منوهای نصب در پنل مدیریت

8 نکته اصلی در نوشتن کپشن اینستاگرام

در این مقاله برای شما نکات جذابی در مورد اینکه چگونه می‌توان کپشن‌ اینستاگرام را جذاب کرد جمع‌آوری کردیم. بیایید ۸ نکته‌ی مهم حول این موضوع را با هم ببینیم.

بازاریابی در اینستاگرام کاملا بصری است. کیفیت عکس‌های شما مهم ترین فاکتور در جذب فالوور اینستاگرام، علاقه‌مند کردن آنها به برند شما و نشان دادن جنبه انسانی کسب‌وکار شما خواهد بود. اما وقتی که یک عکس زیبا گرفته و آن را به زیباترین شکل ممکن ویرایش کردید، کار سخت تمام نمی‌شود. کپشن اینستاگرام پست شما قسمتی است که می‌توانید به محتوای تصویری خود، صدا دهید.

یک کپشن اینستاگرام خوب توضیح می‌دهد که عکس در چه زمینه‌ای است، به دنبال کنندگان شما می‌گوید که کاری انجام دهند، یا جوکی بگوید‌ که باعث می‌شود مطالب شما لذت بخش و قابل اشتراک باشد . گاهی اوقات یک پست اینستاگرام برای مخطبتان کافی نیست. اگر به کپشن‌ اینستاگرام خود به عنوان یک اولویت نگاه نمی‌کنید، شما این فرصت را از دست می‌دهید. چند نکته برای نوشتن کپشن‌های بهتر اینستاگرام برای شما آورده شده است:

نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام:

برای نوشتن کپشن اینستاگرام بهتر است موارد زیر را در نظر بگیریم:

  • ابتدا چندین کپشن بنویسید.
  • موارد مهم را از قبل بارگیری کنید.
  • در کپشن خود از فالوورهایتان بخواهید کاری انجام دهند.
  • سعی کنید بیش از حد، از هشتگ‌ها استفاده نکنید.
  • از صدا و تصویر خود برای جلب اعتماد و توجه استفاده کنید.
  • از ایموجی استفاده کنید.
  • کانال‌های اجتماعی دیگر خود را بصورت متقابل تبلیغ کنید.
  • در صورت تردید، منظور خود را مختصر بیان کنید.

 

  1. ابتدا چندین کپشن اینستاگرام مناسب بنویسید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای آماده سازی تقویم محتوا، موضوع و طراحی یک پست اینستاگرام ساعت‌ها زمان و انرژی صرف کرده اما در انتها از کار خود راضی نباشید! چرا که عکس‌العملی که انتظار داشتید از مخاطبان دریافت کنید را نگرفته‌اید.

در واقع در چنین مواقعی است که نقش یک کپشن اینستاگرام خوب و حرفه‌ای هویدا می‌شود. اگر می‌خواهید بهترین بازخورد را از پست‌های خود به دست آورید سعی کنید تمام آنچه پست شما را کاربرپسند می‌کند را در کپشن بگنجانید.

برای این کار، در شروع کار می‌توانید چندین کپشن اینستاگرام بنویسید و بهترین آن‌ها را به کمک همکاران خود بیابید. پس نگران از دست رفتن زمان نباشید، چرا که بارگذاری یک پست خوب بسیار مهم‌تر از بارگذاری پست معمولی در یک زمان معین است.

دیده شدن پست‌های شما توسط مخاطبتان به تعداد لایک‌ها و نظرات یک پست، ارتباط شما با ارسال کاربر و سایرعوامل بستگی دارد. به همین دلیل وقت گذاری و ساختن کپشن اینستاگرام خوب مهم است چون از این طریق فالوورهایی ماندگار برای خود میسازید. به یاد داشته باشید مطالبی که به اشتراک میگذارید باید آنها را به اندازه‌ای خوشنود و راضی کند که مطالب شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند و با محتوای شما خود را سرگرم کنند. تولید محتوا نیز در جذب مخاطب بسیار مهم است و شما می‌توانید مقاله نکات مهم در تولید محتوا مطالعه کرده و از نکات آن استفاده کنید.

  1. در کپشن اینستاگرام موارد مهم را از قبل بارگیری کنید.

حداکثر تعداد کاراکتر برای کپشن اینستاگرام 2200 است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که کپشن‌ها پس از سه تا چهار کلمه از متن دیگر دیده نمی‌شوند! (برای دیدن باید کلیک کنند)

موارد مهم را از قبل بارگیری کنید.

اما دلیل نمی‌شود که کپشن‌های خود را خیلی کوتاه نگه دارید تا کاربران بتوانند 100٪ آن را بدون نیاز به کلیک روی «بیشتر» ببینند. درعوض، کپشن‌های خود را با محتوای مهم شروع کنید و هشتگ، آدرس سایت، نحوه خرید و یا اطلاعات اضافی را برای پایان بگذارید.

  1. در کپشن اینستاگرام خود فالوورهایتان را برای انجام کاری دعوت کنید.

بهترین راه برای افزایش پتانسیل اشتراک پست اینستاگرام و درگیر کردن فالوورهایتان داشتن نوعی تماس برای اقدام (CTA) در کپشن‌های عکس‌هایتان است. این بدان معنی است که به جای انجام کاری، کاری کنید که فالوورهایتان برای شما کاری کنند.

برای مثال فعل‌ها نسبت به اسم و صفت در توییتر بیشتر سر و صدا می‌کنند. همین مورد برای اینستاگرام هم صدق می‌کند. ‌به عنوان مثال، ممکن است بگویید، اگر این موضوع را خنده‌دار دیدید دو بار ضربه بزنید یا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید، و یا دوستان خود را منشن کنید.

در اینجا چند ایده برای شروع یک کپشن اینستاگرام خوب را برای شما آورده‌ایم:

  • در کپشن اینستاگرام یک سوال بپرسید!

با طرح یک سوال، مردم را به اظهار نظر تشویق کنید. شاید بتوانید از این تجربیات استفاده کنید تا استراتژی اینستاگرام خود را به پیش ببرید، یا ایده‌های جدیدی را ارائه دهید. برای افزایش تعامل و لذت بیشتر فالوور‌های خود، به سوالات کاربران خود در کامنت‌ها پاسخ دهید تا مکالمه‌ای رخ دهد.

برای مثال اسنپ‌ فود در کپشن یک پست این گونه سوال پرسید:

یک سوال بپرسید! از کپشن اینستاگرام

  • افراد را به پیوندی در بیوگرافی خود هدایت کنید.

URL های قابل کلیک در هیچ کجایی به جز کادر «وب سایت» در بیوگرافی شما قابل استفاده نیستند به همین دلیل اینستاگرامرها و بلاگرهای اینستاگرام این URL را مرتباً به روز می‌کنند تا به آخرین مطالب وبلاگ، فیلم‌ها، محصولات یا پیشنهادات YouTube خود اشاره کنند و سپس در زیرنویس‌های اینستاگرام خود به آن پیوند اشاره می‌کنند.

به عنوان مثال، آیا به دنبال افزایش بازدید از وب سایتتان هستید و یا محصول جدیدی را به فروشگاه خود افزوده‌اید؟ برای نیل به هدف، کافیست فقط پیوند را عوض کنید، و سپس عکسی و یا ویدئویی را بعنوان پست منتشر کنید که از لینک جدید در کپشن اینستاگرام خود نام می‌‎برد. نکته‌ی مهم دیگر این است که از پیوندهای کوتاه شده‌ای که شامل کدهای ردیابی UTM هستند استفاده کنید تا بتوانید ببینید پست‌هایتان چقدر بازدید داشته‌‌اند.

  • از افراد دعوت کنید تا دوستان خود را تگ کنند.

با دعوت از آنها برای تگ دوستانشان، پیروان خود را تشویق کنید پست شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

  • از افراد برای شرکت در یک مسابقه دعوت کنید.

مسابقات برای افزایش تعامل و زبان زد شدن کسب‌وکار شما در اینستاگرام عالی هستند. برای مثال عکس‌ زیر را ببینیند:

کپشن-اینستاگرام--شرکت-در-یک-مسابقه

 

  1. سعی کنید بیش از حد از هشتگ‌ها استفاده نکنید.

نقش هشتگ در اینستاگرام، مانند توییتر و فیس بوک است. مکالمات کاربران مختلف را به یک موضوع وصل می‌کند. تا زمانی که حساب شما عمومی است، هرکسی که به جستجوی آن هشتگ بپردازد امکان دارد پست اینستاگرام شما را ببیند. هشتگ‌ها برای اتصال کاربرانی که با یکدیگر ارتباط ندارند اما در مورد همان موضوعات، رویدادها، برندها و غیره صحبت می‌کنند و علاقه مند هستند عالی است.

اما هرگز ازهشتگ‌ها بیش از حد استفاده نکنید. برخی از کاربران اینستاگرام رشته‌ای از هشتگ‌های قابل جستجو را به عنوان راهی برای به دست آوردن فالوور بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهند اما واقعیت این است که از نظر فالوئرهایی که دارید این کار اسپم به نظر می‌رسد. اگر از یک تن هشتگ استفاده کنید، افرادی که این موضوع را متوجه می‌شوند حس خوبی نسبت به پست‌های شما پیدا نمی‌کنند.

هشتگ‌های خود را به سه یا چهار هشتگ تاپ و چند هشتگ عمومی حول موضوع پست محدود کنید. و به یاد داشته باشید، اگرنخواهید می‌توانید از هشتگ‌ها استفاده نکنید. برای داشتن کپشن اینستاگرام عالی لزوما نیازی به هشتگ ندارید.

بهترین حالت این است که همواره از 3 یا 4 هشتگ اختصاصی و چند هشتگ عمومی مرتبط با موضوع استفاده کنید. به هیچ وجه از هشتگ تکراری در پست‌های خود استفاده نکنید. مگر هشتگی که مختص برندتان باشد.

سعی کنید بیش از حد از هشتگ‌ها استفاده نکنید.

  • در پایان کپشن خود از هشتگ استفاده کنید.

تا زمانی که عبارت هشتگ به طور طبیعی در یک جمله قرار نگیرد، هیچ هشتگی را تا انتهای کپشن لیست نکنید. به این ترتیب، بخشی از کپشن اینستاگرام شما که برای کاربر جذاب‌تر است، در ابتدا قرار می‌گیرد و کاربرپسندتر می‌شود.

نکته حرفه‌ای: از هوش مصنوعی اینستاگرام بهره ببرید. وقتی پست جدیدی را باز می‌کنید و علامت # را تایپ می‌کنید و به دنبال آن جستجو ناقصی را تایپ می‌کنید، اینستاگرام هشتگ‌هایی را به دلیل محبوبیت آنها به شما پیشنهاد می‌دهد. شما میتوانید از این هشتگ‌ها در بهبود عملکرد خود استفاده کنید.

  1. صدای برند خود را با اینستاگرام تطبیق دهید.

هر شبکه اجتماعی لحن متفاوت و عملکرد مخصوص خود را دارد. شاید لحن جدی و سنگین اصطلاحات در LinkedIn به خوبی کار کند، اما همان محتوا در Instagram به خوبی کار نخواهد کرد.

بهترین پست‌های اینستاگرامی دارای لحنی دلچسب و سرگرم کننده هستند که جنبه معتبر، انسانی و با شخصیت بیشتری از یک برند را به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل بهتر است صدای برند خود را با لحن اینستاگرام تطبیق دهید.

می‌توانید از فیلم یا ویدیوهایی نیز در پست‌های اینستاگرام خود استفاده کنید. برای یادگیری و اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله‌ تولید محتوا در اینستاگرام به سبک بازاریابی ویدیویی در مجله آکادمی دبیر مراجعه کنید.

  1. از ایموجی استفاده کنید.

Emojis ، شکلک‌های کارتونی مانند که در دسترس بیشتر کاربران گوشی‌های هوشمند است، می‌تواند برخی از شخصیت‌ها را به کپشن اینستاگرام اضافه کند. به همین دلیل است که بسیاری از برندها از آنها در کپشن خود استفاده می‌کنند حتی برندهای جدی.

روش‌های مختلفی برای استفاده از شکلک در پست‌های شما وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از آنها در ابتدای پست استفاده کنید تا نظر مردم را جلب کند.

از ایموجی استفاده کنید کپشن اینستاگرام

  1. کانال‌های اجتماعی دیگر خود را بصورت متقابل تبلیغ کنید.

همچنین می‌توانید از اینستاگرام خود برای تبلیغات گسترده سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. این یک روش عالی برای اطلاع دادن به فالوورهای شما است که در سایررسانه‌های اجتماعی می‌توانند شما را پیدا کنند. به این ترتیب فالورهای اینستاگرام شما می‌توانند به دنبال کنندگان توییتر، طرفداران فیس بوک، مخاطبان Snapchat و… تبدیل شوند.

 

نکته حرفه‌ای: اگر حساب Snapchat دارید، Snapcodes برای تبلیغ کانال متقابل در سایر پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی شما مناسب است. هر کاربر Snapchat دارای یک Snapcode منحصر به فرد است. (که تصویری شبیه آرم Snapchat است اما دارای یک الگوی نقطه‌ای منحصر به فرد است.) برای پیگیری شما در Snapchat، همه کاربران باید برنامه Snapchat را باز کنند، از Snapcode خود عکس بگیرند و روی صفحه خودشان ضربه بزنند.

  1. در صورت تردید، بیان خود را مختصر کنید.

بسته به مخاطب شما، ممکن است لازم باشد کپشن‌ اینستاگرام شما طولانی و دارای توضیحاتی باشند. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت غذایی هستید، ممکن است دستورالعمل‌های کامل را در کپشن‌های خود بنویسید و همین مسئله اگر به درستی بیان شود ممکن است موجب جذب مخاطبان گردد.

اما اگر هنوز مطمئن نیستید که صدای برند شما چیست، یک قانون خوب این است که آن را مختصر بیان کنید. برخی از بهترین کپشن‌های اینستاگرام چند خط‌ کوتاه است، یا به نوعی به سرعت اظهار نظر می‌کنند و به محتوای بصری اجازه می‌دهند بیشتر صحبت کند.

چگونه یک کپشن اینستاگرام خوب بنویسیم؟

چگونه یک کپشن اینستاگرام خوب بنویسیم؟

بعد از خواندن مقاله مطمئنا کم و بیش می‌دانید یک کپشن اینستاگرام عالی چگونه نوشته می‌شود و چه چیزی باعث ایجاد یک کپشن خوب در اینستاگرام می‌شود! بیایید یادآوری کنیم:

  • انتخاب مناسب‌ترین کپشن
  • فراخوان برای اقدام (CTA)
  • تعداد هشتگ‌های مقبول
  • تطبیق برند با فضای اینستاگرام
  • ایموجی ‌
  • تبلیغ متقابل کانال‌های اجتماعی دیگر
  • اختصار
  • اطلاعات مفید

مواردی که در بالا ذکر شده‌اند، روش خاص خود را برای جذب مخاطبان در اینستاگرام دارند، اما چگونه می‌توانید رویکرد آنها را به شرح خود اختصاص دهید؟

اگر نکات ارائه شده در مورد کپشن نویسی این مقاله را رعایت کنید مطمئنا می‌توانید هنگام پست کردن محتوای خود، کپشن اینستاگرام کاربرپسند و مقبولی بنویسید و بازخوردهای خوبی دریافت کنید.

در صورتی که به دنبال یک تیم حرفه‌ای برای مدیریت صفر تا صد شبکه‌های اجتماعی خود هستید با آکادمی دبیر در تماس باشید.

0 پاسخ به "8 نکته اصلی در نوشتن کپشن اینستاگرام"

    ارسال یک پیام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.