کلمات کلیدی مورد استفاده در SEO برای جذب ترافیک «رایگان» هستند. رایگان بودن این نتایج کلمات کلیدی ارگانیک را از کلمات کلیدی پرداخت به ازای هر کلیک PPC)) که برای Google Ads و سیستم‌های تبلیغی مشابه استفاده می‌شود، جدا می‌کند. این که کلمات کلیدی ارگانیک رایگان هستند، آنها را به ابزاری مقرون به صرفه در بازاریابی آنلاین تبدیل می‌کند که ارزش یادگیری و استفاده از آن را دارد.

کنار قیمت مناسب، جستجوی ارگانیک ابزاری ارزشمند برای بازاریابی است. Google اکنون بیش از 3.5 میلیارد جستجو در روز را پردازش می‌کند (این میانگین به طور متوسط ​​در هر ثانیه 40،000 جستجوی کلمه کلیدی ارگانیک است). برای اطلاعات بیشتر حتما‌ مقاله‌ی نحوه‌ی جستجو در گوگل ۳۱ ترفند جستجوی پیشرفته گوگل را مطالعه کنید.

اگر بتوانید بخشی از آن ترافیک ارگانیک را برای کلمات کلیدی ارگانیک خود بهینه کنید، می‌توانید قابلیت دیده شدن سایت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. انتخاب با دقت کلمات کلیدی ارگانیک، یکی از همین راه‌های پیشرفت است.

چگونه کلمات کلیدی ارگانیک را می‌توان پیدا کرد؟

چند روش برای یافتن کلمات کلیدی ارگانیک وجود دارد که به وب سایت شما کمک می‌کند از صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) Google، Yahoo Search، Bing و سایر موتورهای جستجو صعود کند.

در ادامه شما را با چند گزینه برای تحقیق و شناسایی کلمات کلیدی ارگانیک آشنا خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت شما برود.

  • از Google Analytics استفاده کنید

Google Analytics به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام کلمات کلیدی ارگانیک باعث بازدید سایت شما می‌شوند. سپس می‌توانید از این کلمات کلیدی بیشتر استفاده کرده و تأثیر آنها را به حداکثر برسانید. گزارشات صفحه فرود یا لندینگ پیج یکی از روشهای انجام این کار است.

در داشبورد Analytics، از مسیر: Behavior> Site Content >  Landing Pages را انتخاب کنید.

از-Google-Analytics-استفاده-کنید

از آنجا، می‌توانید بر روی نشانگر URL کلیک کنید (یا آن را در نوار جستجو وارد کنید). سپس باید به بخش  Secondary Dimension>”Advertising”>” Keyword” بروید. یا اینکه می‌توانید در نوار جستجوی کوچک درSecondary Dimension  جستجو کنید.

از-Google-Analytics-استفاده-کنید

سپس می‌توانید ببینید که کدام کلمات کلیدی که باعث ترافیک صفحات مقصد شما می‌شوند. با بهینه‌سازی بهتر این کلمات کلیدی ارگانیک می‌توانید ترافیک خیلی بیشتری را سمت وب‌سایت خود هدایت کنید.

از-Google-Analytics-استفاده-کنید

  • از گوگل سرچ کنسول Google استفاده کنید

با استفاده از Google Search Console می‌توانید میانگین رتبه بندی را برای کلمات کلیدی منفرد مشاهده کنید. وارد Google Search Console شوید، سایت مورد نظر را انتخاب کنید و “Search Result” را انتخاب کنید. ستون “Queries” را علامت بزنید. اینها کلمات کلیدی هستند که به سایت شما بازدید می‌رسانند.

یک نکته این است که بر روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که به میزان جستجوی ماهانه بالایی دست می‌یابند اما برای سایت شما رتبه بالایی ندارند.

سپس می‌توانید صفحات ساخته شده در اطراف آن کلمات کلیدی را با افزودن متن و تصاویر مربوطه، بهبود بک‌لینک‌ها، به روزرسانی متا دیسکریپشن و سایر مراحل جستجو در صفحه SEO برای بهبود رتبه بندی با استفاده از این عبارت پر جستجو، بهبود بخشید.

  • کلمات کلیدی ارگانیک رقیب‌هایتان را بررسی کنید

کلمات کلیدی ارگانیک رقیب ‌های شما اطلاعات بیشتری از اهمیت محتوا و کلمات کلیدی ارائه می‌دهند. با بررسی اینکه آنها چه کاری انجام می‌دهند و عملکرد خوبی دارند، می‌توانید آن را در استراتژی SEO خود ادغام کنید.

برای فهمیدن کلمات کلیدی ارگانیک رقیب می‌توانید از ابزارهای سئو مانند SEMrush، MOZ و … استفاده کنید.

کلمات-کلیدی-ارگانیک-رقیب‌هایتان-را-بررسی-کنید

  • از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

فناوری تحقیق در مورد کلمات کلیدی مانند Semrush’s Keyword Magic Tool شناسایی کلمات کلیدی ارگانیک را سریعتر و آسان تر می‌کند. شما می‌توانید از چنین ابزارهای جستجوگرها برای شناسایی اصطلاحات ارزشمند و یافتن کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید (انواع مشابه کلمه کلیدی اصلی که هدف قرار داده‌اید و همچنین می‌تواند باعث افزایش رتبه شود).

بسته به سیستم عاملی که می‌خواهید هدف قرار دهید، می‌توانید کلمات کلیدی مفید را نیز شناسایی کنید.

از-ابزار-تحقیق-کلمات-کلیدی-استفاده-کنید

به عنوان مثال، Semrush معیارهای کمی مانند حجم جستجو، دشواری کلمات کلیدی و ویژگی‌های SERP را برای کلمات کلیدی خاص در اختیار شما قرار می‌دهد. به شما در مورد این ایده می‌دهد که افراد هر چند وقت یکبار کلمه کلیدی را جستجو می‌کنند، دشواری آن و اینکه آیا ویژگی‌های SERP برای این اصطلاح وجود دارد.

 

چگونه می‌توانم رتبه سئو خود را از طریق کلمات کلیدی ارگانیک بهتر کرد؟

نکات بالا به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی ارگانیک بیشتری را برای افزایش بازدید سایت وب سایت خود پیدا کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید از ابزار کلمات کلیدی Semrush برای یافتن کلمات کلیدی مرتبطی که ممکن است خودتان فکرش را نکرده باشید استفاده کنید. یا از Google Analytics برای اینکه بگویید کدام صفحه‌های اصلی بهترین عملکرد را دارند، استفاده کنید، بنابراین می‌توانید مشخص کنید کدام کلمات کلیدی ارزش استفاده بیشتری دارند.

ما به شما توصیه می‌کنیم مقاله‌ی ۷ ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی را بخوانید و نگاهی بیندازید که چگونه می‌توانید فرصت‌های کلمه کلیدی ارگانیک خود را ارزیابی کنید.

در حالی که داشتن کلمات کلیدی ارگانیک بیشتری چیز مثبتی است، مراقب پر کردن کلمات کلیدی باشید. الگوریتم‌های موتور جستجو می توانند محتوایی را که مملو از تعداد زیادی کلمه کلیدی است اما برای جستجوگران مفید نیستند تشخیص دهند و این برای شما اصلا خوب نیست و می‌تواند باعث افت رنک سایت شما شود.

 

اطلاعات بیشتری در مورد SEO خود کسب کنید

بهینه سازی موتور جستجو ابزاری قدرتمند است و سئو اولیه مهارت ارزشمندی است. خبر خارق العاده این است که برای تسلط بر آن لازم نیست که یک نابغه باشید و فقط باید تمرین و تکرار داشته باشید.

تمام دانش لازم برای پیوستن به صف متخصصین حرفه‌ای سئو به صورت آنلاین در دسترس است. به علاوه، ابزارهای مفیدی مانند Google، Moz، Semrush و … نیز برای کمک به شما در ساختن کمپین‌های SEO که مفید هستند در دسترس است.

 

خواندن این مقالات توصیه می‌شود:

7 نوع کلمه کلیدی که باید بشناسیم!
ابزارهای بررسی سئو سایت در سال 2020!

0 پاسخ به "کلمات کلیدی ارگانیک را بشناسید!"

    ارسال یک پیام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.