منوهای نصب در پنل مدیریت

۱۷ سوال متداول سئو (SEO)

ما در این مقاله از آکادمی دبیر، پاسخ‌ 17 سوال متداول، که تجربه‌ متخصصین سئو (SEO) است را گردآوری کرده و در اختیار شما قرار داده و می‌خواهیم درباره‌ی تمام موارد سئو (SEO) صحبت کنیم. امیدواریم با مطالعه هر یک از این سوالات به ظاهر ساده اما در واقع گیج کننده، پاسخ خود را بیابید. حال بیایید این سوالات را با یکدیگر بررسی کنیم:

  1. سئو (SEO) چیست؟

سئو (SEO) مخفف بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. سئو (SEO) به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که به وب سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی ارگانیک برای افرادی که از طریق موتورهای جستجو مانند Google ،Bing و Yahoo به دنبال برند، محصول یا خدمات شما هستند، بیشتر دیده شود.

  1. تفاوت بین نتایج ارگانیک و نتایج پولی در سئو (SEO) چیست؟

نتایج ارگانیک نتایجی هستند که براساس الگوریتم موتورهای جستجوگر به صورت رایگان ظاهر می‌شوند. نتایج جستجوی پولی، یا غیر ارگانیک، در بالا یا کنار صفحه ظاهر می‌شوند. این نتایج شامل لینک و پیوندهایی هستند که تبلیغ کنندگان برای نمایش در موتورهای جستجوی مختلف بابت آن پول پرداخت می‌کنند.

در مثال زیر نمونه‌ای از نتایج پولی را مشاهده می‌کنید:‌

سئو-(seo)---نتایج-بولی

و همچنین نمونه‌ای از نتایج ارگانیک به شکل زیر است:

سئو-(seo)---نتایج-ارگانیک

 

  1. متا دیسکریپشن و اهمیت آن در سئو (SEO)

متا دیسکریپشن متنی است که در زیر نتایج صفحه شما در یک نتیجه موتور جستجو ظاهر می‌شود و توضیح کوتاه و کاملی از صفحه می‌دهد. برای مثال نتایج جست‌وجوی زیر را مشاهده کنید:

سئو-(SEO)---متا-دیسکریپشن

متا دیسکریپشن دیگر به اندازه‌ی قبل از اهمیت خاصی برخوردار نیست. قبلاً پلتفورمی برای بهینه سازی کلمات کلیدی بودند تا کاربرها بتوانند نتایج و اطلاعات بیشتری در مورد محتوای صفحه شما به دست بیاورند. اما در حال حاضر چیزی که اهمیت دارد این است که شما محتوایی کاربرپسند تولید کنید تا مخاطبان وارد وبسایت شما شوند، بنابراین می‌توانید نرخ تبدیل را از نتایج SERP به وب سایت خود بهبود دهید.

  1. آیا در نام دامنه از کلمات کلیدی برای سئو (SEO) استفاده کنم؟

سئو-(SEO)----نام-دامنه

شما نباید در دامنه‌ی اصلی از کلمات کلیدی فقط به منظور به کاربردنشان از آنها استفاده کنید! یعنی بی‌هدف استفاده نکنید. که در واقع این کار می‌تواند به سئو شما آسیب برساند. اگر نام شرکت شما یک کلمه کلیدی دارد، بسیار خوب، اما به خرید دامنه‌ای مانند digitalmarketingcontentmarketingseo.com اقدام نکنید.

  1. چگونه می‌توانم اطمینان کسب کنم از کلمات کلیدی به مقدار کافی و لازم استفاده می‌کنم؟

متأسفانه، نمی‌توانیم عدد دقیق و ثابتی برای کلمات کلیدی تعیین کنیم، چون این یک روش غلط برای بهینه سازی کلمات کلیدی است. هیچ اندازه‌ی مشخصی برای کلمات کلیدی تعیین نشده است. در واقع، استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی چون فقط به منظور پر کردن کلمات کلیدی (keyword stuffing) است، منجر به پنالتی می‌شود.

فقط کاربر را در نظر بگیرید و در صورت لزوم از کلمات کلیدی استفاده کنید. اگر تنها در قسمت‌های مورد نیاز کلمات کلیدی را وارد کنید نیازی بهkeyword stuffing  نخواهد بود.

  1. تفاوت بین پیوندهای داخلی (Internal) و ورودی (Inbound) در سئو چیست؟

پیوندهای داخلی به پیوندهایی در صفحه‌‌ی شما گفته می‌شود که با کلیک بر آنها صفحه دیگری از سایت شما باز می‌شود. پیوندهای ورودی، وب سایت‌های دیگری هستند که به مطالب شما لینک داده‌اند. هر دو در سئو با ارزش هستند.

  1. چند پیوند داخلی در هر صفحه از محتوا لازم است؟

همان طور که باید از نوشتن بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای خود خودداری کنید، باید از پر کردن پیوندهای زیاد در محتوای خود نیز خودداری کنید. فقط درصورتی که به تجربه‌ی کاربر چیزی اضافه کند، از آنها استفاده کنید.

  1. آیا برای سئو (SEO) کدنویسی لازم است؟

لازم نیست برای پیاده‌سازی هر قسمت سئو کدنویسی بلد باشید. برخی از تاکتیکهای پیشرفته سئو به شما کمک می‌کند که به درک اساسی از کدی که به آن نیاز دارید برسید، اما برای هر قسمت ضروری نمی‌باشد.

  1. مفهوم txt در سئو (SEO) چیست؟

سئو-(SEO)----مفهوم-txt-در-سئو

صفحه‌ای است که اطلاعات مربوط به صفحاتی از وب‌سایت را که وقتی یک سایت می‌خواهد توسط موتورهای جستجوگر ایندکس یا کراول شود، به موتورهای جستجو می‌دهد. با انجام کار با YOURDOMAIN/robots.txt می‌توانید این صفحه را برای وب سایت خود پیدا کنید.

  1. xml چیست؟

این فایل فهرست تمام صفحات سایت شما است. این یک مرجع سریع برای موتورهای جستجو برای محتوایی است که می‌خواهید نمایه‌سازی شود.

  1. تفاوت بین ایندکس و کراول در سئو (SEO) چیست؟

وقتی موتورهای جستجو به محتوای وب سایت شما نگاه می‌کنند، سایت شما را کراول می‌کنند. همانطور که سایت شما را کراول می‌کنند، محتوایی را که در موتور جستجو نشان داده می‌شود ایندکس می‌کنند. با وجود این، نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که همه مطالب ایندکس نمی‌شوند. موتورهای جستجو با گذراندن مراحل کراول، محتوای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند ولی ممکن است ایندکس نکنند.

  1. چگونه می‌توانم ببینم که چه صفحاتی ایندکس می‌شوند؟

با تایپ کردن عبارت (سایت:دامنه) بصورت site:yourdomain.com به راحتی می‌توانید صفحات فهرست شده در سایت خود را پیدا کنید.

  1. چرا برای سئو (SEO) تصویر شما به Alt text نیاز دارد؟

سئو-(SEO)-----alt-text

موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویر را بخوانند، اما متن‌ها را می‌توانند. Alt Text تصاویر به آنها کمک می‌کند تا بفهمند تصاویر در مورد چه چیزی هستند. بعلاوه، اگر صفحه‌ای به دلایلی آپلود نمی‌شود، مردم هنوز هم می‌توانند با خواندن متن alt متوجه شوند که تصویر چیست. سعی کنید در Alt text از کلمه کلیدی خود استفاده کنید.

  1. دیدن نتایج حاصل از سئو (SEO) چقدر طول می‌کشد؟

چند عامل مختلف وجود دارد که سرعت نتایج را نشان می‌دهند. این لیست شامل موارد زیر است:

  • چه مقدار محتوا ایجاد می‌کنید
  • کیفیت مطالب چگونه است
  • چگونگی تعامل محتوا با مخاطبان
  • قدرت دامنه براساس قوی یا ضعیف بودن آن

اگر یک موتور جستجو به طور منظم یک سایت قوی را جستجو کند، آن سایت ظرف چند روز تغییرات ایجاد شده در سایت خود را می‌بیند. سایت‌های کوچکتر چون کمتر مورد جستوجو قرار میگیرند، به احتمال زیاد تغییرات در آن‌ها زمان‌بر تر است.

حداقل یک هفته صبر کنید، اما قبل از تغییر استراتژی سئو (SEO) وب سایت خود، نزدیک یک ماه و اگر کاملاً تازه وارد هستید کمی بیشتر به زمان نیاز دارید.

  1. آیا برای سئو سایت، لازم است کسی را استخدام کنم؟

استخدام شخصی به صورت داخل سازمانی یا برونسپاری برای انجام سئو (SEO) سایت شما می‌تواند مفید باشد، اما اگر آن شخص واقعاً از قوانین مدرن سئو (SEO) اطلاعات نداشته باشد، می‌تواند خطرناک شود.

  1. هدف خوب برای سئو (SEO) سایت چگونه است؟

سئو-(SEO)-----سئو سایت

وقتی به هدف خود برای سئو (SEO) فکر می‌کنید، فقط به تعداد بازدیدهای وب سایت خود توجه نکنید. در مورد کانال بازاریابی کامل خود و میزان بازدید با کیفیت از وب سایت خود فکر کنید. آیا افرادی که وب سایت شما را از طریق سئو  (SEO) پیدا می‌کنند واقعاً دارای هدف مناسب برای کسب‌وکارتان هستند؟ اگر نه، آیا واقعاً افزایش بازدید از وب سایت شما اهمیتی دارد؟ هنگامی که اهداف خود را ایجاد می‌کنید، تفاوت بین ترافیک عمومی و ترافیک با کیفیت را یاد بگیرید. اهداف را فقط بر اساس میزان بازدید نه، بلکه بر اساس کل قیف بازاریابی خود تعیین کنید.

  1. سئو (SEO) در چند سال گذشته چه تغییری کرده است؟

زیاد! سئو موضوعی است که با هر بار آپدیت گوگل، عوض می‌شود، سئو سایت بر بیش از 200 الگوریتم مختلف متکی است که آپدیت یا تغییر هرکدام از آن‌ها می‌تواند باعث تغییرات گسترده در اهداف سئو و استراتژی هر کسب‌و‌کار گردد. البته تغییرات بصورت جزیی می‌باشد ولی هرچند سال یکبار با آپدیت هسته گوگل، بصورت کلی بسیاری از وب‌سایت‌ها آسیب می‌بینند و از نتایج حذف می‌گردند.

سئو در دنیای امروز

سئو-(SEO)-----سئو-در-دنیای-امروز

در دنیای امروز که به سرعت به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کند تسلط کسب و کارها بر بحث سئو یک اصل اساسی به شمار می‌رود. تمام کسب و کارها فارغ از حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند می‌بایستی بصورت حرفه‌ای به سئو وب سایت خود بپردازند. در این مقاله تلاش کردیم تا با مطرح کردن سوالات مهم این حوزه شما را با دنیای واقعی سئو روبه‌رو کنیم.

 

خواندن این مقالات توصیه می شود :

لیست خدمات سئو از سیر تا پیاز!

آنچه باید در مورد هزینه سئو وب سایت بدانید!

همه چیز در مورد سئو در عصر جدید!

ابزارهای بررسی سئو سایت در سال 2020!

0 پاسخ به "۱۷ سوال متداول سئو (SEO)"

    ارسال یک پیام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تمام حقوق این وب سایت متعلق به شرکت توسعه یاران فناور فردیس می‌باشد.